رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به‌مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه رسیدگی کرد

9:26 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به‌مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه رسیدگی کرد
جلسه بررسی مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل بخشداری سیلوانا تشکیل شد. 

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی در جلسه بررسی مشکلات منطقه سیلوانای ارومیه با اشاره به بازدید‌های میدانی صورت‌گرفته از مدارس شهدای ۱ و ۲ روستای بند، روستای نوشان و جاده حادثه‌خیز راژان بیان کرد: پیرو بازدید‌های میدانی این جلسه به منظور طرح مشکلات بخش سیلوانا تشکیل شده تا با هم‌فکری تدابیری برای رفع مشکلات پیش‌رو اتخاذ شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح بحث جاده مواصلاتی راژان است به‌طوری که در هفت ماهه نخست امسال ۹ تصادف با ۱۳ جان‌باخته در این جاده به وقوع پیوسته است. در بازدید میدانی ملاحظه شد جاده مذکور وضعیت نامناسب هم از حیث فیزیکی و هم علایم ایمنی و هشدار دهنده و حفاظتی دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: اقدامات و تلاش‌های قابل تقدیری برای توسعه راه‌های استان صورت پذیرفته، ولی کافی نیست برای جبران عقب ماندگی‌های سال‌های قبل، نیاز به اقدام جهادی است و برخی مناطق نیاز به توجه ویژه و اولویت دارد و در کنار این اقدامات اورژانسی برنامه‌های بلندمدت و زیرساختی را باید انجام داد. 

عتباتی با بیان اینکه امروز زمان خدمت و تلاش است، تاکید کرد: از این رو هر تصمیمی که در این جلسه مصوب شود به‌عنوان دستورات قضایی لازم‌الاجرا است و دستگاه قضایی در مرحله اول به‌عنوان حامی این تصمیمات و در مرحله دوم با مطالبه‌گری پیگیر اجرایی شدن این مصوبات است.

از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد، مشکل گازرسانی ۶ روستا و نیز ایمن‌سازی و احداث ساختمان جدید مدارس شهدای بند ۱ و ۲ بود. همچنین آب‌رسانی چند روستا، استقرار پایگاه اورژانس در دیزج مرگور و تکمیل احداث سالن ورزشی از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به حوادث جاده‌ای اخیر در منطقه بیان کرد: نمی‌توان پذیرفت که در یک نقطه حادثه‌خیز فوتی‌های متعددی را شاهد باشیم و باید اصلاح این نقاط حادثه‌خیز در اولویت تمامی مسئولین باشد.

مجیدی تاکید کرد: در تعیین علت حوادث رانندگی سهم تمامی عوامل باید مشخص شود و اگر ارگان و نهادی مقصر حادثه اعلام شود با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

در ادامه جلسه مدیران کل راه وشهرسازی، هلال احمر، شرکت گاز، آب منطقه‌ای، راهداری، شورای شهر، بخشدار سیلوانا، ورزش و جوانان منابع طبیعی، امور اراضی به بیان مطالبی فراخور موضوعات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *