تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

9:07 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۱۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی در حالی که غزه را تبدیل به ویرانه کرده، روایت‌های جعلی از این جنایت‌ خود را با حمایت غرب به جهانیان ارائه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - غزه، معادله سیاسی فلسطین را تغییر داده و علاوه بر این، پیامد‌های حملات ویرانگر و ادامه‌دار رژیم صهیونیستی احتمالا معادلات سیاسی در کل خاورمیانه را تغییر خواهد داد و فلسطین را به فوری‌ترین بحران سیاسی جهان تبدیل خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اولویت نخست غرب

از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، با تسهیلات انگلیس و حمایت آمریکا و سایر کشور‌های غربی، اولویت کاملا رژیم صهیونیستی بوده است؛ «امنیت اسرائیل»، «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و بسیاری ادعاهای جعلی دیگر، مواردی هستند که گفتمان سیاسی غرب در مورد اشغالگری رژیم صهیونیستی و آپارتاید این رژیم در فلسطین را تعریف کرده‌اند.

این درک عجیب آمریکا و غرب از به اصطلاح درگیری، که یک ظالم «حقوقی» بر مظلوم دارد، اشغالگر «حقوقی» در برابر سرزمین‌های اشغالی و افراد ستمدیده آن دارد، رژیم صهیونیستی را قادر ساخته تا اشغال نظامی سرزمین‌های فلسطین را که بیش از ۵۶ سال ادامه داشته است، حفظ کند. در واقع این روند برای بیش از ۷۵ سال ادامه داشته است.

این رویکرد غرب همچنین برای رژیم صهیونیستی فرصت فراهم کرده که از ریشه‌های این «درگیری»، یعنی پاکسازی قومی فلسطین در سال ۱۹۴۸، و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی که مدت‌هاست انکار شده و بسیار مشروع است، غفلت کند.

تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

در این چارچوب، هر پیشنهادی برای صلح رد شد؛ حتی «فرایند صلح» فرضی، یعنی توافقنامه اسلو، به فرصتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد تا اشغال نظامی خود را مستحکم کند، شهرک‌های غیرقانونی خود را توسعه دهد و فلسطینیان را در فضا‌های تحقیر‌ شده و از نظر نژادی تفکیک‌ شده قرار دهد.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه بسیاری از این وضعیت دردناک موجود را تغییر داده است؛ اصرار همیشگی رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه جنگ مرگبار آن علیه مقاومت فلسطین، علیه «تروریسم» و موارد ادعایی دیگر است، ممکن است کسانی را که آماده پذیرش روایت جعلی رژیم صهیونیستی از رویداد‌ها هستند، متقاعد کرده باشد. 

تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

با این حال، هنگامی که اجساد هزاران غیرنظامی فلسطینی، از جمله هزاران کودک، در سردخانه بیمارستان‌ها و به طرز غم‎انگیزی در خیابان‌های غزه انباشته شدند، روایت‌ها شروع به تغییر کرد.

غیرانسانی بودن نظم بین‌المللی

اجساد تکه‎تکه شده کودکان فلسطینی، کل خانواده‌هایی که از بین رفتند، شاهدی است بر بی‌رحمی رژیم صهیونیستی با حمایت غیراخلاقی متحدانش و به غیرانسانی بودن یک نظم بین‎المللی که به قاتل پاداش می‌دهد و قربانی را سرزنش می‌کند.

تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

از میان تمام اظهارات مغرضانه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اظهاراتی که در آن مدعی شد فلسطینی‌ها در مورد آمار قربانیان خود دروغ می‌گویند، شاید غیرانسانی‌ترین اظهارات در این زمینه باشد. 

عواقب حمایت بی قید و شرط واشنگتن از رژیم صهیونیستی در آینده فاجعه‌بار خواهد بود، به‌خصوص در منطقه‌ای که از جنگ، هژمونی، استاندارد‌های دوگانه، اختلاف‌ها و درگیری‌های بی‌پایان خسته شده است.

تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

با این حال، بیشترین تأثیر را خود رژیم صهیونیستی احساس خواهد کرد؛ هنگامی که «ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل یک سخنرانی قدرتمند و احساسی ایراد کرد، نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد و هیئت‌های بین‌المللی در مجمع عمومی سازمان ملل بی‌وقفه او را تشویق کردند، که نشان‌دهنده حمایت فزاینده از فلسطین، نه‌تنها در سازمان ملل، بلکه در صد‌ها شهر و شهرک و در گوشه‌های خیابان‌های بی‌شماری در سراسر جهان بود.

زمانی که «گیلاد اردان»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، که بسیاری از دروغ‌های این رژیم را به‌خصوص در روز‌های ابتدایی جنگ اخیر ترویج کرده بود، سخنرانی خود را به پایان رساند، توجهی جلب نکرد و تحقیر او محسوس بود.

پشتیبانی غرب از روایت جعلی رژیم صهیونیستی

روایت رژیم صهیونیستی به وضوح به هزار پاره تجزیه شده بود؛ این رژیم استعمارگر که نمی‌توانست درک کند چگونه همدردی اولیه با آن به سرعت تبدیل به تحقیر آشکار شد، به تاکتیک‌های قدیمی متوسل شد. 

تبدیل غزه به ویرانه و روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی

تا آنجا که به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن مربوط می‌شود، هیچ زمینه‌ای برای خدشه‌دار کردن تصویر کامل این رژیم که برای نسل‌کشی در غزه ایجاد شده، وجود ندارد.

در این رویکرد رژیم صهیونیستی و حامیانش، هیچ کس اجازه ندارد از اشغال نظامی و محاصره، فقدان چشم‌انداز سیاسی؛ جابجایی اجباری و عدم وجود صلح عادلانه برای فلسطینیان صحبت کند.

عفو بین‌الملل گفته که رژیم صهیونیستی مرتکب «نقض جدی قوانین بشردوستانه بین‌المللی از جمله جنایت جنگی» شده است، رژیم صهیونیستی همچنان به این نهاد حمله کرده و آن را به «یهود ستیزی» متهم می‌کند. 

در رویکرد رژیم صهیونیستی حتی گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری در جهان، اجازه ندارند جنایت‌های این رژیم در غزه را بررسی کنند و یا جرأت این را داشته باشند که بگویند یکی از «علل ریشه‌ای» درگیری اخیر، «سیستم آپارتاید تحمیل شده اسرائیل بر همه فلسطینی‌ها» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *