معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ملاقات مردمی به مشکلات حقوقی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد/ خوشحالی یک خانواده از شنیدن خبر عفو فرزندانشان که محکوم به اعدام بود

20:01 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۰۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ملاقات مردمی به مشکلات حقوقی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد/ خوشحالی یک خانواده از شنیدن خبر عفو فرزندانشان که محکوم به اعدام بود
معاون قضایی قوه قضاییه برای بیست و دومین مرتبه با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه به مشکلات ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد.

 خبرگزاری میزان_ در راستای اجرای سیاست‌های پیش‌بینی شده در سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنی بر دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان و مقامات قضایی حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی برای بیست و دومین مرتبه امروز (شنبه ۹ دی‌ماه) با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه به مشکلات و درخواست‌های ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد.

در این دیدار‌ها که با حضور علی‌اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، معاون قضایی قوه قضاییه ضمن استماع و بررسی موارد و مشکلات مراجعان دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار کرد: بیشتر موارد و موضوعات مطرح شده از سوی مراجعان امروز مربوط به درخواست عفو و بخشودگی برای متهمان بود.

وی افزود: در ملاقات امروز شاهد حضور خانواده‌ای بودیم که سرپرست آن‌ها به جرم حمل موادمخدر به اعدام محکوم شده بود.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: در ملاقات‌های قبلی که با اعضای این خانواده داشتیم مشکلات و موضوعات آن‌ها را در کمیسیون عفو مرکزی بررسی کردیم و با پیگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مقرر شد که از محل زندگی این خانواده در استان سیستان و بلوچستان بازدید عملی انجام شود.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش این بازدید‌ها وضعیت این خانواده بسیار نامناسب است، بنابراین در این کمیسیون مقرر شد که مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب سازمان حمایت از زندانیان واریز و در اختیار این خانواده قرار بگیرد و همچنین تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکل مسکن این خانواده مرتفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی همچنین گفت: موضوع یکی دیگر از پرونده‌های امروز مربوط به فردی بود که به دلیل حمل مواد مخدر روانگردان به اعدام محکوم شده بود و با توجه به اینکه پرونده وی در کمیسیون استانی و کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شده بود، طی ملاقاتی که با خانواده متهم در برنامه‌های مختلف ملاقات مردمی داشتیم و آشنایی با وضعیت پرونده و اینکه زندانی بر اساس گزارشاتی که از زندان دریافت کردیم متنبه شده و آثار ندامت را دارد از طریق اجرای ماده ۲۰ تقاضای تخفیف در مجازات برای این متهم مطرح و از سوی ریاست قوه قضاییه با عفو و تخفیف در مجازات این متهم موافقت شد.

وی گفت: پس از اعلام این خبر به خانواده متهم در ملاقات امروز موجب شادی و خوشحال خارج از وصف این خانواده شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این ملاقات در حل مشکل ملاقات کنندگان تاثیر ویژه دارد تصریح کرد: با حضور مسئولان در این مرکز مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و توان مضاعف پیدا می‌کنیم و مصمم می‌شویم که برای حل مشکلات مردم و تلاش مضاعف داشته باشیم.

معاونت قضایی قوه قضاییه بیان کرد: همچنین در مورد برخی پرونده‌ها با برقراری تماس تلفنی با قضات و روسای شعب رسیدگی‌کننده دستور داده شد به درخواست‌های مراجعان با سرعت عمل بیشتری رسیدگی شود.

وی در پایان از مدیرکل مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه تقدیر و تشکر کرد و گفت: اقداماتی که در این مرکز انجام می‌شود باعث می‌شود که مردم این مرکز را پناهگاهی برای درد‌های خود می‌بینند و با حضور در این مرکز بدون واسطه با مدیران قضایی دیدار و انتظارات و خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *