محافظت غرب از خشونت‌های استعماری رژیم صهیونیستی

10:11 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۴۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محافظت غرب از خشونت‌های استعماری رژیم صهیونیستی
اتهاماتی که از سوی مقام‎های غربی و از جمله آمریکایی علیه مقاومت فلسطین مطرح می‌شود تلاشی برای محافظت از خشونت‌های استعماری رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‎تازگی در جریان سفر به اراضی اشغالی خطاب به صهیونیست‌ها، گفت: تا زمانی که آمریکا ایستاده و ما هستیم، هرگز نمی‌گذاریم شما تنها باشید. 

این اظهارات بایدن پیش از بیان ادعایی بود که آمریکا و ناتو مشابه آن را پیش از همه به لیبی مطرح کره بودند.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی خود روایت تروریسم و داعش را مطرح کرد؛ توجیهی که همواره از سوی غرب برای حملات مختلف استفاده شده است.

میدل‎ایست‎آی، می‎گوید که این دستکاری در پی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو صورت می‌گیرد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس و بدون توجه به جنایت‌های چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین را به داعش تشبیه کرد.

بلینکن نیز مدعی شد: اینجا در اسرائیل و در همه جا، بر هشدار شفافی بایدن به هر دشمنی که به فکر سوءاستفاده از بحران کنونی برای حمله به اسرائیل باشد، مجدداً تاکید خواهیم کرد.

 

 

وی ضمن اشاره به استقرار ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه برای تقویت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، هشدار داد که آمریکا پشت رژیم صهیونیستی ایستاده است.

در ۲ هفته اخیر علاوه بر سفر چند مقام آمریکایی به اراضی اشغالی، رایزنی‌های متعددی میان مقام‎های کاخ سفید و صهیونیست صورت گرفته است.

علاوه بر این جو بایدن با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی، چند بسته حمایتی را برای این رژیم ارسال کرده و از کنگره خواستار تصویب بودجه حمایتی از رژیم صهیونیستی شده است.

هفته گذشته نخستین محموله کمک‌های آمریکا پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی وارد اراضی اشغالی شد.

 

روایت ترور و توجیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی 

تنها این روایت ادعایی ترور است که حمام خون کنونی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را در غزه حفظ می‌کند و تنها به این دلیل است که جامعه بین‌المللی تا این حد شریک جرم است و نمی‌تواند خشونت استعماری رژیم صهیونیستی را فریاد بزند. 

در همین حال، آمریکا یک روایت نادرست را ترویج می‌کند که به همراه رژیم صهیونیستی، هر دو ظاهرا به «شأن اساسی زندگی هر انسانی» اعتقاد دارند. 

صرف نظر از همدلی اساسی، که وقتی صحبت از قدرت‌های استعماری می‌شود، وجود ندارد، کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به فلسطینی‌ها در مقایسه با ۱۰ میلیارد دلاری که بایدن از کنگره برای رژیم صهیونیستی درخواست می‌کند، چگونه قابل مقایسه است؟

آمریکا روایت ترور از سوی رژیم صهیونیستی را از طریق مقایسه با ۱۱ سپتامبر بیان می‌کند و خشونت استعماری این رژیم را از همان روایتی توجیه می‌کند که قدرت‌های جهان را در به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» گرد هم آورد. 

قرار دادن یک ناو هواپیمابر در برابر یک منطقه تحت محاصره، با جمعیتی که از سال ۱۹۴۸ مکررا آواره شده است، و اکنون برآورد می‌شود که یک میلیون نفر در آن آواره شده‌اند، از مشارکت بین‌المللی در خشونت استعماری علیه غزه صحبت می‌کند. 

 

 

این اقدامات آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که طی ۲ هفته تجاوزهای رژیم صهیونیستی بیش از ۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، مدعی است: «هیچ تناقضی در همبستگی با اسرائیل و اقدام براساس نیاز‌های بشردوستانه مردم فلسطین وجود ندارد».

اما حقیقت این است که در همبستگی با یک رژیم استعماری که بر روی بقایا و تاریخ مدفون شده پاکسازی قومی، زمین‌های چپاول شده و قتل‌عام مردم ساخته شده است، تناقض وجود دارد.

در اصل، اقدام برای همبستگی با رژیم صهیونیستی ناقض نیاز‌های بشردوستانه مردم فلسطین است و هیچ برابری وجود ندارد و هرگز نخواهد بود.

این سیاست که از سوی کشور‌های غربی و جامعه بین‌المللی دنبال می‌شود، رژیم صهیونیستی را از مواجه شدن با مجازات بر سر جنایت‌های استعماری که مرتکب شده، محافظت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *