آلاباما؛ رکورددار قتل و خشونت در زندان‌های آمریکا

16:46 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آلاباما؛ رکورددار قتل و خشونت در زندان‌های آمریکا
طی سال گذشته میلادی ۲۷۴ مورد مرگ در زندان‌های ایالت آلاباما ثبت شده که ۸۹ مورد از آن‌ها خودکشی و قتل بوده است.

خبرگزاری میزان - «سدریک واتس»، زندانی ۳۳ ساله، به تازگی در زندان «دونالدسون» ایالت آلاباما با ضربات چاقو کشته شد. 

مرگ او تنها ۲ هفته پس از کشته شدن «لوئیس کریستوفر لاتام»، ۴۰ ساله، در زندان «ونترس» روی می‌دهد.

«کریستوفر لاتام» کمتر از یک ماه پیش و پس از اینکه در زندان «استاتون» هدف حمله قرار گرفته بود، وارد زندان ونترس شد. در جریان حمله زندان استاتون، «لاتام» هدف ضرب‌وشتم قرار گرفت و وزنه به صورتش اصابت کرد و از ناحیه چشم به شدت زخمی شد.

این زندانی در زندان «ونترس» هدف حمله چند زندانی قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل ضربه مغزی جان خود را از دست داد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۲ نفر در زندان‌های ایالتی آلاباما به قتل رسیده‌اند.

احتمال بسیار بالای قتل در سیستم زندان آلاباما 

در سال گذشته میلادی، اداره زندان‌های آلاباما انتشار اطلاعات مربوط به مرگ‌ومیر را در گزارش‌های آماری ماهانه خود متوقف کرد.

در پی این تصمیم، مقامات زندان‌های آلاباما از پاسخ به سؤالات رسانه‌ها درباره مرگ افراد در بازداشت خودداری می‌کنند.

زندان‌های آلاباما در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای مرگبار شده‌اند و میزان قتل در زندان‌های این ایالت بسیار بیشتر از سایر ایالت‌های آمریکاست.

براساس داده‌های اداره آمار فدرال دادگستری، نسبت قتل‌های زندانیان در زندان‌های آلاباما بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ دو برابر شده است.

تنها در سال ۲۰۱۹، زندان‌های آلاباما تنها ۱.۵ درصد از جمعیت زندانی آمریکا را در خود جای داده بودند، اما بیش از یک قتل از هر ۹ قتل در زندان‌های ایالتی در سراسر آمریکا در آلاباما اتفاق افتاده است.

میزان قتل در زندان‌های آلاباما ۷ برابر میانگین ملی سراسر آمریکا در سال ۲۰۱۹ بود و از آن زمان شرایط در زندان‌های ایالتی بدتر شده است.

۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای زندانیان آلاباما

در سال گذشته میلادی، ۲۷۴ نفر در زندان‌های آلاباما جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار در تاریخ این ایالت به شمار می‌رود.

داده‌های منتشر شده فدرال نشان می‌دهد که نزدیک به یک‌سوم از این مرگ‌ها (۸۶ مورد از ۲۷۴ مرگ یا ۳۱ درصد) به دلیل قتل، خودکشی یا مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

نرخ قتل در زندان‌های آلاباما در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ تا ۳۳ درصد افزایش یافته است، اما این تعداد احتمالا کمتر از میزان واقعی شمارش می‌شود.

با گذشت بیش از یک سال، هنوز علت مرگ بسیاری از افرادی را که در سال ۲۰۲۲ در زندان‌های آلاباما جان خود را از دست داده اند، گزارش نشده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *