رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ۸۰ درصد خودرو‌های توقیفی ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند

16:27 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: ۸۰ درصد خودرو‌های توقیفی ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از تعیین تکلیف ۸۰ درصد وسائط نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان ظرف دو ماه آینده با توجه به مصوبات و اقداماتی که صورت خواهد پذیرفت خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی و جمعی مسئولان و فرماندهان فراجا به منظور بررسی وضعیت خودرو‌های توقیفی و تعیین تکلیف آن‌ها از یکی از پارکینگ‌های نگهداری این خودرو‌ها بازدید کردند.

عتباتی در این بازدید بیان کرد حسب دستور ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور بحث تعیین تکلیف وسائط نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: پیرو جلسه هفته گذشته در خصوص این مهم، امروز این بازدید برای بررسی آخرین وضعیت پارکینگ‌ها صورت پذیرفت تا با بازدید میدانی تصمیم بگیریم تا چه اقدامی صورت دهیم.

وی افزود: نکته مهمی که وجود دارد و عزیزان در مجموعه بنیاد تعاون فراجا و در مجموعه پلیس راهور و پلیس راه و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و دادگاه اصل ۴۹ باید در دستور کار قرار دهند، تعیین تکلیف فوری یکسری وسائط نقلیه است که ماندگاریشان قطعاً منجر به خسارت به بیت المال و در مواردی که متعلق به اشخاص باشند ورود خسارت به افراد و شهروندان است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: مصوباتی و تصمیماتی که اتخاذ شده است به صورت فوق العاده و دقیق تحت نظارت دادستانی مرکز استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در قدم اول تمام وسائط نقلیه‌ای که با نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی از حیز انتفاع خارج تشخیص داده شوند با فروش و اسقاطشان تعیین تکلیف خواهند شد و در قدم بعدی در جهت تعیین تکلیف وسائط نقلیه‌ای که متعلق به اشخاص هستند از طریق فراخوان‌های عمومی، نشر آگهی و خصوصاً از طریق رسانه ملی صورت خواهد پذیرفت اقدام قانونی به منظور تعیین تکلیف آن‌ها صورت خواهد گرفت.

عتباتی از مالکین خودرو‌ها خواست در موعد مقرر برای تعیین تکلیف وسائط نقلیه خود حتماً مراجعه کنند، زیرا در صورت عدم مراجعه با توجه به مصوبات و دستورات قضایی همه این خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به قاعده‌مند کردن توقیف وسائط نقلیه تاکید کرد و گفت: توقیف خودرو‌ها حتماً باید قاعده‌مند و در راستای مقررات قانونی و اجرای دستورات قضایی صورت پذیرد و توقیف غیر ضروری انجام نگیرد تا موجب خسارت نشود.

عتباتی تاکید کرد با مصوبات و اقداماتی که صورت خواهد پذیرفت ظرف دو ماه آینده ۸۰ درصد از وسائط نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان تعیین تکلیف خواهند شد و در ادامه یک رویه قانونمند در زمینه توقیف وسائط نقلیه خواهیم داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *