رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات جدید از پرونده حمله به قاتل جورج فلوید در زندان آمریکا

13:35 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جزئیات جدید از پرونده حمله به قاتل جورج فلوید در زندان آمریکا
درک شووین، افسر سابق پلیس آمریکا در زندان آریزونا هدف ۲۲ ضربه چاقو گرفته است. عامل این حمله که از ماموران اطلاعاتی سابق اف‌بی‌آی است، به تلاش برای قتل متهم شده است.

خبرگزاری میزان – اطلاعات جدید از پرونده حمله به درک شووین، قاتل جورج فلوید، در زندان توسان آریزونا، نشان می‌دهد که وی از سوی یک زندانی دیگر که مامور اطلاعلاتی سابق اف‌بی‌آی نیز بوده، هدف ۲۲ ضربه چاقو قرار گرفته است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهد که دادستان‌های فدرال عامل حمله به درک شووین را متهم به تلاش برای قتل کرده‌اند.

جان تورسکاک، ۵۲ ساله، با اتهامات متعدد ضرب و شتم و ایجاد جراحت شدید بدنی با «چاقوی دست‌ساز» مواجه است.

این مظنون در روز «جمعه سیاه» که ظاهرا آن را به‌عنوان نماد جنبش «زندگی سیاهان مهم است» انتخاب کرده، درک شوین را هدف حمله قرار داده است.

براساس پرونده‌های دادگاه، نگهبانان زندان توسان بلافاصله در این حادثه مداخله کردند و تورسکاک را با اسپری فلفل متوقف کردند.

وی گفته که اگر نگهبانان به سرعت واکنش نشان نمی‌دادند، شووین را می‌کشت؛ این مامور اطلاعاتی سابق اف‌بی‌آی حدود یک ماه برای این حمله برنامه‎ریزی کرده بود.

دادستان‌ها گفته‎اند که تورسکاک در سال ۱۹۹۷ یک خبرچین اف‌بی‌آی بوده و اطلاعاتی درباره باند خود و همچنین ضبط مکالمات بین او، اعضا و همکارانش را ارائه می‌کرد؛ این تحقیقات به ۴۰ کیفرخواست منجر شد، اما در نیمه راه، وی به عنوان یک خبرچین کنار گذاشته شد، چراکه او در حال خرید و فروش مواد مخدر، مجوز حمله و اخاذی بود.

تورسکاک، ادعا کرد که شووین را تنها به این دلیل هدف قرار داده که او یک زندانی سرشناس است؛ امری که کارشناسان زندان درباره احتمال وقوع آن هشدار داده بودند.

این زندانی قرار بود در سال ۲۰۲۶ آزاد شود، اما در صورتی که حداکثر مجازات را برای تمام اتهاماتی که با آن مواجه است دریافت کند، به ۶۰ سال حبس فدرال دیگر محکوم می‌شود.

مقام‎های زندان توسان در پی حمله به درک شووین، به‎دنبال اتخاذ تدابیری برای افزایش امنیت زندان هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *