هشدار کمیسر حقوق بشر اروپا به آلمان درباره رشد بی‌خانمانی

14:04 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۸۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار کمیسر حقوق بشر اروپا به آلمان درباره رشد بی‌خانمانی
کمیسر حقوق بشر اروپا پس از بازدید از آلمان درباره رشد فزاینده و نگران‌کننده فقر و بی‌خانمانی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری میزان – شورای اروپا به‌عنوان متولی اصلی بحث حقوق بشر در اروپا، به آلمان درباره رشد فقر و نابرابری در این کشور هشدار داد.

«دنیا میاتوویچ»، کمیسر حقوق بشر در پایان سفر پنج روزه خود به آلمان، اعلام کرد که مشکلات مداوم دسترسی به حقوق اجتماعی در آلمان به سطح نگران‌کننده فقر، نابرابری اجتماعی و بی‌خانمانی منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت به شکلی گسترده و قابل توجه از فقر و نابرابری اجتماعی فزاینده در آلمان رنج می‌برند، از وضعیت حقوق کودکان معلول در این کشور و رنج آنان از فقر ابراز نگرانی کرد.

 

هشدار شورای اروپا به آلمان درباره رشد بی‌خانمانی و فقر

میاتوویچ همچنین با اشاره به بی‌خانمانی فزاینده در آلمان از رشد سریع این بحران در میان گروه‌های افراد به حاشیه رانده شده ابراز نگرانی کرد.

او گفت: حقوق اجتماعی، حقوق بشر است و موجب تعهدات دولت می‌شود؛ من نگران تاثیر بلندمدت فقر، بی‌خانمانی و طرد اجتماعی بر دسترسی گسترده‌تر به حقوق، از جمله بهداشت، آموزش با کیفیت، حق زندگی خصوصی، حقوق مدنی و مشارکت سیاسی هستم؛ این عوامل گاهی منجر به افزایش نژادپرستی می‌شوند و بر انسجام اجتماعی تاثیر منفی می‌گذارند.

بی‌خانمانی در آلمان به یک بحران مهارناپذیر تبدیل شده است؛ این بحران از تابستان ۲۰۲۱ تا تابستان ۲۰۲۲ رشدی ۶۷ درصدی را شاهد بود.

 

هشدار شورای اروپا به آلمان درباره رشد بی‌خانمانی و فقر

مهاجران و پناهجویان، اصلی‌ترین گروه تحت تاثیر بی‌خانمانی در آلمان هستند؛ در حالی که میزان بی‌خانمان‌های دارای پاسپورت آلمانی ۵ درصد افزایش یافته، تعداد بی‌خانمان‌های بدون تابعیت آلمان رشدی ۱۱۸ را ثبت کرده است.

بیش از یک چهارم افراد بی‌خانمان در آلمان کودکان و نوجوانان هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *