بودجه نامحدود آلمان برای جنگ و تسلیحات

11:08 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۰۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بودجه نامحدود آلمان برای جنگ و تسلیحات
آلمان در حالی بودجه ۲۰۲۴ خود را نهایی کرده که در این بودجه از هزینه‌های اجتماعی کاسته شده و ارقام قابل توجهی برای جنگ و تسلیحات در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری میزان - بودجه نامحدود برای جنگ و تسلیحات در کنار کاهش هزینه‌های اجتماعی؛ این هسته اصلی بودجه دولت آلمان در سال ۲۰۲۴ است که اولاف شولتر، صدراعظم این کشور با آن موافقت کرد.

انتظار می‌رود این توافق در دوم فوریه ۲۰۲۴ یعنی یک ماه پس از آغاز سال مالی، از سوی ۲ مجلس آلمان به تصویب برسد.

بودجه ۲۰۲۴ آلمان یک بودجه جنگی است

بودجه فدرال ۲۰۲۴ آلمان از دو جنبه یک بودجه جنگی است: هزینه‌های بی‌سابقه برای جنگ و تسلیحات را برنامه‌ریزی می‌کند و با کاهش قابل توجه هزینه‌های اجتماعی به طبقه کارگر اعلام جنگ می‌کند و بودجه اصلاح شده این موضوع را تایید کرده است.

حزب حاکم آلمان برای تأمین مالی جنگ‌ها و افزایش سود خود، قادر به هر کاری است؛ این عملیات غارتگری از سوی همه احزاب و تشکیلات حمایت می‌شود.

 در غیر این صورت، آن‌ها یکدیگر را متهم می‌کنند که به اندازه کافی پرخاشگر نیستند و همین امر در مورد اتحادیه‌های کارگری آلمان نیز صدق می‌کند.

برنامه فروش سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی

رسانه‌ها به تازگی گزارش دادند که آلمان صادرات سلاح و تجهیزات را به رژیم صهیونیستی به‎شدت افزایش داده است.

به گفته وزارت اقتصاد آلمان، دولت این کشور اجازه صادرات حدود ۳۰۳ میلیون یورو (۳۲۳ میلیون دلار) سلاح را به رژیم صهیونیستی تا ۲ نوامبر را صادر کرده که این رقم حدود ۱۰ برابر بیشتر از تمامی فروش سلاح آلمان به این رژیم در سال ۲۰۲۲ (۳۲ میلیون یورو) به شمار می‌رود.

این مجوز‌ها عمدتا شامل اجزایی برای پدافند هوایی و تجهیزات ارتباطی است.

از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۸۵ درخواست مجوز برای رژیم صهیونیستی از سوی آلمان بررسی شده است، زیرا مقامات در برلین بار‌ها تاکید کرده‌اند که «امنیت» رژیم صهیونیستی اولویت این کشور است.

در جریان نشست ماه گذشته ناتو در بروکسل، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان تأیید کرد که رژیم صهیونیستی نیز برای نیروی دریایی خود مهمات می‌خواهد.

پیستوریوس گفت: ما با اسرائیلی‌ها بحث خواهیم کرد که اکنون موضوع چگونه پیش خواهد رفت.

ممکن است حمایت‌های مادی و نظامی بیشتری در جریان باشد و مقامات آلمانی گفته‌اند که در صورت درخواست رژیم صهیونیستی، آن‌ها را برآورده خواهند کرد.

آلمان باید دورویی خود را کنار بگذارد

بحران بودجه آلمان باید برلین را وادار کند تا دورویی و ریاکاری خود را کنار بگذارد؛ در ۱۵ نوامبر، دادگاه قانون اساسی فدرال یک مانور بودجه بحث‌برانگیز را که برای تامین مالی اصلاحات آلمان طراحی شده بود، لغو کرد.

 این تصمیم باعث تضعیف ائتلاف و احیای مسئله بدهی این کشور شد، در زمانی که این موضوع در سطح اروپایی نیز مطرح می‌شود.

بحرانی که آلمان از ۱۵ نوامبر در زمینه بودجه با آن روبرو شده شگفت‌آور است، از آنجایی که اقتصاد پیشرو منطقه یورو از قوانین سختگیرانه‌ای که خود تحمیل کرده، پیروی نکرده است.

یک قرارداد بزرگ ۳.۵ میلیارد دلاری تسلیحاتی که بزرگترین معامله در تاریخ رژیم صهیونیستی است، روابط آلمان و این رژیم را به سطح جدیدی رسانده است.

بوندستاگ آلمان در ماه ژوئن گذشته به این خرید رای داد و اکنون تایید رسمی آمریکا را دارد، زیرا این قرارداد شامل سیستم پدافند موشکی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این امر در زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم صهیونیستی هر چه بیشتر تسلیحات به کشور‌های اروپایی صادر می‌کند و از بحران اوکراین سود زیادی می‌برد، در حالی که نسبت به میلیون‌ها فلسطینی که زندگی آن‌ها را کنترل می‌کند، بی‌رحمانه‌تر رفتار می‌کند.

این امر چه چیزی را درباره روابط آلمان و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؟ صهیونیست‌ها به‌طور قابل درک همیشه احساسات متفاوتی در مورد ملتی که رژیم نازی را به وجود آورد، داشته‎اند.

سران متوالی آلمان مدت‌هاست که تلاش کرده‌اند تا یک اتحاد محکم و پایدار با رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

روابط نظامی آلمان و رژیم صهیونیستی یک امر دو طرفه است؛ رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که به دنبال خرید تسلیحات آلمانی بوده و بالعکس.

 استراتژیست‌های صهیونیست همواره ارزش بلندمدت اتصال کشور‌های بزرگ به آینده این رژیم و چگونگی همکاری نظامی و امنیتی را درک کرده‌اند.

اگر آلمان از شراکت نظامی با رژیم صهیونیستی سود می‌برد، صحبت درباره رفتار وحشتناک این رژیم با فلسطینیان بسیار دشوارتر می‌شود. آلمان از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند، به‌ویژه در مورد شهرک‌سازی آن، اما از انجام اقدامات معنی‌دار خودداری می‌کند و اینت یک دورویی و ریاکاری تمام‎عیار است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *