جنایت‎های رژیم صهیونیستی؛ رها کردن نوزادان نارس در بیمارستان‎های غزه

10:47 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‎های رژیم صهیونیستی؛ رها کردن نوزادان نارس در بیمارستان‎های غزه
ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره رها کردن ۵ نوزاد نارس در بیمارستان کودکان النصر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و مرگ این نوزادان شده است.

خبرگزاری میزان – نظامیان رژیم صهیونیستی کادر پزشکی بیمارستان کودکان النصر را به اجبار تخلیه کرده و ۵ نوزاد نارس را بدون همراه در این بیمارستان رها کردند.

این ۵ نوزاد نارس به مدت ۳ هفته در بیمارستان النصر به حال خود و بدون همراه رها شده‌اند تا اینکه در نهایت جان خود را از دست داده‌اند.

انتشار ویدئویی از این نوزادان در بیمارستان النصر نوار غزه موج گسترده‌ شوک و محکومیت را در جهان ایجاد کرد.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورمو-مد مانیتور) خواستار تشکیل یک کمیته بین‌المللی مستقل و تحقیق درباره این اقدام غیرانسانی ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

براساس مستندات یورو-مد مانیتور، این ۵ نوزاد به مدت ۳ هفته رها شده بودند تا اینکه اجساد آن‌ها پیدا شد؛ اجساد آن‌ها در حال تجزیه در شیرخوارگاه بیمارستان النصر کشف شد و این یک قتل هولناک و جنایت علیه بشریت از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

 

 

مصطفی الکهلوت، رئیس بیمارستان النصر، گفت: با درخواست کمک از سازمان‌های بین‌المللی از جمله صلیب سرخ، قبل از اینکه خیلی دیر شود، تلاش کرده تا جان این ۵ کودک را نجات دهد، اما هرگز پاسخی دریافت نکرد.

مطلع بودن ارتش رژیم صهیونیستی از وضعیت ۵ کودک نارس 

الکهلوت، می‎گوید که به یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی درباره نیاز ۵ کودک نارس به دستگاه تنفسی و اینکه چگونه آن‌ها را نمی‌توان به جای دیگری منتقل کرد، توضیح داده و پاسخ ارتش رژیم صهیونیستی این بود که از وضعیت نوزادان آگاه است و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

مونا یوسف، پزشک بیمارستان النصر، پیشتر به این گروه حقوق بشری از تخلیه اجباری بیماران و کارکنان بیمار، که برخی از آن‌ها بدحال بودند، به سمت جنوب نوار غزه در اوایل نوامبر، توضیح داد.

وی تصریح کرد که بیمارستان النصر بار‌ها هدف تیراندازی و حملات توپخانه‌ای قرار گرفته و همچنین از سوی خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاصره شده است.

 

درخواست تحقیق بین‌المللی درباره رها کردن ۵ نوزاد نارس در بیمارستان النصر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره وضعیت نوزادان

بنا به شهادت این پزشک و سایر مسئولان بیمارستان النصر، کادر پزشکی مجبور شدند ۲ کودک را در بخش مراقبت، ۲ کودک را در سرپرستی و نوزاد پنجم مبتلا به سندرم ادواردز را با یک دختر یتیم که تمام خانواده‌اش به شهادت رسیده بودند، رها کنند.

یک افسر صهیونیست در گفت‌وگوی تلفنی با مدیر بیمارستان النصر مدعی شده بود که همه نوزادان باقی‌مانده نجات یافته و به محل امن منتقل شدند.

با این حال، کودکانی که در طول تخلیه اجباری رها شده بودند، در واقع به هیچ عنوان در وضعیت ایمن نبودند.

یورو-مد مانیتور تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هیچ کاری برای نجات جان این نوزادان نارس در هنگام تخلیه بیمارستان النصر انجام نداده است، زیرا بیماران و کارکنان برخلاف میل خود مجبور به ترک بیمارستان شدند.

 

درخواست تحقیق بین‌المللی درباره رها کردن ۵ نوزاد نارس در بیمارستان النصر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی

 

انتقال نوزادان آسیب‌پذیر به یک مرکز پزشکی معتبر دیگر باید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شد؛ اقدامی که هرگز اتفاق نیفتاد و در عوض نظامیان صهیونیست نوزادان را در دستگاه‌ها رها کردند تا در سکوت بمیرند.

این نهاد حقوق بشری خواستار پاسخگویی ارتش رژیم صهیونیستی در قبال این جنایت وحشیانه شد؛ همچنین صلیب سرخ نیز باید مسئول سهل‌انگاری در پاسخ به درخواست‌ها برای نجات جان کودکان و بیماران در غزه باشد.

یورو-مد مانیتور، مستقر در ژنو، بر اهمیت پایان دادن به فرار رژیم صهیونیستی از تعهدات خود برای محافظت از غیرنظامیان، پایان دادن به محاصره یا هدف قرار دادن مراکز پزشکی و ایجاد مستقیم کشتار‌های دسته‌جمعی از جمله کودکان تازه متولد شده تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *