رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در دادرسی‌های الکترونیکی استفاده شود

9:04 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی دادگستری استان اردبیل: از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در دادرسی‌های الکترونیکی استفاده شود
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر استمرار هماهنگی و تعاملات با مرجع انتظامی برای برخورداری حداکثری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در مکاتبات و دادرسی‌های الکترونیکی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ صادق صادق‌زاده در جلسه کمیته هماهنگی قضایی - انتظامی استان اردبیل که با حضور فرماندهان تخصصی فراجای استان برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه در سایه همکاری و تعاملات بین مسئولان قضایی و انتظامی هماهنگی خوبی در امر تسریع در پیشبرد امور وجود دارد اظهار داشت: برگزاری این‌گونه جلسات تعاملی موجب احصاء مشکلات و موانع کار شده و سعی می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی افزود: یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه، اجرای سریع و موثر احکام صادره و دستگیری محکومان متواری است و لذا یکی از برنامه‌های مورد تأکید در این رابطه استفاده از سامانه کنترل تردد در تمامی واحد‌های قضایی و انتظامی و ثبت مشخصات مراجعین در بدو ورود به این واحد‌ها به منظور رصد محکومان و افراد تحت تعقیب است که در این رابطه دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل ضمن ایجاد هماهنگی لازم بین کاربران واحد کنترل تردد، آموزش‌های لازم را برای تحقق نتایج مطلوب‌تر ارائه می‌دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه تجهیز کلانتری‌ها به سامانه‌های الکترونیکی را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش اعزام و بدرقه متهم بین کلانتری‌ها و دادسرا و نیز جلوگیری از مسائل و مشکلات احتمالی آن، فراهم شدن بستر و مقدمات برقراری ارتباط الکترونیکی و ویدئو کنفرانس بین مرجع قضایی و فراجا از برنامه‌های اولویت‌دار مرجع قضایی و انتظامی است.

صادق‌زاده همچنین با بیان اینکه متأسفانه در ارسال پرونده‌های فاقد گواهینامه، شاهد ارسال دستی آن هستیم، عنوان کرد: ارسال دستی این پرونده‌ها ضمن اینکه مشکلاتی را برای حوزه‌های قضایی ایجاد می‌کند از طرفی نیز موجب سرگردانی مراجعین می‌شود، لذا ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود تا این پرونده‌ها نیز به صورت الکترونیکی به محاکم ارسال شود.

دقت در تعیین صلاحیت حوزه استحفاظی در رسیدگی به پرونده‌ها، عدم ضرورت اعزام متهم به پزشکی قانونی برای تست الکل و ضرورت تست آن در کلانتری‌ها با استفاده از تجهیزات لازم از دیگر تأکیدات معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بود.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *