رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی: دانشجو باید به پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی حساس و مطالبه‌گر باشد

19:36 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۹۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی: دانشجو باید به پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی حساس و مطالبه‌گر باشد
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: قشر دانشجو باید به پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی حساس باشند و مطالبه‌گری را در قالب رسمی و با لحاظ مبانی اصلی و فرهنگی دنبال کنند.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز سه‌شنبه، ۱۴ آذر، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و پرسش و پاسخ که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد در نشست صمیمی با بیش از ۴۰۰ نفر از دانشجویان شرکت کرد.

عتباتی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز تبریک روز دانشجو بیان کرد: روز دانشجو، در ایران به یاد سه دانشجوی نخبه که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران شهید شدند و با شهادت خود خون تازه و حرکت تاثیرگذاری را کالبد حرکت انقلابی تزریق کرده که ثمره آن پیروی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ است، نام‌گذاری شده است. 

عتباتی، ادامه داد: تاثیرگذاری دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه پیشرفت کشور و تولید علم و ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی‌های جدید ادامه داشته است از این رو باید قدر این قشر آینده ساز را دانست البته قدر و منزلت دانشگاه و قشر دانشجویی در بادی امر به دستان خود دانشجویان است.

رئیس‌کل دادگستری استان تاکید کرد: ما از قشر دانشجو انتظار داریم به پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی حساس باشند و مطالبه گری را در قالب رسمی و با لحاظ مبانی اصلی و فرهنگی دنبال کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به حضور در این مراسم اظهار کرد: قطعاً چنین نشست‌ها و مراسمی خود منشأ خیر و برکت خواهد بود برای بهبود و ارتقاء جامعه و ما امیدوار هستیم توافقی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته حقوق در بحث هر مسجد یک حقوقدان و همچنین برگزاری دادگاه‌های الکترونیکی به‌صورت برخط برای دانشجویان حقوق و ایجاد زمینه بازدید از مراجع قضایی و زندان‌ها و دستاورد‌های دستگاه قضایی شکل بگیرد، چرا که قطعاً این جلسات و پرسش و پاسخ‌ها می‌تواند یک فهم مشترکی هم به دانشجویان و هم به مدیران از فضای واقعی و مشکلات جامعه ارائه تا مدیران هم بر اساس آن بتوانند تصمیم بگیرند.

عتباتی در پایان گفت: ما به دانشجویان کشور که در ابعاد مختلف فعالیت می‌کنند افتخار می‌کنیم و امیدواریم با کمک این نیرو‌های جوان، با انگیزه و پر انرژی به سمت اصلاح ناکارآمدی‌ها و توسعه روز افزون و رو به تعالی و پیشرفت کشور برویم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *