معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از مراکز حمایتی بهزیستی بازدید کرد

15:28 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۵۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از مراکز حمایتی بهزیستی بازدید کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز ضمن بازدید از کلیه بخش‌های شیرخوارگاه امام علی (ع) و مرکز اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ در استان، بر ضرورت توسعه و تقویت این مراکز تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-فرید نجف‌نیا و کارشناسان دفتر حمایت از زنان و خانواده دادگستری کل استان البرز با حضور در شیرخوارگاه امام علی (ع)، ضمن گفت‌وگو با مدیرکل و مسئولان بهزیستی استان و کارکنان این مجموعه، از نزدیک به بررسی نحوه فعالیت این مرکز و وضعیت نگهداری از کودکان پرداخته و در جریان کمبود‌ها و نیاز‌های موجود قرار گرفتند.

وی با اشاره به نقش پررنگ مراکز حمایتی بهزیستی در کمک به مددجویان و خانواده‌های آن‌ها، بر تلاش مضاعف مسئولان این مراکز در رفع مشکلات و تسهیل زندگی جامعه هدف تأکید کرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به ضرورت تسهیل این حمایت‌ها و توسعه هر چه بیشترِ چتر حمایت از گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر گفت: یکی از وظایف خطیری که مسئولان بهزیستی استان بر عهده دارند، حمایت از اطفال و نوجوانانِ در وضعیت مخاطره‌آمیز و توانمندسازیِ آن‌ها با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در آینده است.

نجف‌نیا در ادامه از مرکز اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ در استان بازدید کرد و ضمن بررسی نحوه پاسخگویی و گزارش‌نویسی کارشناسان، رصد سیستم ارجاع، پیگیری‌های حقوقی، پذیرش و ترخیص خدمت‌گیرندگان و توانمندسازی آنان، با چند نفر از مددجویان نیز گفت‌وگو کرد.

وی گفت: با تلاش دادگستری کل استان البرز، در سال گذشته ۶ دفتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در شهرستان‌های کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان راه اندازی شد که خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری تخصصی را به زنان و کودکان آسیب‌دیده استان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *