رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علل بازماندن کودکان از تحصیل بررسی شد/ ارجاع ۲۵ کودک به اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

10:22 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۳۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
علل بازماندن کودکان از تحصیل بررسی شد/ ارجاع ۲۵ کودک به اداره کل آموزش و پرورش استان البرز
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح ارجاع شدند.

خبرگزاری میزان - نشست هم اندیشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل بهزیستی استان و دفتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده دادگستری کل استان با هدف حمایت و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و ارائه راهکار‌های برون رفت از این معضل برگزار شد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در حاشیه این نشست به اهمیت تحصیل کودکان و نوجوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم با نیروی انسانی توانمند، باید زمینه حضور و ماندگاری کودک و نوجوان در مدارس فراهم شود. 

فرید نجف‌نیا مدرسه را بهترین سنگری که می‌تواند بچه‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون کند، دانست و گفت: دانش‌آموزان، بی دفاع‌ترین قشر جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند و اداره کل آموزش و پرورش استان، علاوه بر فراهم کردن شرایط تربیتی و پرورشی مناسب می‌تواند از طریق شناسایی و ارائه آمار کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، نقش مؤثری در توانمندسازی، حمایت و محافظت از این قشر داشته باشد. 

وی به نقش اداره کل بهزیستی استان در شناسایی فرزندان طلاق، بی‌سرپرست و بدسرپرستی که از درس و مدرسه دورمانده‌اند، اشاره کرد و گفت: نداشتن اوراق هویتی معتبر، فقر خانواده، کمبود امکانات، نبود اماکن آموزشی در مناطق محروم و ازدواج در سنین پایین از دلایل بازماندن از تحصیل است و بسیاری از کودکان و نوجوانان، استعداد‌ها و مهارت‌های بالایی دارند که در صورت دریافت توجه و حمایت ازآن‌ها بروز پیدا می‌کند. 

نجف‌نیا اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای مقابله با عوامل و کاهش بازماندن کودکان از تحصیل را امری مهم تلقی کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۵ کودک بازمانده از تحصیل به مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ارجاع شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *