حمله به اردوگاه آوارگان جبالیا؛ جنایتی دیگر در ادامه نسل‌کشی در غزه

14:15 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله به اردوگاه آوارگان جبالیا؛ جنایتی دیگر در ادامه نسل‌کشی در غزه
ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان جبالیا جنایت فاجعه‌بار دیگری را رقم زد.

خبرگزاری میزان – ارتش رژیم صهیونیستی به‎تازگی جنایتی هولناک را مرتکب شد و ده‌ها مرد، زن و کودک را در بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا به شهادت رسانده و مجروح کرد.

 

 

 

تصاویر منتشر شده از این بمباران نشان می‌دهد که منطقه وسیعی از این اردوگاه که زمانی ساختمان‌های بلند بسیاری را در خود جای داده بود، به‌طور کامل به آوار تبدیل شده و فرو ریخته است.

 

 

وزارت بهداشت فلسطین تأیید کرد که ۵۰ نفر در پی این حمله به شهادت رسیده و ۱۵۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

تعداد کامل شهدای این حمله احتمالا بسیار بیشتر است؛ اجساد بسیاری از افراد در پی ۶ انفجار بمب که اردوگاه را ویران کرد، از بین رفته و یا تکه‌تکه شده و قابل تشخیص نیستند.

 

 

یکی از ساکنان این اردوگاه که در عملیات برداشتن آوار‌ها حضور داشته، گفت: ویرانی‌ها را دیدم، خانه‌هایی که زیر آوار مدفون شدند و اعضای بدن شهدا و مجروحان دیده می‌شود، وقتی از صد‌ها شهید و مجروح صحبت می‌کنند، اغراق وجود ندارد، هنوز اجساد کودکان، زنان و سالمندان در زیر آوار وجود دارد.

دفاع گستاخانه رژیم صهیونیستی از بمباران جبالیا

مقام‎های صهیونیست با گستاخی از این بمباران دفاع کرده و به خود می‌بالیدند که با این کشتار جمعی و هدف قرار دادن یک اردوگاه غیرنظامی بی‌دفاع، بسیاری از «تروریست ها» را از بین برده‌اند.

پایگاه «WSWS»، می‌نویسد که بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا پاسخ رژیم صهیونیستی و حامیان آن به اعتراضات توده‌ای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است که نسل‌کشی ارتش این رژیم را به غزه را محکوم می‌کنند؛ پیام کابینه رژیم صهیونیستی این است: ما اعتراضات شما را نادیده می‌گیریم و به جنگ با روش‌های جنایت علیه بشریت و نسل‎کشی ادامه می‌دهیم.

 

 

مخالفت کاخ سفید با آتش‎بس و تاکید بر ادامه حملات

چراغ سبز این جنایت روز قبل از بمباران، از سوی واشنگتن و با همدستی فعال متحدان اروپایی آن در ناتو تصریح شد؛ در حالی که تعداد تایید شده شهدای غزه از ۸ هزار نفر از جمله بیش از ۳ هزار کودک گذشت، «جان کربیم، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، رای قاطع ۱۴۰ موافق در برابر ۱۵ مخالف در مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش‎بس در غزه را رد کرد.

 

هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان جبالیا؛ جنایتی دیگر در ادامه نسل‌کشی در غزه

 

«کربی» مدعی است که جنگ و کشتار جمعی غیرنظامیان باید ادامه یابد؛ او ادعا کرد: ما معتقد نیستیم که آتش‌بس پاسخ درستی در حال حاضر باشد، ما معتقدیم که آتش‌بس در حال حاضر به نفع حماس است و حماس تنها طرفی است که از آن سود می‌برد.

این مقام ارشد آمریکایی از بمباران اردوگاه جبالیا دفاع و از اظهار نظر خاص در مورد آن خودداری کرد؛ کربی گفت: قرار نیست ما به هر رویدادی در زمان حاضر واکنش نشان دهیم. 

 

 

به ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، برای ما واضح است که آن‌ها در تلاشند تلفات غیرنظامیان را به حداقل برسانند.

بیانیه «کربی»، تاییدی از سوی دولت آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو از روش‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه است؛ هدف آن دفاع از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است. 

«یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آغاز تجاوزهای اخیر اظهارات توهین‌آمیزی را درباره فلسطینی‌ها مطرح کرد، او نشان داد که سیاست ارتش رژیم صهیونیستی یک کشتار بی‌رویه است. 

 

هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان جبالیا؛ جنایتی دیگر در ادامه نسل‌کشی در غزه

 

رژیم صهیونیستی همه منابع آب، سوخت و غذا به نوار غزه با جمعیت ۲.۳ میلیون نفر را قطع کرد، صد‌ها غیرنظامی و کارکنان بهداشتی را با بمباران اهداف غیرنظامی مانند بیمارستان المعمدانی قتل عام کرد، همچنین به بیش از ۱.۱ میلیون نفر در شمال غزه دستور داد تا خانه‌های خود را ترک کنند و به جنوب غزه بروند و این افراد را در مسیر به سمت جنوب غزه بمباران کرد.

 

هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان جبالیا؛ جنایتی دیگر در ادامه نسل‌کشی در غزه

 

رژیم صهیونیستی و متحدان آن ثابت کرده‌اند به اعتراضاتی که از آن‌ها خواسته تا پاکسازی قومی و جنایات علیه بشریت را کنار بگذارند، بی‌توجه هستند و اهمیتی نمی‌دهند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *