رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سه محکوم به قصاص در ارومیه به زندگی بازگشتند

11:42 - 25 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۷۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سه محکوم به قصاص در ارومیه به زندگی بازگشتند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از گذشت اولیای دم سه محکوم به قصاص نفس در ارومیه خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی با اشاره به گذشت اولیاء دم سه محکوم به قصاص نفس در ارومیه گفت: این سه نفر، محکومین سه پرونده قتل عمدی بودند که حکم محکومیت به قصاص نفس آن‌ها صادر، و به تایید دیوان عالی کشور رسیده و قطعی شده بود و قرار بود سحرگاه روز پنجشنبه ۲۵ آبان در زندان ارومیه اجرا شود.

عتباتی ادامه داد: در صورتی که همه شرایط برای اجرای حکم این سه نفر در سحرگاه امروز مهیا بود با مداخله مدیران قضایی و زندان، شورا‌های حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش و مددکاری زندان، اتفاقی فرخنده رقم خورد و با گذشت اولیای دم، به این افراد فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

عتباتی گفت زیباترین نمود انسانیت و ایمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زمانی جلوه کرد که هنگام اجرای حکم یکی از این محکومین توسط مادر مقتول با شنیدن نام حضرت فاطمه زهرا (س) این مادر مومن و دلسوخته از حق خود گذشت کرد و حیاتی دوباره به او بخشید. 

عتباتی ادامه داد نام اهل بیت (ع) هر جایی مایه گشایش و آرامش است و در این روز هم مثل همیشه درخشید و دل‌های حاضرین در صحنه اجرای حکم و چندین خانواده را شاد و به زندگی امیدوار کرد.


رئیس کل دادگستری استان افزود: امسال این نوزدهمین، بیستمین و بیست و یکمین سازش قصاص نفسی است که در استان، با تلاش فعالین عرصه صلح و سازش و نیک سیرتی اولیاء دم رقم می‌خورد و امید است این روند ادامه یابد و تا پایان سال نیز شاهد گذشت‌های بیشتری در تمامی دعاوی باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *