رسانه‌های آمریکایی و مشروع جلوه دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی

9:06 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۳۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه‌های آمریکایی و مشروع جلوه دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی
رسانه‌های آمریکایی خشونت و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس مشروع جلوه می‌دهند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های غربی حمله رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت مالی آمریکا از این حمله را تایید کرده و در همین حال از افرادی انتقاد می‌کنند که نظرات مخالفی دارند.

نشریات آمریکایی بار‌ها به خشونت رژیم صهیونیستی نوعی فضیلت اعطا کرده‌اند، حتی در شرایطی که مردم غزه را تضعیف می‌کند و این سخاوتی است که رسانه‌های غربی درباره فلسطینی‌ها به کار نمی‌برند.

روایت رسانه‌های آمریکایی از تحولات غزه

واشنگتن‎پست سرمقاله‌ای منتشر کرده که در آن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل «محکومیت بی‌قید و شرط تروریسم حماس» ستایش کرد.

یک روز قبل از انتشار آن سرمقاله، گروه‌های حقوق بشر المیزان، الحق و مرکز حقوق بشر فلسطین به طور مشترک مستند کردند که دقیقا در یک بازه زمانی یک روزه، رژیم صهیونیستی تمامی محله‌های القرم و عزبت را ویران کرد؛ نیرو‌های امدادی در این محله‌ها ده‌ها شهید را از زیر آوار خارج کردند و ده‌ها نفر زیر آوار ماندند.

همچنین دانشگاه غزه از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و حملاتی که منجر به شهادت ۵۷ فلسطینی از جمله ۲۰ کودک شد. 

این نهاد‌های حقوق بشری همچنین به تجاوز و گلوله‌باران زمین‌های کشاورزی و مسکونی اشاره کردند؛ مناطقی، به ویژه در سه اردوگاه پرجمعیت پناهجویان البریج، النصیرات و دیرالبلح که به شهادت دستکم ۴۹ فلسطینی منجر شد و ۱۵ نفر از آن‌ها کودک بودند.

 

منطقی جلوه دادن زبان نسل‌کشی

واشنگتن‎پست برای فلسطینی‌ها ابراز نگرانی می‌کند، اما همچنان کارزار نظامی رژیم صهیونیستی را تایید کرده و می‌نویسد: «پس از کشتار غیرنظامیان، اسرائیل حق دارد که به طور نظامی پاسخ دهد.»

برای رسانه‌های آمریکایی، خشونت اشغالگران صهیونیست عادلانه است؛ رژیم صهیونیستی می‌تواند به نیرو‌های فلسطینی «پاسخ نظامی» بدهد، اما فلسطینی‌ها حتی پس از ۷۵ سال پاکسازی قومی و تحت آپارتاید، از همان حق برخوردار نیستند. 

 

رسانه‌های آمریکایی و مشروع جلوه دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی

 

سرمقاله نیویورک‎تایمز نیز به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و مدعی است که رژیم صهیونیستی «مصمم است قدرت حماس را بشکند و در این تلاش مستحق حمایت آمریکا و بقیه جهان است.»

نویسندگان این سرمقاله در ادامه مدعی می‌شوند که «پایان دادن به کنترل حماس بر غزه یک گام اساسی است.»

نیویورک‎تایمز به اظهارات توهین‌آمیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره مردم فلسطین استناد می‌کند؛ البته «یوآو گالانت» تنها مقام صهیونیست نیست که از زبان نسل‌کشی استفاده می‌کند. 

 

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته که ارتش این رژیم «صد‌ها تن بمب» بر روی غزه انداخته و «تاکید بر آسیب است نه بر دقت».

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، نیز گفت: این یک ملت است که مسئول است؛ ما از خانه‌های خود دفاع می‌کنیم، از خانه‌های خود محافظت می‌کنیم، این حقیقت است.

این لفاظی‌ها درباره غیرنظامیان فلسطینی درست نیست، مطلقا درست نیست. 

نه‌تنها سران رژیم صهیونیستی مکررا اعلام کرده‌اند که قصد «حفاظت از مردم غزه و غیرنظامیان را ندارند، بلکه رژیم صهیونیستی عمدا آن‌ها را در مقیاس جمعی قتل‌عام کرده است.

به عنوان مثال، یک روز قبل از انتشار سرمقاله نیویورک‎تایمز، گروه حقوق بشری دفاع از کودکان فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی حدود ۶۰۰ کودک فلسطینی را تا هفته گذشته در حمله خود به غزه به شهادت رسانده است که یک سوم از مجموع قربانیان است.

ادعا‌های عجیب و غریب رسانه‌های آمریکایی

حتی در شرایطی که رژیم صهیونیستی از هرگونه تعهدی برای محافظت از غیرنظامیان در گفتار و عمل خودداری می‌کند، نیویورک‎تایمز مکررا سیاست نظامی رژیم صهیونیستی را در مقابل سیاست نظامی نیرو‌های فلسطینی قرار می‌دهد.

تایمز این ادعای عجیب را مطرح کرد که «آنچه رژیم صهیونیستی برای دفاع از آن می‌جنگد، جامعه‌ای است که برای زندگی انسان‌ها و حاکمیت قانون ارزش قائل است».

 

رسانه‌های آمریکایی و مشروع جلوه دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی

 

از آنجایی که چنین ادعایی درباره «ارزش‌های فلسطینی» صورت نمی‌گیرد، پیام این است که از نظر رسانه‌های آمریکایی کشتار فلسطینیان مشروع است.

این سرمقاله‌ها در حالی منتشر می‌شود که دیده‎بان حقوق بشر (HRW) گزارش داد که رژیم صهیونیستی از فسفر سفید استفاده کرده است که تماس آن با بدن می‌تواند «افراد را از نظر حرارتی و شیمیایی تا استخوان بسوزاند».

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که استفاده از فسفر سفید در غزه، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان، «خطر را برای غیرنظامیان بزرگ‌تر می‌کند و منع قانون بشردوستانه بین‌المللی در مورد قرار دادن غیرنظامیان را در معرض خطر غیرضروری نقض می‌کند.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *