رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتیاد رژیم صهیونیستی به دروغگویی برای توجیه جنایت پاکسازی قومی

13:03 - 10 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اعتیاد رژیم صهیونیستی به دروغگویی برای توجیه جنایت پاکسازی قومی
رژیم صهیونیستی برای پیشبرد جنایت پاکسازی قومی با حمایت سیاستمداران و رسانه‌های غربی به گستردگی دروغ می‌گوید.

خبرگزاری میزان – در حالی که جوامع غربی به سرعت تحت تاثیر تبلیغات و ادعا‌های دروغین رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) قرار گرفتند، مردم دیگر نقاط جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان، عرب و غیر عرب به دلیل آگاهی از سابقه حیرت‌آور دروغگویی صهیونیست‌ها تحت تاثیر دروغگویی‌های رژیم صهیونیستی قرار نگرفتند.

«میدل ایست آی» در مطلبی با عنوان «چرا ادعا‌های اسرائیل در خارج از جهان غرب اعتباری ندارند» به بررسی این موضوع پرداخت.

در این مطلب آمده است که ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی اندکی پس از اجرای عملیات طوفان الاقصی برای اجرای جنگ نسل‌کشی و جنایت پاکسازی قومی در غزه آماده شد و در همین چارچوب دروغ‌های حیرت‌آوری را منتشر کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به دروغ سر بریدن نوزادان از سوی مقاومت فلسطین اشاره کرد.

هدف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی نیز غربِ با اندیشه‌های برتری‌گرایی سفید بود که آماده باور هر دروغ صهیونیست‌ها درباره فلسطینی‌های غیرسفید بود.

رسانه‌های جریان اصلی غرب که به‌عنوان بازوی دروغگویی رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، نیز بلافاصله دست به کار شدند و گزارش‌های متعددی را با استناد به ادعا‌های غیرقابل اثبات منتشر کردند؛ آن‌ها پس از آشکار شدن دروغین بودن گزارش‌هایشان بی سروصدا ادعا‌های خود را پس گرفتند، اما استفاده بی‌شرمانه و ریاکارانه از این دروغ‌ها از سوی سیاستمداران غربی ادامه یافت.

افشاگری‌ها درباره دروغگویی‌های رژیم صهیونیستی نیز مانع اتهام‌زنی‌ها و خبرسازی‌های رژیم صهیونیستی و تکرار طوطی‌وار آن‌ها از سوی رسانه‌های غربی نشد؛ رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به دلیل ابتلای شدید به بیماری نژادپرستی که در برابر واکسیناسیون اطلاعاتی و آگاهی‌های ضد نژادپرستی از دهه ۱۹۵۰ تاکنون مقاوم بوده، همچنان به پذیرش و پراکندن دروغ‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

گزارش «میدل ایست آی» در بخشی دیگر به رکوردشکنی دروغگویی‌های رژیم صهیونیستی پرداخته است؛ براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون میزان حیرت‌انگیزی از دروغ و افسانه‌ها را ارائه کرده که نوعی رکورد محسوب می‌شود.

دلیل این امر استوار بودن جنبش صهیونیستی بر دروغ، افسانه‌سرایی و جعل تاریخ است.

تلاش‌های محققان عرب و دیگر نقاط جهان برای مقابله با دروغگویی‌های رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال گذشته پس از جعل رسمی تاریخ به دست مورخان رژیم صهیونیستی از اواسط دهه ۱۹۸۰ با دشواری جدی‌تری مواجه شد.

بزرگ‌ترین دروغ رژیم صهیونیستی، درباره جنایت پاکسازی قومی انجام شده به دست این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی از نوامبر ۱۹۴۷ تا مه ۱۹۴۸ حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی و تا دسامبر ۱۹۴۸، ۳۵۰ هزار فلسطینی دیگر را از خانه‌هایشان اخراج و آواره کردند.

صهیونیست‌ها در جریان جنگ پاکسازی قومی خود به کرات مرتکب قتل‌عام و جنایت‌های خشونت‌آمیز شدند؛ با وجود این، صهیونیست‌ها برخلاف همه شواهد موجود ادعا می‌کنند که فلسطینی‌ها اخراج نشده‌اند، بلکه به میل خود خانه و زندگی‌شان را ترک کردند.

رژیم صهیونیستی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ هم ادعا کرد که فلسطینی‌ها به دستور سران عرب کشور‌های همسایه خانه و زندگی خود را ترک کردند، زیرا سران عرب کشور‌های همسایه به آن‌ها وعده داده بودند که با حمله به فلسطین اشغالگران را از آن جا اخراج می‌کنند.

بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهند که هرگز چنین دستوری از سوی سران عرب صادر نشده و برخلاف ادعای صهیونیست‌ها هیچگاه برنامه رادیویی در این باره پخش نشده است؛ صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند برای این ادعای خود حتی یک نمونه بیاورند.

در عین حال، مشخص شد که صهیونیست‌ها با ساخت برنامه‌های رادیویی از طریق ارائه اطلاعات دروغ، تهدید و جنگ روانی و وحشت مانند شایعه شیوع بیماری مرگ‌بار فلسطینی‌ها را به ترک خانه‌هایشان ترغیب کردند.

دروغ رسمی ماندگار رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها قصد اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های خود را نداشته‌اند، ریشه در سال‌های اولیه جنبش صهیونیستی امتداد دارد.

تلاش رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان غزه و راندن آن‌ها به سمت صحرای سینا نیز موید روند تاریخی دروغگویی این رژیم و برنامه جنایت‌کارانه پاکسازی قومی آن است؛ ساکنان غزه عمدتا از نوادگان فلسطینی‌هایی هستند که در سال ۱۹۴۸ از خانه‌های خود اخراج شدند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان غزه به‌ویژه از طریق جنگ ۲۰۲۳ در حالی ادامه دارد که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ۱۹۴ را در دسامبر ۱۹۴۸ به تصویب رساند و از رژیم صهیونیستی خواست که فلسطینی‌هایی را که اخراج کرده بود، بازگرداند؛ این قطعنامه هر سال تایید می‌شود و یکی از ده‌ها قطعنامه‌ای است که رژیم صهیونیستی همچنان آن را نقض می‌کند.

این دلیل اصلی کشتار مداوم در غزه و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی است.

سازمان ملل و مقام‌های آن که تحت کنترل آمریکا و برخی از کشور‌های غربی هستند، حتی جرات نکرده‌اند که به رژیم صهیونیستی بگویند که اگر بنا باشد ساکنان غزه خانه‌های خود را ترک کنند، طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و براساس قوانین بین‌المللی باید به شهر و خانه‌های خود که اکنون در اشغال فلسطین است، بازگردند.

در بخشی از گزارش «میدل ایست آی» آمده است که یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های رژیم صهیونیستی درباره سرزمین‌های اشغال شده پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ است؛ رژیم صهیونیستی ساکنان این مناطق را به گروگان گرفته است و تا زمانی که اعراب قرارداد‌های صلح با این رژیم را آزاد نکند، سرزمین‌های مذکور و ساکنان فلسطینی آن را آزاد نمی‌کند.

در حالی که گروگان‌گیری غیرنظامیان اقدامی غیرقانونی است، تلاش‌های غرب برای توصیف فلسطینی‌ها به‌عنوان «حیوان‌های انسان نما» نیز بخشی از کارزار دروغگویی رژیم صهیونیستی و در همراهی با این رژیم است.

صهیونیست‌های متمدن از نظر غرب، در عین حال، بیش از ۹ هزار فلسطینی ربوده و در زندان‌های خود نگه می‌دارند؛ رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تمام مردم فلسطین را که در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی اشغالی زندگی می‌کنند، گروگان گرفته است؛ از سال ۲۰۰۶، ساکنان غزه را در در بزرگ‌ترین زندان روباز جهان زندانی کرد و اکنون آن‌ها را سلاخی می‌کند، مگر اینکه با آوارگی خود موافقت کنند.

در هر صورت، این آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها هستند که باید به اتباع خود به‌عنوان شهرک‌نشینان استعمارگر غیرقانونی در کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی دستور دهند که سرزمین‌های اشغالی را تخلیه کرده و به کشور‌های مادر خود بازگردانند.

در سال ۲۰۱۷، تخمین زده شد که حدود ۶۵ هزار شهروند آمریکایی فقط در کرانه باختری (۱۵ درصد از کل جمعیت شهرک‌نشینان در آن زمان)، بدون احتساب قدس شرقی اشغالی، در شهرک‌های صهیونیست‌نشین زندگی می‌کردند؛ آن‌ها تقریبا یک سوم از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهرک‌نشین‌های آمریکایی ساکن اراضی اشغالی را تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ یک جریان دروغ هم در مورد مردم فلسطین و هم در مورد ماهیت «دموکراتیک کشور استعماری برتر یهودی» خود منتشر کرده است.

این واقعیت که دست‌کم یک میلیون ساکن اراضی اشغالی دارای ملیت‌های اروپایی و آمریکایی هستند، باید آمریکا و کشور‌های اروپایی را وادار کند تا آن‌ها را به کشور‌های خود بازگردانند تا امنیت آن‌ها تضمین شود و فلسطینی‌های بومی این سرزمین بتوانند براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به خانه‌های خود بازگردند.

جنگ نسل‌کشی و پاکسازی قومی مداوم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها اکنون در غزه ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی را قربانی کرده است.

با وجود افشاگری‌های مکرر درباره این دروغگویی‌ها، ماشین تبلیغات رژیم صهیونیستی بدون مانع با اطمینان از حمایت غرب به کار خود ادامه می‌دهد، زیرا می‌داند تبلیغات ضد اسلامی و ضد فلسطینی از سوی متحدان غربی‌اش حمایت می‌شود.

با وجود این، دروغ‌های رژیم صهیونیستی در خارج از غرب و به‌ویژه در جهان عرب و مسلمان است هیچ اعتباری ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *