نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمایت و سکوت غرب

8:57 - 13 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۵۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمایت و سکوت غرب
رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه متحدان غربی خود در حال ارتکاب یک نسل‌کشی تمام عیار در نوار غزه است.

خبرگزاری میزان - اکنون آشکار است که رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی مردم فلسطین است؛ قواعد درگیری نظامی را نادیده می‌گیرد و اساسا به سربازانش چراغ سبز نشان می‌دهد تا هرکسی را در داخل نوار غزه به‎عنوان بخشی از تجاوزات خود هدف قرار دهند به شهادت برسانند. 

سیاستمداران و نظامیان صهیونیست آشکارا در مورد تبدیل غزه به ویرانه، حذف فلسطینی‌ها و تجسم شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمینی که غزه نامیده می‌شود، صحبت می‌کنند، فلسطینی‌ها به‌طور عمد از تمام نیاز‌های اولیه زندگی از جمله غذا، آب، سرپناه و مراقبت‌های پزشکی محروم می‌شوند، بمب‌های هوایی بی‌رویه فلسطینی‌ها را می‌کشند و معلول می‌کنند. 

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمایت و سکوت غرب

فلسطینی‌ها وادار می‌شوند تا به اجبار سرزمین‌ و خانه‌های خود را در شمال غزه ترک کنند و به سمت جنوب حرکت کنند، رژیم صهیونیستی به وضوح می‌خواهد شمال غزه را مستعمره و آن را به یک منطقه امنیتی یا نظامی تبدیل کند و فلسطینی‌هایی را که در حال حاضر در آنجا زندگی می‌کنند برای همیشه بیرون براند.

نسل‌کشی با حمایت مستقیم و یا سکوت متحدان رژیم صهیونیستی

محققان نسل‌کشی همواره استدلال کرده‌اند که چنین جنایت‌های توده‌ای به‌ندرت محصول یک «یک طبقه کوچک سیاسی افراطی» است؛ واقعیت وحشتناک نسل‌کشی این است که با حمایت توده‌ای اتفاق می‌افتد که یا به‌صورت مشارکت فعال (مستقیم و غیرمستقیم)، یا همدستی از طریق سکوت صورت می‌گیرد. 

جهان به‌ندرت شاهد یک مورد نسل‌کشی بوده که آشکارا و فعالانه از سوی طرف‌های مختلف حمایت شده باشد؛ اکثر مؤسسات در آمریکا، اروپا و جا‌های دیگر یا فعالانه در این نسل‌کشی شرکت می‌کنند، یا کاملا ساکت هستند و در نتیجه شریک جرم به شمار می‌روند.

برای وقوع نسل‌کشی، ۲ عنصر حیاتی مورد نیاز است: قابلیت‌های زیرساختی و مادی برای ارتکاب نسل‌کشی و توانایی پنهان‌کردن نسل‌کشی با عنوان کردن آن به چیزی غیر از آنچه که است و غرب در این عناصر حیاتی مشارکت دارد.

حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی

از نظر تجهیزانی، آمریکا نه یک ناو هواپیمابر، بلکه دو ناو هواپیمابر را به منطقه فرستاده و در گفتار و عمل به صراحت اعلام کرده که از هرگونه تلاش برای حمایت از فلسطینیان جلوگیری خواهد کرد.

آمریکا با تمام قوا در این نسل‌کشی مداخله کرده و انگلیس نیز برای حمایت از این نسل‌کشی ناو‌های دریایی فرستاده است، آمریکا در حال ارسال تجهیزات نظامی و تسلیحات به اراضی اشغالی است و از درخواست آتش‌بس یا کاهش تنش امتناع می‌ورزد. 

شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی به نام حمایت از صهیونیست‌ها، به رژیم صهیونیستی کمک مالی ارسال می‌کنند و همچنین بنا بر گزارش‌ها، مشوق‌های مالی به مصر ارائه و تلاش می‌کنند مصر را برای میزبانی از آوارگان فلسطینی که اجازه ورود مجدد به نوار غزه را ندارند، جلب کنند.

سال‌ها کمک و حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی به این رژیم اجازه داده تا قابلیت‌های زیرساختی برای انجام یک نسل‌کشی را توسعه دهد.

تلاش برای پنهان‌ کردن ابعاد نسل‌کشی

از نظر پنهان‌کاری، نهاد‌های سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و فرهنگی در غرب به طور کامل آماده شده‌اند تا این جنایت نسل‌کشی را پنهان کنند و آن را به عنوان «خشونتی عادلانه از سوی یک قوم قربانی» در همه جای جهان معرفی کنند. 

کسانی که در غرب از فلسطین حمایت می‌کنند شغل خود را از دست می‌دهند و با اتهامات جنایی و ممنوعیت احتمالی و سایر اقدامات تنبیهی و کمپین‌های آزار و اذیت مواجه می‌شوند. 

رسانه‌های غرب به طور مداوم و پیوسته این پیام ظالمانه را ارسال می‌کنند که «حماس مسئول از دست دادن زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه است» و تلاش می‌کند دست‌های رژیم صهیونیستی را از نسل‌کشی پاک کند. 

حملات رژیم صهیونیستی به عنوان مأموریتی برای «از بین بردن حماس» در مقابل آنچه که واقعا در جریان است، در نظر گرفته می‌شود؛ نسل‌کشی مردم فلسطین و پاک کردن آن‌ها از نقشه. 

صدا‌هایی که این روایت‌ها را زیر سوال می‌برند در حال حاضر در غرب به حاشیه رانده شده و خاموش می‌شوند و از دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محروم می‌شوند.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با حمایت و سکوت غرب

به‌طور خلاصه، همه نهاد‌های تشکیلاتی در غرب در این لحظه به طور کامل و منسجم فعال شده‌اند تا نسل‌کشی فلسطینیان را امکان‌پذیر کنند، همه این‌ها تحت پوشش محافظت از «تمدن» در برابر «بربریت» است.

رنجی که فلسطینیان تاکنون متحمل شده‌اند، از قبل غیرقابل درک است، ثبت آن در کلمات بسیار دشوار و آنچه در راه است بدتر خواهد بود.

همان پروژه امپراتوری که میلیون‌ها سیاه‌پوست آفریقایی را وحشیانه از بین برد، میلیون‌ها مردم بومی را در سرتاسر قاره آمریکا، در استرالیا، نیوزیلند و جا‌های دیگر نسل‌کشی کرد، آسیا و آفریقا را با خشونت و زور بی‌اندازه استعمار کرد، جوامع بی‌شماری را ویران و قتل‌عام کرد، اکنون نیز در جریان است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *