رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها؛ تبدیل غزه به گورستان کودکان

10:46 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها؛ تبدیل غزه به گورستان کودکان
برای رژیم صهیونیستی دست یافتن به آنچه پیروزی عنوان می‌شود، هر نوع جنایتی را توجیه می‌کند.

خبرگزاری میزان - دو بیمارستان بزرگ در شمال غزه در میانه حملات هوایی رژیم صهیونیستی و درگیری‌های شدید در اطراف آنها، به روی بیماران جدید بسته شده‌اند، چراکه کارکنان پزشکی بدون اکسیژن، تجهیزات پزشکی یا سوخت برای انکوباتور‌های برق باقی مانده‌اند.

حملات شدید در اطراف بیمارستان «الشفا»، بزرگترین بیمارستان غزه و بیمارستان «القدس»، یکی دیگر از تأسیسات بزرگ درمانی ادامه دارد.

سازمان جهانی بهداشت به‎تازگی اعلام کرد که پس از ۳ روز بدون برق، آب و اینترنت کارآمد موفق به تماس با بیمارستان «الشفا» شده و اعلام کرد که «این بیمارستان دیگر به عنوان یک بیمارستان کار نمی‌کند.»

 

تلاش رژیم صهیونیستی برای برنده شدن با هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه

 

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، می‎گوید: تیراندازی مداوم و بمباران در منطقه شرایط بحرانی را تشدید کرده و متاسفانه تعداد تلفات در میان بیماران به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در حالی که بیمارستان‌ها که باید پناهگاه‌های امنی باشند، به صحنه‌های مرگ، ویرانی و ناامیدی تبدیل می‌شوند، جهان نمی‌تواند ساکت بماند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مجازات دسته جمعی فلسطینیان را توجیه نمی‌کند. 

در حالی که جنگ وارد ششمین هفته خود می‌شود، فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای موافقت با آتش‌بس افزایش می‌یابد، زیرا متحدانی مانند آمریکا و فرانسه نسبت به تعداد کشته‌ها از زمان آغاز حمله این رژیم ابراز نگرانی می‌کنند. 

با این حال «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، یادداشت دیگری را مطرح کرد و گفت که فکر نمی‌کند آتش‌بس یا «مکث طولانی» درست باشد.

تلاش رژیم صهیونیستی برای برنده شدن با هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه

 

چرا رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد؟

در سرتاسر اراضی اشغالی، بیلبورد‌های بزرگ بر فراز بزرگراه‌های مرکزی نصب می‌شوند، در حالی که پلاکارد‌های بزرگی در مقابل مدارس، مراکز فروش و ساختمان‌های دولتی نصب شده و همه آن‌ها شعار جدیدی دارند: «با هم پیروز خواهیم شد.»

این شعار کوتاه و تند است و از سوی بخش بزرگی از صهیونیست‌ها پذیرفته شده است؛ بخشی از جذابیت آن احتمالا به دلیل ابهام آن است که به هر بیننده اجازه می‌دهد کلمه «برد» را متفاوت تفسیر کند.

 

تلاش رژیم صهیونیستی برای برنده شدن با هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه

 

با وجود تفاسیر متفاوت از اینکه «پیروزی» چگونه تفسیر می‌شود، به نظر می‌رسد که اجماع گسترده‌ای در میان صهیونیست‌ها وجود دارد که «پیروزی» از هر نوع تنها از طریق اعمال خشونت مرگبار در غزه حاصل می‌شود.

در غیر این صورت، چگونه می‌توان توضیح داد وقتی ساکنان، در حال حرکت در جاده‌ای که رژیم صهیونیستی به‌عنوان «مسیر امن» به سمت جنوب معرفی می‌کند، هدف حمله هوایی مرگبار قرار می‌گیرند، حتی صدایی در رسانه‌های جریان اصلی در انتقاد از این حمله شنیده نمی‌شود؟ 

وقتی بمب‌ها در وسط یکی از شلوغ‌ترین محله‌های اردوگاه آوارگان جبالیا پرتاب می‌شوند یا وقتی موشک‌ها به کاروان آمبولانس‌ها اصابت می‌کند، هیچ خشمی نمی‌بینیم و برای بیشتر صهیونیست‌ها، «پیروزی» در حال حاضر هرگونه خشونت را توجیه می‌کند.

 

تلاش رژیم صهیونیستی برای برنده شدن با هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه

 

همانطور که تجاوزهای رژیم صهیونیستی در ماه گذشته نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که بیشتر صهیونیست‌ها هیچ تردیدی در مورد ریختن ۳۰ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه، آسیب رساندن به حدود ۵۰ درصد از کل واحد‌های مسکونی در سراسر نوار غزه و غیرقابل سکونت کردن دستکم ۱۰ درصد از این واحد‌ها ندارند. 

حدود ۷۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه به دلیل بمباران و حملات به اجبار از خانه‌های خود آواره شده‌اند، نیمی از بیمارستان‌ها و ۶۲ درصد از مراکز بهداشتی درمانی اولیه عملا از کار افتاده‌اند و یک سوم کل مدارس آسیب دیده و حدود ۹ درصد اکنون از کار افتاده‌اند.

بسیاری از صهیونیست‌ها معتقدند این بخشی از چیزی است که برای «پیروزی» لازم است و بنابراین، فلسطینی‌ها تنها باید متحمل هزاران تلفات، از جمله شهادت بیش از ۴ هزار کودک تا به امروز شوند. 

به نظر می‌رسد آن‌ها قبول دارند که «برنده شدن» مستلزم کشتن به طور متوسط در هر ساعت ۶ کودک از ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، و تبدیل غزه به «گورستان کودکان» است، همانطور که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل گفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *