رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد؛ مایک جانسون کیست؟

12:23 - 04 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۲۸۶
رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد؛ مایک جانسون کیست؟
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بعد از چند بار شکست در نهایت مایک جانسون را به عنوان رئیس جدید انتخاب کردند.

خبرگزاری میزان – اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پس از چند هفته نزاع، شب گذشته «مایک جانسون» را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا از روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) که «کوین مک‌کارتی» را از ریاست برکنار کرد، با چالش برای انتخاب رئیس جدید مواجه بود و با انتخاب مایک جانسون به چالش ۲۲ روزه در این نهاد آمریکایی بر سر انتخاب رئیس جدید پایان داده شد.

جمهوری‌خواهان روز سه‎شنبه گذشته «تام اِمر» را به‌عنوان نامزد حزب خود برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب کردند اما این نماینده جمهوری‌خواه به‌طور ناگهانی و ساعاتی پس از کسب نامزدی در نشست درون‌حزبی، از تلاش برای تصدی عنوان ریاست مجلس نمایندگان انصراف داد.

مایک جانسون کیست؟

مایک جانسون، نماینده راست‌گرای کنگره لوئیزیانا، با کسب رای به‌عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد؛ جانسون در سال ۲۰۱۶ به عضویت کنگره انتخاب شد و از آن زمان تاکنون جایگاه نسبتا پایینی را حفظ کرده، اگرچه او از نظر اجتماعی محافظه‌کار و بخشی محکم از جناح راست و حامی سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکاست.

جانسون در نخستین استیضاح دونالد ترامپ در تیم دفاع حقوقی او فعالیت می‌کرد و در حال حاضر به عنوان نایب‌رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کند، سمتی که همکاران حزبش سال گذشته به اتفاق آرا او را مجددا انتخاب کردند.

نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داد که او نقش کلیدی در کمک به تلاش‌های ترامپ برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ایفا کرد؛ هنگامی که تگزاس شکایتی را به دادگاه عالی آمریکا ارائه و از قضات درخواست کرد که آرای انتخاباتی معتبر از ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و آریزونا را کنار بگذارند.

جانسون نماینده ناحیه لوئیزیانا است که در سال ۲۰۲۲ در آنجا مجددا در انتخابات پیروز شد؛ او اکنون از لوئیزیانا به بالاترین رتبه سیاستمدار مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شده است.

وی پیش از ورود به کنگره از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در مجلس قانونگذاری لوئیزیانا و همچنین به‌عنوان وکیل غفعالیت کرده است.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا یکی از چهره‌های کلیدی کنگره در تلاش‌های ناموفق برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

جانسون از سال ۲۰۱۶ و با ورود به کنگره به عنوان نایب‌رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، و همچنین معاون حزب جمهوری‌خواه، نقش دستیار را ایفا می‌کند.

او همچنین در کمیته قضایی و کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان فعالیت داشته و رئیس سابق کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان است.

پیروزی جانسون در رقابت رای‌گیری مخفی برای نامزدی کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تصمیم تام امر، نماینده مینه‌سوتا، برای کناره‌گیری از رقابت چند ساعت پس از انتخاب به عنوان نامزد صورت گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *