معاون قضایی قوه قضاییه: با اقدامات کمیسیون عفو مرکزی تعداد زندانیان مشمول عفو چند برابر شده است

17:39 - 15 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۰۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه: با اقدامات کمیسیون عفو مرکزی تعداد زندانیان مشمول عفو چند برابر شده است
معاون قضايی قوه قضاييه بر آزادی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک ستادهای فعال در قوه قضاییه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌و المسلمین صادق رحیمی در اولين گردهمايی مديران و كارشناسان عفو سازمان قضايی نيروهای مسلح با اشاره عفو و تخفيف مجازات تعداد كثيری از متهمان و محكومان در پی عفو اخیر مقام معظم رهبری گفت: در ديدار رئيس سازمان ملل با وزير امورخارجه كشورمان، وی از عفو گسترده تعداد زيادی از افراد در حوادث اخير از سوی مقام معظم رهبری قدردانی كرد.

وی با بيان اينكه نگاه اسلام و علمای حقوق جزای اسلامی به مجازات يک نگاه حذفی نيست، گفت: امنيت شهروندان و جامعه مسئله بسيار مهمی است و قوه قضاييه برای اينكه بتواند امنيت جامعه را حفظ و عدالت را اجرا كند با مجرمين برخورد می‌كند اما حقوق انسانی، اخلاقی و عاطفی می‌گوید به كسی كه در زندان افتاده، مجازات و اكنون متنبه شده، بايد كمک کرد.

معاون قضايی قوه قضاييه يكی از مساعدت‌های قضات و مسئولان به مددجويان نادم را بازديد از زندان و ديدار چهره به چهره با مددجويان و همچنين خانواده‌های آنان دانست و گفت: يكی از اقدامات كميسيون عفو مركزی در قوه قضاييه سفرهای استانی و بازديد از زندان‌ها است كه باعث شده تعداد افرادی كه مورد عفو قرار گرفته‌اند چند برابر شود.

وی با بيان اينكه برخی به برخی افراد می‌توان با استفاده از ابزارهای قانونی كه وجود دارد كمک کرد گفت: می‌توانیم برخی از زندانیان که جزای نقدی كمی دارند را با كمک برخی ستادهايی كه در قوه قضاييه فعال شده‌اند از زندان آزاد كنيم.

برخورد با سوء‌استفاده کنندگان از موقعیت‌های شغلی 

در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با محکوم کردن اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در به شهادت رساندن جمع کثیری از زنان و کودکان غزه، گفت: تا به امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها جز کشتن زنان و کودکان در غزه هیچ دستاوردی در این ۲ ماه نداشته و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز از این جنایت‌ها در باریکه غزه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح با مرتکبین جرایم عمد و مهم قاطعانه و هدفمند برخورد می‌کند عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا و به منظور اینکه مجازات‌ها پیشگیرانه باشد، سازمان قضایی با مرتکبین جرایم سوء‌استفاده از موقعیت شغلی و جرایم مهم، محکم و جدی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *