گفت‌وگو|

تغییر افکار عمومی جهان در پی طوفان الاقصی؛ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند

7:45 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۲۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تغییر افکار عمومی جهان در پی طوفان الاقصی؛ رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند
رئیس موسسه اسلامی حقوق بشر لندن، می‌گوید که رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند.

مبارزان مقاومت فلسطین روز ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند؛ عملیاتی بی‌سابقه که شکست‌های رژیم صهیونیستی را در زمینه‌های مختلف آشکار کرد.

عملیات طوفان الاقصی علاوه پیامد‌های زیادی را برای این رژیم به همراه داشته است.

مسعود شجره، رئیس موسسه اسلامی حقوق بشر لندن، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‌گوید که آثار این عملیات بر رژیم صهیونیستی مانند سونامی بوده است.

شجره با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی به معنای واقعی بخشی از تاریخ بود، اظهار کرد: پس از این عملیات، صهیونیست‌‎ها نمی‌توانند محاسبات قبلی را داشته باشند.

وی بیان کرد: محاسبات قبلی بدین‌گونه بود که صهیونیست‎‌ها حمله می‌کردند، بمباران می‌کردند، فلسطینیان را به شهادت می‌رساندند، از جدیدترین تجهیزات و تسلیحات استفاده می‌کردند، از سوی دیگر فلسطینی‌‎ها شهید می‌شدند و در نهایت تنها سنگ پرتاب می‌‎کردند.

رئیس موسسه اسلامی حقوق بشر لندن با تاکید بر اینکه در حال حاضر امنیت رژیم آپارتاید صهیونیستی در خطر است، عنوان کرد: این رژیم در حال حاضر نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند و این بزرگ‌ترین پیامد عملیات طوفان الاقصی برای آنهاست.

شجره در ادامه به موارد گسترده نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی و بی‌عملی نهاد‌های بین‌المللی در این زمینه اشاره کرد و گفت: تمام نهاد‌های بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی نشان دادند که ورشکسته هستند و هیچ مسئله‌ای از سوی این‌ها حل نمی‌شود.

رئیس موسسه اسلامی حقوق بشر لندن تنها راه حل رسیدگی به موضوع فلسطین را «حق مقاومت ملت فلسطین» و حمایت از این مقاومت توصیف کرد.

وی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی، تحریف واقعیت و شکست آن‌ها در این مسیر اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها در زمینه انحراف افکار عمومی و تحریف واقعیت بیکار نمی‌نشینند، اما در این زمینه هم با شکست مواجه شده‌اند؛ چراکه اکنون در رسانه‌ها و با قدرتی که رژیم صهیونیستی در این زمینه داشت، شکست خورد؛ مردم کشور‌های جهان نیز در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها می‌روند و تظاهرات برپا می‌کنند.

رئیس موسسه اسلامی حقوق بشر لندن در پایان با یادآوری این نکته که عملیات طوفان الاقصی تنها شکست نظامی را برای رژیم صهیونیستی به همراه نداشت، گفت: اهمیت این سونامی تنها از جنبه نظامی نبوده و این عملیات توانست تفکرات جهان را تغییر دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *