فرهنگ دیرینه خشونت و آزار در زندان‌های آمریکا

12:19 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرهنگ دیرینه خشونت و آزار در زندان‌های آمریکا
افراد در زندان‌های آمریکا از فرهنگ خشونت و سوءاستفاده طولانی مدت رنج می‌برند و این خشونت‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

خبرگزاری میزان – ویدئوهایی که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد یک زندانبان در لس‌آنجلس زانوی خود را روی گردن زندانی قرار می‌دهد و در صحنه‌ای دیگر، ۲ نگهبان سر زندانی را به دیوار می‌کوبند، در مورد دیگری، دو زندانبان بار‌ها و بار‌ها به یک زندانی که دستبند به دست‌های او بسته شده، مشت می‌زنند و این اقدام را حتی پس از اینکه زندانی بر روی زمین می‌افتد، ادامه می‌دهند.

فرهنگ خشونت در زندان‌های آمریکا

مجموعه‎ای جدید از ویدئو‌های نظارتی از داخل زندان‌های لس‌آنجلس، نمای کم‌نظیری از فرهنگ خشونت را در زندان‌های آمریکا ارائه می‌دهد که با وجود چندین دهه شکایت فدرال و سال‌ها نظارت بر زندان، در پشت میله‌ها باقی مانده است.

انتشار ۶ ویدیو درباره خشونت و آزار در زندان‌های آمریکا ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که «نیویورک‎تایمز» و سایت خبری مستقل «ویتنس لس‌‎آنجلس» از یک قاضی فدرال خواستند تا این ویدئو‌ها را به صورت عمومی منتشر کند. 

وکلای این شهر برای محرمانه نگه‌داشتن ویدئوها تلاش کردند، اما پس از یک جلسه استماع در پاییز امسال، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا، دستور انتشار مطالب را داد.

پنهان کردن خشونت در زندان‌های آمریکا

چنین مستندات بصری استفاده از خشونت علیه زندانیان معمولا در دسترس عموم مردم آمریکا قرار داده نمی‌شود، زیرا بیشتر فیلم‌های زندان در برابر افشا محافظت می‌شوند.

قبل از انتشار این ویدئوها، مقام‎های لس‌آنجلس تغییراتی را ایجاد کردند تا هویت کارکنان و زندانیان را پنهان کنند، اما همه این ویدئو‌ها به‎جز یکی بی‌صدا و بیشتر آنها کوتاه هستند و نمی‌توان دانست که قبل یا بعد از حوادث نشان داده شده چه اتفاقی افتاده است. کوتاه‌ترین آنها ۱۴ ثانیه و طولانی‌ترین آن‌ها بیش از ۱۵ دقیقه است.

آزار زندانیان در زندان

۲.۳ میلیون نفر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا وجود دارند که این تعداد از جمعیت زندانی هر کشور دیگری بیشتر است. 

هزینه سیستم قضایی آمریکا میلیارد‌ها دلار در سال است، اما تأثیر سیستمی که با سوءاستفاده گسترده همراه است حتی می‌تواند پرهزینه‌تر تلقی شود.

آزار جسمی و جنسی از سوی زندانیان و کارکنان زندان اغلب اتفاق می‌افتد و اثرات ماندگاری بر قربانیان دارد. 

در برخی موارد، سوءاستفاده از زندان به‌طور مستقیم میزان مبارزات بهداشت روانی، جرایم مکرر و زخم‌های روانی و جسمی را افزایش می‌دهد که زندگی را به طور غیرقابل برگشتی تغییر می‌دهد.

برخی از زندانیان سال‌ها هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند و در سکوت به خاطر تهدید‌های مهاجم خود رنج می‌برند.

به دلیل ترس از سوءاستفاده بیشتر و حبس شدن تا از دست دادن امتیازات، بسیاری از زندانیانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند احساس می‌کنند عدالت دست‌نیافتنی است و صحبت کردن خطری است که آن‌ها حاضر به انجام آن نیستند. 

اما برای همه کسانی که ساکت شده‌اند، جریان تقریبا دائمی شکایت‌ها و افشاگری‌ها نشان می‌دهد سیستم زندان‌های آمریکا سال‌ها با همین شکست پیش رفته است.

زندان‌ها معمولا به‌صورت خشونت‌آمیز و ناامن به تصویر کشیده می‌شوند؛ اعتقاد بر این است که زندانیان بداخلاق و تهدیدآمیز هستند که بخشی از آن به دلیل متخلفان خشن در سیستم است؛ در حالی که حملات فیزیکی و جنسی در میان زندانیان در سراسر آمریکا رخ می‌دهد، کارکنان زندان نیز مسئول آزار و اذیت زندانیان هستند.

در مطالعه‌ای که حدود ۷ هزار زندانی در ۱۲ زندان ایالتی را شامل می‌شود، ۲۱ درصد از حملات فیزیکی که شرکت‌کنندگان تجربه کردند از سوی کارکنان زندان انجام شد، در حالی که ۱۹ درصد از سوی سایر زندانیان بود.

نتایج این مطالعه و سال‌ها بررسی و تعداد زیادی از زندانیان سابق و فعلی که گزارش تجاوز فیزیکی و جنسی داشته‌اند، الگوی نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد.

هنگامی که کارکنان خشونت را اعمال می‌کنند، سوء استفاده از قدرت به مشکلات عمیق‌تر در داخل سیستم منجر شده است. خواه مقام‎های زندان خشونت میان زندانیان و کارکنان را نادیده بگیرند، نیازمندان را مورد تمسخر و تحقیر قرار دهند، یا قربانیانی را که سعی در گزارش بدرفتاری دارند تهدید کنند، تأثیر منفی آن بر فرهنگ، ایمنی و توانبخشی بسیار گسترده است.

افرادی که در زندان‌های آمریکا هدف آزار قرار می‌گیرند، طیفی از سنین و نژادها را شامل می‌شوند، اما گروه‌های متفاوتی از افراد در معرض خطر بیشتر خشونت فیزیکی و جنسی در زندان هستند؛ به‌عنوان مثال، زنان به‌طور خاص نرخ بالاتری از خشونت جنسی را تجربه می‌کنند و هدف زندانیان و کارکنان قرار می‌گیرند.

آن‌ها از حقوق اساسی محروم می‌شوند و از تجاوز جنسی فزاینده‌ای علیه خود رنج می‌برند؛ زندانیان دارای معلولیت گروه دیگری هستند که بیشتر از دیگران آزار عاطفی و جسمی را در زندان‌های آمریکا تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *