دادستان مرکز استان اردبیل: مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از هیچ‌گونه ارفاقات قانونی بهره‌مند نمی‌شوند

10:18 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان اردبیل: مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از هیچ‌گونه ارفاقات قانونی بهره‌مند نمی‌شوند
دادستان مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی با مجرمان سابقه‌دار برخورد‌های سختگیرانه‌ای داشته و هیچ‌گونه تسهیلاتی در دوران حبس شامل حال این دسته از متهمان نمی‌شود.

خبرگزاری میزان_ جلال آفاقی در  جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان اردبیل با بیان لزوم پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از راهکار‌های موثر در کاهش جرایم و تخلفات افزایش اطلاعات و آگاهی‌های عمومی با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی است که در این رابطه ضروری است نهاد‌های متولی برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمری برای همه اقشار مردم داشته باشند.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم از اولویت‌ها و رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی است خاطر نشان کرد: با هرگونه اخلال در نظم و آرامش شهروندان مطابق با قانون با جدیت برخورد می‌شود.

دادستان مرکز استان اردبیل در خصوص کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز عنوان کرد: بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص تشکیل و در اختیار نهاد‌های نظامی و امنیتی قرار گرفته است که از این طریق تمام اقدامات و تحرکات آنان به طور دائم در رصد قرار گرفته و با کوچکترین تحرکات غیرقانونی توسط مراجع قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با مجرمان حرفه‌ای سابقه‌دار زندانی نیز گفت: هرچند دستگاه قضایی درباره برخی از زندانیان از جمله زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با رأفت اسلامی برخورد می‌کند، اما درباره مجرمان سابقه‌دار برخورد‌های سختگیرانه‌ای داشته و هیچ‌گونه تسهیلاتی در دوران حبس شامل حال این دسته از متهمان نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *