سایه بی‌خانمانی بر آلمان؛ خیابان‌خوابی مهاجران رکورد شکست

13:11 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۰۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سایه بی‌خانمانی بر آلمان؛ خیابان‌خوابی مهاجران رکورد شکست
آلمان طی هشت سال گذشته شاهد رشد ۱۵۰ درصدی بی خانمانی به‌عنوان یک مسئله مهم اجتماعی بوده است.

خبرگزاری میزان – گزارش ماه سپتامبر یک نهاد اروپایی درباره بی‌خانمانی در اروپا نگرانی‌های جدی را درباره رشد این بحران به موازات تشدید بحران هزینه‌های زندگی برانگیخت.

براساس گزارش مذکور، در اروپا سالانه از هر ۶۰۰ نفر یک نفر در اقامتگاه‌ها یا محل‌های اسکان موقت زندگی می‌کنند؛ این آمار حیرت‌انگیز فقط بخشی از این مسئله مهم بهداشت عمومی را آشکار می‌کند.

پایگاه «لنست»، می‎‌گوید که بی‌خانمانی در اروپا که دلایل متعددی دارد، به بحران‌ها جدی‌تری نیز منجر می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به شیوع بیماری‌های عفونی، اختلال‌های روانی، مصرف موادمخدر، بیماری‌های غیر واگیردار و افزایش خطر مرگ‌ومیر زودرس اشاره کرد.

در عین حال، افراد بی‌خانمان در معرض آسیب‌پذیری‌های دیگری نیز قرار می‌گیرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که زنان سهم کمتری از جمعیت بی‌خانمان در قاره اروپا دارند؛ ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان‌ها در اروپا زنان هستند.

البته این بدان معنا نیست که زنان در اروپا از شرایط بهتری برای تامین مسکن برخوردارند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان سهم بالایی از جمعیت در حال زندگی با خانواده و دوستان دارند.

مهم‌ترین دلیل تداوم بحران بی‌خانمانی در اروپا نبود مسکن مقرون به صرفه است.

 

سایه سنگین بی‌خانمانی بر آلمان؛ خیابان‌خوابی مهاجران

بحران بی‌خانمانی در آلمان

«فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس‌جمهور آلمان پیشتر درباره افزایش شمار افراد بی‌خانمان در آلمان در فصل زمستان ابراز نگرانی کرد.

دلیل ابراز نگرانی وی رشد بحران هزینه‌های زندگی در آلمان و تاثیر گسترده آن بر اقشار آسیب‌پذیر این کشور بود که سبب افزایش شمار افراد بی‌خانمان در آلمان شده‌اند.

«اشتاین مایر» با اشاره به این که مشکل بی‌خانمانی در آلمان در حال حاضر بحرانی‌تر از همیشه است، هشدار داد که شمار افراد بی‌خانمان در آلمان در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، بحران بی‌خانمانی در آلمان در سال جاری میلادی رشد قابل توجهی داشته است و انتظار می‌رود وضعیت این بحران بدتر نیز شود.

به گزارش «alestiklal»، به گفته کارشناسان مشکل بی‌خانمانی در آلمان به عنوان یک مسئله مهم اجتماعی در سال‌های اخیر به حادترین میزان ممکن رسیده است؛ آلمان از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی جمعیت بی‌خانمان‌ها بوده است.

شیوع کرونا و پیامد‌های اقتصادی متعاقب آن به تشدید بیشتر بحران بی‌خانمانی در این کشور منجر شد.

موضوع بی‌خانمانی در حالی در آلمان در مسیر وخامت بیشتر پیش می‌رود که نگرانی‌ها درباره وضعیت بی‌خانمان‌ها در فصول سرد سال نیز افزایش یافته است.

در عین حال، سهم بالای کودکان از جمعیت بی‌خانمان در آلمان قابل توجه است.

پیش‌بینی می‌شود که بحران بی‌خانمانی در آلمان تا سال ۲۰۲۵ به رقمی بی‌سابقه برسد که سبب رقم خوردن بدترین بحران بی‌خانمانی این کشور در ۲۰ سال گذشته است.

 

سایه سنگین بی‌خانمانی بر آلمان؛ خیابان‌خوابی مهاجران

 

خیابان‌خوابی مهاجران در آلمان

در حالی که بحران بی‌خانمانی در آلمان تا چندی پیش بیشتر مهاجران را هدف قرار می‌داد، اکنون با اضافه شدن جمعیت عمومی به این بحران، وضعیت برای بی‌خانمان‌ها بدتر نیز شده است.

در چنین شرایطی با افزایش جمعیت اقامتگاه‌های موقت افراد بی‌خانمان و تبعیض علیه مهاجران، آن‌ها اکنون ناچار به خیابان‌خوابی شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *