نسل‌کشی در غزه نتیجه فروپاشی ارزش‌های اخلاقی در غرب

9:26 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۷۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی در غزه نتیجه فروپاشی ارزش‌های اخلاقی در غرب
وقوع جنایت نسل‌کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی معلول علت‌های متعددی است که ذات تروریستی و جنایت‌کار این رژیم فقط اصلی‌ترین علت آن محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان – جدیدترین دور جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال جاری آغاز شد؛ جنایت‌های اعمال و اجرا شده علیه غزه در این دور از حملات به اعتقاد کارشناسان و حقوقدانان بی‌سابقه و مصداق بارز جنایت جنگی، نسل‌کشی و قتل‌عام غیرنظامیان بوده است.

دلایل متعددی در رقم خوردن جنایت‌های تشدید شده رژیم صهیونیستی علیه غزه نقش داشتند؛ گذشته از ذات جنایت‌کار و تروریستی رژیم صهیونیستی به‌عنوان علت اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه در جنگ ۲۰۲۳، فروپاشی ارزش‌های اخلاقی روند مذکور را تسهیل کرده و حتی برای پوشاندن جامه مشروعیت به آن تلاش کرد.

ارزش‌های اخلاقی در تمدن غربی مادی‌گرا دهه‌ها است که در حاشیه قرار گرفته‌اند؛ به عبارت دقیق‌تر، این ارزش‌ها به حاشیه رانده شدند تا تاکید بر ثروت مادی، کنترل بر کشور‌ها و منابع اقتصادی و طبیعی آن‌ها و جاه‌طلبی‌های هژمونیک شماری از کشورهای خاص تسهیل شود.

این ترکیب، سیستمی امپریالیستی موسوم به نظم نوین جهانی را تشکیل داده که صرفا به دنبال قدرت است و از ملاحظات، اصول و ارزش‌های اخلاقی فاصله گرفته است؛ ارزش‌های مورد باور این سیستم هنجار‌های بین‌المللی و مرز‌های قانونی را نادیده می‌گیرد و براساس اصلی عمل می‌کند که ظاهرا به هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافش اجازه می‌دهد.

نظم نوین جهانی در حال حاضر مظهر یک رژیم وحشی است که از همه هنجار‌ها و قرارداد‌های بشری فراتر می‌رود؛ قوانینی شبیه آپارتاید را تحمیل می‌کند؛ دیدگاهی سفیدبرترپندار و نژادپرست دارد؛ مخالفت‌های جهانی با نقض حقوق بشر را سرکوب می‌کند؛ به دنبال تخریب کامل نظام‌های اخلاقی و فرسایش باور‌های انسانی و اخلاقی است؛ در قبال فرهنگ‌ها و تمدن‌های دیگر به اقدام‌های قهرآمیز دست می‌زند؛ آزادی بیان را نقض می‌کند؛ و در یک کلام تسلیم قانون جنگل است.

در حال حاضر، کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا در چنین نظمی جولان می‌دهند و ابزارهایشان برای سدترسی به اهداف گسترده هستند؛ این ابزارها عبارتند از نیز شرکت‌های چند ملیتی، مجتمع‌های نظامی – صنعتی، رسانه‌ها، لابی‌های صهیونیستی و نهاد‌های مشابه.

کشور‌های غربی با اتخاذ سیاست سرکوبگرانه از تمام توان اقتصادی، نظامی و سیاسی برای حمایت از متحدان خود استفاده می‌کند و این اتفاقی است که در موضوع جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین نیز رخ داده است.

کشور‌های غربی نه تنها از اشغالگری و جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، بلکه حق تعیین سرنوشت و حق بازگشت فلسطینی‌ها را نادیده گرفته و انکار می‌کنند؛ آن‌ها در عین حال در تلاش هستند تا با ارائه طرح‌هایی به ظاهر انسان‌دوستانه و ضد جنگ، شرایط را برای اشغالگری رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۲۰۲۳ غزه تسهیل کنند.

همزمان رژیم صهیونیستی با آرامش خاطر به‎دنبال جابجایی اجباری فلسطینی‌ها و پایان دادن به مسئله فلسطین است.

در حالی که سیاستمداران غربی ارزش‌های اخلاقی را با هدف دسترسی به اهداف سیاسی قربانی می‌کنند، افکار عمومی این کشور‌ها در موضوع فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه با هوشیاری وارد خیابان‌ها شده و اعتراض خود را به آن اعلام کردند.

وسعت این اعتراضات ناگزیر بر نتایج انتخابات آتی در کشورهای غربی تاثیر خواهد گذاشت؛ باید به این نکته باور داشت که برخلاف تصور معمول، تاریخ را طرف پیروز نمی‌نویسد بلکه مردمی آن را به نگارش در می‌آورند که برای رسیدن به اهدافشان اقدام کرده باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *