چالش ریاست مجلس نمایندگان آمریکا؛ سومین نامزد هم کناره‌گیری کرد

10:09 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۷۰
چالش ریاست مجلس نمایندگان آمریکا؛ سومین نامزد هم کناره‌گیری کرد
حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان اکنون چهارمین نامزد خود را برای تصدی پست ریاست این مجلس معرفی کرده است.

خبرگزاری میزان - بحران در مجلس نمایندگان آمریکا بر سر انتخاب رئیس جدید همچنان ادامه دارد. این مجلس از تاریخ سوم اکتبر (۱۱ مهر) که «کوین مک‌کارتی» را از ریاست برکنار کرد، با هرج‌ومرج مواجه بوده است.

جمهوری‌خواهان روز سه‎شنبه ابتدا «تام اِمر» را به‌عنوان نامزد حزب خود برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب کردند.

این جمهوری‌خواه در ادامه به‌طور ناگهانی و ساعتی پس از کسب نامزدی در نشست درون‌حزبی، از تلاش برای تصدی عنوان ریاست مجلس نمایندگان انصراف داد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، «تام امر» پس از اینکه مشخص شد از حمایت کافی از سوی همکاران جمهوری‌خواه خود برای تصدی این سمت برخوردار نیست، از نامزدی کناره‌گیری کرد.

اما برخی منابع گزارش دادند که «امر» پس از انتقاد شدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از وی، از نامزدی انصراف داد.

براساس گزارش‌ها، «ترامپ» روز سه‌شنبه «تام امر» را «گلوبالیستی که فقط در اسم جمهوری‌خواه است» نامید و گفت انتخاب وی به‌عنوان رئیس مجلس خطایی تراژیک خواهد بود.

به گفته این منابع آگاه، پس از اظهار نظر «ترامپ»، «امر» در یک جلسه پشت در‌های بسته با هم‌حزبی‌های خود تصمیم گرفت از نامزدی انصراف دهد.

«امر» اول صبح سه‌شنبه در رأی‌گیری غیرعلنی قانونگذاران جمهوری‌خواه پیروز شده بود، اما روابط سرد او با «ترامپ» باعث مخالفت شدید محافظه‌کاران با وی شد. 

پس از اعلام کناره‌گیری «امر» از نامزدی، جمهوری‌خواهان گزینه دیگری را برای ریاست مطرح کرده‌اند.

«مایک جانسون» برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نامزد شده است؛ اگرچه مشخص نیست که آیا نامزدی او به ریاست ختم خواهد شد و یا کنگره پس از بیش از سه هفته همچنان با بحران روبرو خواهد بود.

«جانسون» چهارمین گزینه مطرح شده جمهوری‌خواهان از زمان برکناری «مک‌کارتی» تاکنون به حساب می‌آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *