مرگ ۳۸ زندانی در زندان‌های لس‌آنجلس

10:11 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۳۸ زندانی در زندان‌های لس‌آنجلس
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۳۸ نفر در زندان‌های لس‌آنجلس جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری میزان – آمار منتشر شده نشان می‌دهد که از اول ژوئن گذشته ۲۰ نفر در زندان‌های شهر لس‌آنجلس جان خود را از دست داده‌اند. 

با مرگ آن‌ها تعداد کل افرادی که در حبس بزرگترین سیستم زندان آمریکا در سال جاری میلادی جان خود را از دست داده‌اند به ۳۸ نفر رسید.

به گزارش «vera»، تعداد تلفات در زندان‌های لس‌آنجلس به دلیل مشکلاتی از جمله ازدحام شدید، مراقبت ناکافی در زندان‌ها و عدم ارائه جایگزین‌های قوی برای حبس است.

ویدئوی وحشتناکی که در ماه ژوئن از زندان مرکزی این شهر خارج شد، نشان می‌دهد کارکنان زندان از مداخله در یک حمله خشونت‌آمیز که بیش از ۱۰ دقیقه طول کشید، خودداری می‌کنند.

بر اساس آمار منتشر شده، از ابتدای سال جاری میلادی به طور متوسط یک زندانی در هفته جان خود را از دست داده است.

مسائل برای زندانیان در لس آنجلس از زمان پذیرش آن‌ها در زندان شروع می‌شود، جایی که افراد تازه وارد پردازش می‌شوند؛ روایت‌های زندانیان سابق وضعیت زندان‌های لس آنجلس را فاجعه‌بار توصیف می‌کند.

افراد زندانی که درخواست مراقبت پزشکی دارند می‌گویند که با رفتار ظالمانه یا بی‌تفاوتی کارکنان زندان مواجه شده‌اند. 

۴۲ درصد از افرادی که در حال حاضر در زندان‌های لس‌آنجلس بازداشت می‌شوند با تشخیص بیماری‌های روانی هستند و زندانیان از سوی کارکنان زندان به میز‌ها زنجیر می‌شوند، شرایط زندگی کثیف را تحمل می‌کنند و گاهی حتی لباس دریافت نمی‌کنند. 

این شهر همچنین نتوانسته به اندازه کافی زندان‌های خود را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشت روانی تامین کند؛ در ماه فوریه گذشته، ۴۴ درصد از جایگاه‌های کارکنان بهداشت روانی در زندان‌ها خالی بودند.

شرایط سخت در زندان‌های این شهر، بازدید هیئتی را که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه آوریل گذشته تعیین شده بود، برانگیخت و در ماه می، اعتراض کارکنان بهداشت و درمان در زندان‌ها را برانگیخت که می‌گویند کمبود نیروی انسانی باعث ناتوانی در ارائه خدمات به بیمارانی شده که در این مراکز پرجمعیت و خطرناک هستند.

«کاترینا تامپسون»، یک پرستار در زندان‌های لس‎آنجلس، گفت: ما می‌دانیم افرادی که در این زندان‌ها حضور دارند مستحق شرایط انسانی هستند.

اگرچه داده‌های ارائه شده اطلاعات جمعیتی درباره هویت دقیق هر فردی که در سال جاری در بازداشت جان خود را از دست داده ارائه نمی‌دهند، اما اطلاعات مهمی را در مورد آن‌ها نشان می‌دهند. 

از افرادی که در سال ۲۰۲۳ در زندان‌های لس‌آنجلس جان خود را از دست داده‌اند، ۲۹ درصد سیاه پوست بوده و ۴۷ درصد از سوی اداره پلیس لس‌آنجلس به‌عنوان اسپانیایی‌تبار شناسایی شده‌اند. 

بیشتر زندانیانی که جان خود را از دست داده‌اند، ۲۲ نفر از ۳۸ نفر، در بازداشت پیش از محاکمه قرار داشتند و بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم توانایی پرداخت وثیقه در زندان بودند.

لس‌آنجلس هنوز گزارش نهایی کالبدشکافی بیش از یک سوم افرادی را که در سال جاری در زندان‌های این شهر جان باخته‌اند به صورت عمومی منتشر نکرده است. با این حال، حتی زمانی که گزارش‌های کالبد شکافی منتشر می‌شوند، تمام داستان را بازگو نمی‌کنند.

زمانی که پزشکی قانونی اعلام می‌کند که مرگ زندانی ناشی از «علل طبیعی» است، شرایط زندان نیز می‌تواند مقصر باشد و محققان شواهدی از آسیب فیزیکی در بیش از نیمی از مرگ‌های «طبیعی» در زندان‌های لس‌آنجلس پیدا کرده‌اند.

به عنوان مثال در یک مورد مرگ در زندان، پزشکی قانونی علت را طبیعی گزارش کرد، با این وجود گزارش بازرس کل مشخص کرد فردی جان خود را از دست داده، علائم هیپوترمی (یخ‌زدگی) را نشان می‌دهد. در طول مدتی که این فرد فوت کرد، افرادی که در زندان نگهداری می‌شدند در کیسه‌های زباله می‌خوابیدند تا گرم شوند – باوجود اینکه کارکنان هزاران دست لباس مناسب فصل سرد در دسترس داشتند.

کارکنان زندان‌ها از توزیع این لباس‌های گرم خودداری کرده و مدعی شدند که دستور توزیع لباس گرم را نداشتند.

همچنین افزایش چشمگیری در خودکشی‌ها وجود داشته است؛ تعداد افرادی که در سال ۲۰۲۱ به دلیل خودکشی در زندان‌های لس‌آنجلس جان خود را از دست داده‌اند، بیش از هر سالی از سال ۲۰۱۳ بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *