بحران انسانی در بزرگترین بیمارستان غزه؛ همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جنایتی مرگ‌بار

9:34 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران انسانی در بزرگترین بیمارستان غزه؛ همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جنایتی مرگ‌بار
رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت علیه غزه در پی دور جدید حمله به این منطقه، بیمارستان الشفا را با حمایت آمریکا هدف یورش قرار داد.

خبرگزاری میزان – ارتش رژیم صهیونیستی در نهایت با چراغ سبز کاخ سفید در نخستین ساعات چهلمین روز تجاوز به غزه به بیمارستان «الشفا» یورش برد.

آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه غزه که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد، ادعا کرده که ارزیابی‌های اطلاعاتی این کشور نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین از بیمارستان الشفا استفاده نظامی می‌کند.

این ادعا به شدت از سوی مقاومت فلسطین تکذیب شد؛ حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین از این ادعای آمریکا به‌عنوان اقدام برای تسهیل جنایت رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان الشفا یاد و آن را محکوم کردند.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، به‎تازگی از یورش ارتش رژیم صهیونیستی به الشفا خبر داد و تاکید کرد که آماده استقبال از هر ناظر بین‌المللی برای بازرسی از امکانات این بیمارستان است.

در نهایت رژیم صهیونیستی پس از تشدید محاصره و بمباران الشفا از ساعت ۱۲:۰۰ شب در حالی به بیمارستان الشفا یورش برد که هزار و ۵۰۰ کادر پزشکی و ۷ هزار آواره در آن حضور داشتند.

«منیر البرش»، مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حالی به بیمارستان الشفا حمله کرد که این اقدام را یک پیروزی می‌دانست، اما در نهایت سربازانش با وجود جست‌وجو‌های بسیار هیچ مدرکی درباره استفاده نظامی مقاومت فلسطین آن‌طور که رژیم صهیونیستی ادعا و آمریکا تایید کرده بود، نیافتند.

آخرین وضعیت بیمارستان الشفا غزه

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه با ادعای اجرای «عملیاتی دقیق و هدفمند» به مجتمع بیمارستانی الشفا، بزرگ‌ترین بیمارستان در شمال غزه یورش برد تا فهرست جنایت‌های ۴۰ روزه خود در این منطقه را تکمیل کند؛ رژیم صهیونیستی برای توجیه این جنایت ادعا کرد که پیش از حمله به الشفا، مقام‌های این بیمارستان را از انجام قریب‌الوقوع حمله مطلع کرده بود؛ مقام‌های بیمارستان الشفا می‌گویند  ۳۰ دقیقه پیش از حمله، از جانب رژیم صهیونیستی هشدار تخلیه دریافت کردند.

براساس گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست در پی یورش به الشفا به بیماران و آوارگانی که قصد خروج از بیمارستان از طریق به اصطلاح مسیر‌های امن تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی داشتند، تیراندازی کردند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به بخش‌های جراحی و اورژانس الشفا، زیرزمین این مجتمع را مورد بررسی قرار دادند، اما در نهایت نتوانستند موفقیتی به دست بیاورند.

 

 

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که یورش به مجتمع پزشکی الشفا یک جنایت جدید است.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه، می‌گوید: در زمان یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا حتی یک گلوله از داخل بیمارستان به سمت اشغالگران شلیک نشد.

براساس گزارش‌ها، در حال حاضر ده‌ها نظامی صهیونیست در بخش اورژانس بیمارستان الشفا که مملو از بیمار است، حضور دارند و تانک‌های رژیم صهیونیستی در حیاط مجتمع الشفا مستقر شده‌اند.

انفجار‌های بزرگی نیز در بیمارستان الشفا رخ داده و گردوغبار ناشی از این انفجار‌ها برخی از بخش‌های بیمارستان را فراگرفته است.

هنوز هیچ اطلاعات فوری درباره دامنه، مقیاس یا جدول زمانی عملیات رژیم صهیونیستی در داخل بیمارستان وجود ندارد و تلاش‌ها برای تماس با پزشکان و مقام‌های داخل بیمارستان در اوایل روز چهارشنبه ناموفق بود.

آمریکا همدست رژیم صهیونیستی در جنایت علیه الشفا غزه

«جان کربی»، سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پیش از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به الشفا، بدون ارائه مدرک در جمع خبرنگاران ادعا کرد که واشنگتن اطلاعاتی درباره استفاده نظامی مقاومت فلسطین از بیمارستان الشفا دارد.

این ادعای «کربی» در حالی مطرح شد که رژیم صهیونیستی به دلیل حملات به بیمارستان‌ها و مناطق اطراف آن‌ها به شدت مورد انتقاد‌های گسترده بین‌المللی قرار گرفته است.

واشنگتن پس از آنکه با تایید ادعای رژیم صهیونیستی درباره استفاده نظامی مقاومت فلسطین از بیمارستان‌های غزه، مسیر تجاوز و یورش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا را هموار کرد، تلاش کرد تا با گرفتن ژستی انسان‌دوستانه از خود رفع مسئولیت کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاخ سفید مدعی شد که آمریکا از بمباران هوایی بیمارستان‌ها حمایت نمی‌کند و نمی‌خواهد شاهد درگیری درون هیچ بیمارستانی باشد.

کاخ سفید همچنین ادعا کرد که باید از بیماران و بیمارستان‌ها حفاظت شود.

این ادعا‌ها در حالی مطرح شد که رژیم صهیونیستی پی از یورش چند ساعته به بیمارستان الشفا و جست‌وجوی این مجتمع بیمارستانی برخلاف ادعا‌های مطرح شده هیچ مدرکی در تایید ادعا‌های خود علیه مقاومت فلسطین دست نیافت.

«باسم نعیم»، از سران حماس تاکید کرد: اتهام‌های آمریکا درباره استفاده مقاومت از بیمارستان‌ها را رد می‌کنیم؛ دروغ دولت بایدن بعدا آشکار خواهد شد؛ از هر کمیته بین‌المللی بی‌طرفی برای بررسی شرایط بیمارستان‌ها استقبال می‌کنیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تکذیت اتهام‌های کاخ سفید و پنتاگون درباره استفاده مقاومت از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز عملیاتی، اعلام کرد: اتهام‌های آمریکا به مقاومت فلسطین چراغ سبز برای ارتکاب جنایت علیه بیمارستان‌های غزه است.

 

پرده آخر بیمارستان الشفا؛ همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رقم زدن جنایتی مرگ‌بار و بی‌سابقه

 

واکنش‌ها به یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا غزه

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا، با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شد.

مقام‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی را در پی یورش به الشفا، به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت متهم کردند.

مدیر بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: اسرائیل هیچ مدرکی درباره ادعای خود ارائه نکرد؛ اسرائیل بدون ارائه هر مدرکی الشفا را از حمایت‌های ویژه تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه محروم کرد.

الشفا؛ یک گور دسته‌جمعی

بیمارستان‌های شمال غزه از اصلی‌ترین اهداف حملات رژیم صهیونیستی در پی دور جدید حمله به این منطقه بودند؛ از این رو از ۳۰ بیمارستان فعال در شمال غزه، اکنون فقط یک بیمارستان در بخش شمال غزه فعال است؛ بیمارستان مذکور ۲ اتاق عمل و سه جراح دارد.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۹۸ پزشک، پرستار و امدادگر را کشته، ۵۵ آمبولانس را هدف قرار داد و ۲۵ بیمارستان را از کار انداخته است؛ اشغالگران در بیمارستان‌ها قتل‌عام کردند که ۷۰۰ شهید و زخمی برجای گذاشت.

بیمارستان الشفا غزه طی روز‌های اخیر به شکلی ویژه هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به همین دلیل در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

الشفا که در روز‌های اخیر کانون جنگ رژیم صهیونیستی علیه شمال غزه بود، در پی آسیب ناشی از بمباران‌ها و اتمام سوخت ناچار به توقف فعالیت خود شد و در عمل به پناهگاه هزاران بیمار و آواره تبدیل شد.

این بیمارستان به‎تازگی در پی عدم امکان خارج کردن پیکر شهدا از بیمارستان به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی اقدام به حفر گور دسته‌جمعی برای تدفین ۱۷۹ شهید کرد.

شاهدان شرایط این بیمارستان را پیش از حمله صبح چهارشنبه رژیم صهیونیستی فاجعه بار توصیف می‌کردند؛ به گفته آن‌ها، معدود عمل‌های جراحی در قطعی برق بدون بیهوشی انجام می‌شدند، بوی تعفن سراسر بیمارستان را فرا گرفته بود، خانواده‌های گرسنه در راهرو‌های بیمارستان زندگی می‌کردند، ...

الشفا در حالی امروز هدف یورش ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت که هزاران بیمار و شماری نوزاد نارس در بیمارستان حضور دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *