گفت‌وگو|

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله یک شرکت صنایع شیمیایی با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد

8:05 - 12 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۳۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله یک شرکت صنایع شیمیایی با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد
مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت: پس از گذشت یک سال با حمایت و همراهی دادگستری استان مرکزی محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در گمرک رفع توقیف شد.

خبرگزاری میزان - یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی کشور حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع است و دستگاه قضایی همواره اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشته است که منجر به اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

بر همین اساس با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد دستگاه قضایی تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید وبه تبع آن اشتغال در کشور است.

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد
با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوءاستفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز: حمایت‌های دادگستری استان مرکزی دلگرمی و قوت قلب برای واحد تولیدی ما بود

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد
محمد رضا موسوی مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدامات دادگستری استان مرکزی به منظور رفع موانع تولید، اظهار کرد: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به عنوان شرکتی پیشرو در تولید محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله در منطقه خاورمیانه، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ پس از سال‌ها تلاش بی وقفه، پژوهش‌های مستمر و سرمایه گذاری عظیم بخش خصوصی با تولید انواع پلی اتیلن گلایکول‌های دارویی آغاز کرد و در گام‌های بعدی اقدام به تولید و عرضه انواع مختلف محصولات اتوکسیله و پروپوکسیله از جمله نونیل فنول‌های اتوکسیله، الکل‌های چرب اتوکسیله و اسید‌های چرب اتوکسیله کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در راستای تلاش برای خودکفایی کشور و صرفه جویی ارزی، برای اولین بار در ایران موفق به تولید مونوپروپیلن گلایکول پایه شیمیایی و دارویی و نیز سایر مواد اولیه دارویی از جمله مترونیدازول شد.

موسوی بیان کرد: متاسفانه پلیس امنیت اقتصادی بدون صحت سنجی مطالب و مدارک واهی مطرح شده توسط شخصی که قصد خدشه دار کردن اعتبار شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز را داشت، محموله‌های شرکت را در گمرک توقیف کرد و دیگر اجازه فروش محصولات دارویی را نداشتیم.

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت: پس از گذشت یک سال با حمایت و همراهی دادگستری استان مرکزی ثابت شد که تمام ادعا‌های مطرح شده کذب بوده و در نهایت محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در گمرک رفع توقیف شد.

وی افزود: حمایت‌های دادگستری استان مرکزی دلگرمی و قوت قلب برای واحد تولیدی ما بود و زمانی که شرکتی شفاف و بدون مشکل فعالیت می‌کند نباید متوجه این گونه ظلم‌ها شود.

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بیان کرد: در شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند که تمامی نیرو‌ها بومی منطقه هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: دستگاه قضا همواره حمایت خود را از تولید و ایجاد اشتغال ادامه خواهد داد 

حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی کشور/محموله شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با ورود دادگستری استان مرکزی در گمرک رفع توقیف شد
در همین راستا ۱۷ مهر ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی از شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بازدید کرد و گفت: سال گذشته این شرکت با مشکلاتی رو به رو بود که با ورود دستگاه قضایی استان آن مسائل حل و منجر به افزایش تولید و اشتغال شد. همچنین با توجه به گزارشاتی که مدیران این شرکت امروز ارائه کردند، اتفاقات خوب و ارزشمندی در این شرکت رقم خورده است و انسان وقتی می‌بیند که جوانان این مرز و بوم، اقدامات علمی و فناورانه خود را با بکارگیری تجهیزات کاملاً بومی و ایرانی انجام می‌دهند و رتبه‌های جهانی را در این مسیر کسب می‌کنند واقعاً خرسند می‌شود و جای شکرگزاری دارد.

وی ادامه داد که دستگاه قضایی یقیناً با ادارات و دستگاه‌هایی که از طریق ایجاد بروکراسی اداری بر سر راه فعالیت این گونه شرکت‌های تولیدی، وقفه ایجاد می‌کند و مشکلاتی را به بار می‌آورند، برخورد قانونی خواهد کرد و همواره حمایت خود را از تولید و ایجاد اشتغال، ادامه خواهد داد و امسال دستگاه قضایی استان در راستای شعار محوری سال، با اقداماتی که انجام داد و دستوراتی که صادر کرد موجب شد، بسیاری از اموال شرکت‌های تولیدی و صنعتی در گمرکات رفع توقیف شود و همین موضوع باعث شد که خط تولید تعدادی از شرکت‌های تولیدی تعطیل نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *