وضعت بحرانی زندان‌های آلاباما؛ آمار بالای قتل و آزار جنسی

11:10 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعت بحرانی زندان‌های آلاباما؛ آمار بالای قتل و آزار جنسی
زندان‌های آلاباما در آمریکا در دهه گذشته بسیار مرگبارتر شده‌اند و آمار قتل و خودکشی در آنها افزایش شدیدی داشته است.

خبرگزاری میزان - زندان‌های آلاباما یک قتل دیگر را ثبت کردند؛ «دنیل ویلیامز» به‌تازگی بر اثر جراحات وارد شده در جریان یک حمله در زندان «استاتون» در «المور» جان خود را از دست داد.

خانواده او از زندانیان دیگر در «استاتون» دریافتند که فرزند آن‌ها در یک خوابگاه مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته و دست و پای او بسته شده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زندانی ۲ یا ۳ روز پیش از انتقال به بیمارستان هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

«دنیل ویلیامز» تنها ۲۲ سال سن داشت و در حال گذراندن حکم ۱۲ ماهه خود بود و حکم آزادی وی برای ماه جاری میلادی صادر شده بود.

بر اساس گزارش موسسه «ابتکار عدالت برابر»، «جوزف هدلی»، سرپرست زندان استاتون، به پدر «ویلیامز» و نامادری او، در ماه اکتبر گذشته اطلاع داد که فرزندشان در بیمارستان «جکسون» بستری و تحت درمان است؛ او مدعی شده بود که «دنیل» از مصرف بیش از حد مواد مخدر رنج می‌برد، دچار مرگ مغزی شده و تحت درمان قرار دارد.

اما آنها وقتی به بیمارستان رسیدند، کبودی‌ها و جراحات روی بدن دنیل و همچنین آثاری که نشان می‌داد دست‌های او بسته شده بود را مشاهده کردند.

یک پزشک و یک پرستار بیمارستان گفته‌اند که نشانه‌های واضحی از سوءاستفاده وجود دارد؛ این پزشک می‌گوید در ۳۰ سالی که در این حرفه بوده هرگز چنین چیزی را ندیده است.

در سال ۲۰۱۷، «بیلی اسمیت» ۳۵ ساله از واحد مراقبت‌های بهداشتی در استاتون به بیمارستان «جکسون» به دلیل آنچه که زندان احتمال مصرف بیش از حد مواد مخدر اعلام کرده بود، منتقل شد. او هرگز به هوش نیامد و سپس مشخص شد که جمجمه‌اش شکسته و در نهایت بر اثر جراحات وارده جان باخت.

تحقیقات نشان داد که او از سوی افسران زندان المور هدف تعرض قرار گرفته بود؛ سپس مأموران او را با صورت به پایین روی یک میله بستند و برای بیش از یک ساعت در حال خونریزی و استفراغ رها کردند.

«جوزف هدلی» در آن زمان سرپرست «المور» بود و از سوی بازرسان مصاحبه شد و هرگز هیچگونه دخالت افسری را گزارش نکرد. 

وضعیت بحرانی زندان‌های آلاباما

وزارت دادگستری آلاباما در سال ۲۰۱۹ به مقامات، اطلاع داد که شرایط موجود در زندان‌های این ایالت که به دلیل «کمبود کارکنان، فرهنگ، کمبود‌های مدیریتی، فساد، سیاست‌ها، آموزش، نبود تحقیقات، خشونت، مواد مخدر غیرقانونی و سوءاستفاده جنسی» ایجاد شده است، ناقض حقوق متمم هشتم افراد زندانی با قرار دادن آن‌ها در معرض خطر شدید و آسیب است.

از اکتبر ۲۰۱۶، زمانی که دادستان‌های فدرال تحقیقاتی را آغاز کردند، دستکم ۹۸ نفر در زندان‌های آلاباما به قتل رسیده و صد‌ها نفر دیگر به دلایل قابل پیشگیری مانند خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‎اند.

مرگ‎ومیر کلی نیز به شدت افزایش یافته است؛ آلاباما در سال گذشته میلادی بیش از هر سال در تاریخ این ایالت، مرگ و میر افراد در بازداشت را گزارش کرد.

اداره زندان‌های آلاباما هنوز هیچ اقدامی را برای کاهش خشونت یا مرگ و میر در زندان‌های این ایالت اعلام نکرده است.

مرگ ۲۷۰ نفر در زندان‌های آلاباما طی یک سال

حدود ۲۰ هزار نفر در زندان‌های آلاباما حضور دارند و تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۷۰ مورد مرگ زندانیان در زندان‌های این ایالت ثبت شد که یکی از بالاترین میزان مرگ و میر‌ها در تاریخ زندان‌های آلاباما به شمار می‌رود.

زندان‌های آلاباما یکی از مرگبارترین زندان‌های آمریکا هستند که به دلیل دسترسی آسان و عمومی به مواد مخدر، ناامیدی در میان جمعیت زندانی و کمبود شدید افسران به وجود آمده است.

در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۰ نفر در زندان‌های آلاباما به قتل رسیده‎اند.

زندان‌های آلاباما در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای مرگبار شده‌اند و میزان قتل در زندان‌های این ایالت بسیار بیشتر از سایر ایالت‌های آمریکاست.

بر اساس داده‌های اداره آمار فدرال دادگستری، نسبت قتل‌هایی که در زندان‌های آلاباما رخ داده بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، ۲ برابر شده است.

تنها در سال ۲۰۱۹، زندان‌های آلاباما تنها ۱.۵ درصد از جمعیت زندانی آمریکا را در خود جای داده بودند، اما بیش از یک قتل از هر ۹ زندان ایالتی در سراسر آمریکا در آلاباما اتفاق افتاده است.

میزان قتل در آلاباما ۷ برابر میانگین ملی آمریکا بوده و از آن زمان شرایط در زندان‌های ایالتی بدتر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *