حمله با سلاح سرد به عامل قتل فلوید؛ نگرانی‎ها درباره امنیت زندانیان در آمریکا

10:56 - 05 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۳۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله با سلاح سرد به عامل قتل فلوید؛ نگرانی‎ها درباره امنیت زندانیان در آمریکا
حمله با چاقو به درک شووین، عامل قتل جورج فلوید، بار دیگر موضوع امنیت زندانیان را در زندان‌های آمریکا در کانون توجه قرار داده است.

خبرگزاری میزان - حمله با چاقو به «درک شووین»، افسر پلیس سابق «مینیاپولیس» که به جرم قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ در یک واحد ویژه در زندان «توسان»، ایالت آریزونا در حال گذراندن دوران حبس خود است، جدیدترین مورد از حملات علیه زندانیان برجسته در این منطقه است. 

این حمله حدود ۵ ماه پس از آن صورت می‌گیرد که «لری نصار»، پزشکی که به جرم آزار جنسی ژیمناست‌های زن جوان محکوم شده بود، در زندان فدرال فلوریدا با ضربات چاقو هدف قرار گرفت.

این حمله همچنین به دنبال انتشار گزارش‌های وزارت دادگستری آمریکا درباره جزئیات بی‌کفایتی و سوء مدیریت در مراکز بازداشت فدرال این کشور است که به کشته شدن «جیمز بولگر»، گانگستر بوستون معروف به «وایتی» و «جفری اپستین»، که به قاچاق جنسی متهم شده بودند، در سال‌های اخیر منجر شد.

اداره زندان‌های فدرال آریزونا تایید کرد که یک زندانی در زندان «توسان» با چاقو زخمی شده است؛ هر چند اداره زندان‌ها نام «شووین»، ۴۷ ساله را معرفی نکرد، اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زندانی قبل از انتقال سریع به اورژانس بیمارستانی در همان نزدیکی به «اقدامات پزشکی اضطراری» نیاز داشت.

دفتر «کیت الیسون»، دادستان کل «مینه‌سوتا» که افسر پلیس سابق را تحت تعقیب قرار داد، این زندانی را «شووین» معرفی کرد.

زندان «توسان» که در آن «درک شووین» هدف ضربات چاقو قرار گرفت، «حیاط خلوط خانه» نامیده می‌شود، یکی از چندین واحد حفاظتی ویژه در سیستم اداره زندان‌های فدرال است که جاسوسان، افراد محکوم به جنایت جنسی، اعضای سابق باند‌ها و کارکنان سابق مجری قانون را در خود جای داده است.

قرار است در این زندان معیار‌های ایمنی بیشتری را برای زندانیان برجسته فراهم کنند؛ چنین زندانیانی به دلیل ترس از دست دادن وضعیت حمایت شده خود، تمایل دارند از درگیری‌ها و تخلفات انضباطی رایج در جمعیت گسترده‌تر زندان اجتناب کنند.

مشخص نیست که «درک شووین» چگونه هدف تعرض قرار گرفت و همچنین مشخص نشده که چرا مقام‎های این زندان در حمایت از یکی از منفورترین و آسیب‌پذیرترین زندانیان در سیستم زندان فدرال ۱۶۰ هزار نفری شکست خورده‌اند.

«شووین» برای گذراندن دوران محکومیت خود در یک زندان فدرال که تیم حقوقی او آن را امن‌تر از زندان ایالتی می‌دانست، با دادستان‌های پرونده فدرال خود مذاکره کرد؛ وی قبل از قرارداد فدرال خود، هر روز به مدت ۲۳ ساعت در سلول انفرادی در «مینه‌سوتا» در حال گذراندن حکم حبس خود بود.

مقام‎های زندان ایالتی در آن زمان گفته‎اند که «شووین» به دلیل نگرانی در مورد امنیت وی در سلول انفرادی حبس شده است.

در حالی که جزئیات مشخصی از حمله به «شووین» هنوز مشخص نیست، به نظر می‌رسد این حمله با الگوی حملات دیگری که از سوی «مایکل ای. هوروویتز»، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، که در سال گذشته، دو گزارش منتشر کرده است، مطابقت دارد.

دسامبر سال گذشته، «هوروویتز» گزارشی ۶۵ صفحه‌ای درباره مرگ «بولگر» در زندان فدرال «هازلتون»، ایالت «ویرجینیا» منتشر کرد که در آن جزئیات شکست‌های عملکرد کارکنان و مدیریت، بی‌کفایتی اداری و سیاست‌ها و رویه‌های ناقص، گیج‌کننده و ناکافی، ارائه شد.

در ماه ژوئن گذشته، تحقیق دیگری درباره مرگ «جفری اپستین»، سرمایه‌دار آمریکایی سرشناس و متهم به قاچاق جنسی که در سال ۲۰۱۹ جسد او در سلولش پیدا شد، انجام گرفت و الگوی مشابهی از مدیریت سهل‌انگارانه و اقدامات اشتباه را فاش کرد.

گزارش «هوروویتز»، می‎گوید: ترکیبی از سهل‌انگاری، بدرفتاری و شکست‌های آشکار در عملکرد زندان‌ها که در این گزارش مستند شده است، همگی به محیطی کمک کردند که فرصت حمله به یکی از زندانیان برجسته را فراهم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *