رئیس کل دادگستری استان مرکزی: گمرکات استان برای کمک و حمایت از فعالان اقتصادی و تولید منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد

9:37 - 20 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۷۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی: گمرکات استان برای کمک و حمایت از فعالان اقتصادی و تولید منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: گمرکات استان در مواقع و مواردی که قانون اجازه می‌دهد همراهی و کمک به واحد‌ها و صنایع تولیدی استان را اولویت قرار دهد منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد تا در چرخه تولید، وقفه‌ای حاصل نشود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان بازدید از اداره کل گمرکات استان مرکزی با اشاره به جایگاه و نقش ویژه‌ای که گمرک در حوزه کمک به فعالان اقتصادی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از سخت‌ترین کار‌ها در کشور ما، تولید است که دردسر‌های فراوانی برای تولید کنندگان دارد و الحق والانصاف کسانی که پا در این راه گذاشته‌اند، شایسته تقدیر، حمایت و پشتیبانی هستند.

وی افزود: در حوزه گمرکات و امور اقتصادی، هم قوانین و هم دستورالعمل‌ها، متعدد، فراوان و دست و پاگیر هستند، لذا اگر نگاه و رویکرد، بر مبنای همراهی و کمک به قشر تولید کننده نباشد، در خیلی موارد، کار متوقف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: خیلی از مواقع که دادگستری استان و دادستانی به مواردی در این خصوص ورود می‌کنند، بر اساس همین رویکرد حمایت و پشتیبانی از تولید است و مصلحت بزرگی مد نظر است که همان امنیت و آرامش خانواده بزرگ فعالین اقتصادی و جامعه کارگری است که ستون فقرات حوزه اقتصاد محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از گمرکات استان این است که در مواقع و مواردی که قانون اجازه می‌دهد همراهی و کمک به واحد‌ها و صنایع تولیدی استان را اولویت دهد و منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد و با افزایش تعامل با مسئولین ذیربط و انجام اقدامات و مطالعات کارشناسی، مسائل مبتلابه مرتبط با دادگستری اعلام شود تا در چرخه تولید، وقفه‌ای حاصل نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: اگر فعال اقتصادی احساس کند که یک نگاه حمایتی به او وجود دارد، با اعتماد به نفس بالا و امیدوارانه در جهت ارتقاء سطح تولید و جهش شاخص‌های اقتصادی کشور گام برمی‌دارد و خروجی کار مناسب خواهد بود.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود فراتر از قانون معتقد است چرا که کلام و پیام نائب امام زمان (عج) است و برای ما یک جنبه قدسی و الهی دارد و از جهت عقلی و منطقی هم باید مد نظر قرار داد که ایشان بیش از یک دهه است که شعار سال را شعار اقتصادی قرار داده‌اند و تاکید ویژه‌ای روی این موضوع دارند، لذا بیانگر آن است که شاه کلید حل مشکلات کشور، فعالیت اقتصادی و رشد تولید و اشتغال است و این مهم اجرا نخواهد شد، مگر اینکه تمام اجزای حاکمیت وظایف خود را به درستی انجام دهند و در سایه همدلی و همراهی با یکدیگر کار را به پیش برند.

شایان ذکر است صدیقی راد، مدیرکل گمرکات استان مرکزی در این بازدید به ارائه گزارش و آمار در خصوص وضعیت انبار‌های گمرکات و اموال موجود در آن پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *