انتقاد گسترده از مرگ زندانیان در زندان‌های آمریکا

10:41 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۵۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقاد گسترده از مرگ زندانیان در زندان‌های آمریکا
افزایش مرگ‌و‌میر در زندان‌های آمریکا سوالاتی را درباره علت این افزایش مطرح کرده است.

خبرگزاری میزان - مدافعان حقوق زندانیان در آمریکا استدلال می‌کنند که مرگ‌ در زندان‌ها، نیاز به تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع در زندان‌های این کشور را برجسته می‌کند.

در طول شمارش اولیه صبحگاهی زندانیان در ماه آگوست، افسران زندان «دیک کانر» در ایالت اوکلاهما، «وینسنت ویلیس» را در سلول در حالی یافتند که جان باخته بود.

بر اساس گزارش پزشکی که از طریق قانون ثبت اسناد باز اوکلاهما به دست آمده است، این زندانی ۵۹ ساله در خواب جان باخته است.

خودداری از تحقیقات درباره مرگ یک زندانی در اوکلاهما

این گزارش علل طبیعی را به‌عنوان علت مشکوک این مرگ ذکر می‌کند که پرسنل پزشکی معمولا زمانی که فردی به دلیل بیماری یا بیماری مزمن می‌میرد به آن اشاره می‌کنند؛ با این وجود مرگ «ویلیس» غیرمنتظره بود.

با این وجود پزشک قانونی ایالتی تصمیم گرفت جسد او را برای کالبد شکافی نپذیرد.

یک زندانی سالخورده دیگر در همان زندان دو روز پیشتر از همین مورد جان باخته بود؛ «جیمی لنفورد»، مرد ۶۳ ساله‌ای که در حال گذراندن حبس ابد برای قتل درجه یک بود، در ۱۷ آگوست گذشته به بیمارستان منتقل شد و یک هفته بعد جان باخت.

پزشکی قانونی در مورد علت نهایی مرگ گزارش خود را اعلام می‌کند

«تونیا ویلسون پیل»، مدیر سابق پرونده اصلاحی در دیک کانر گفت که لنفورد چندین هفته قبل از مرگش از گرمای بیش از حد شکایت کرده بود، اما از درخواست کمک خودداری کرد، زیرا نمی‌خواست پولی برای ویزیت پزشکی از حساب او کسر شود.

یکی از کارکنان زندان می‌گوید: لنفورد و ویلیس از قبل نگرانی‌های سلامتی داشتند، اما در یک واحد جمعیت عمومی زندگی می‌کردند؛ یک کارمند دیگر گفت: در روزهای بسیار گرم تابستان، دمای داخل سلول‌ها به شدت بالا می‌رفت.

این دو مرد در اثر موج گرمای بی‌امان جنوب آمریکا جان خود را از دست دادند.

زندان‌های آمریکا و موج گرمای بی‌سابقه

زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا به طور نامتناسبی افراد مستعد گرمای شدید را در خود جای می‌دهند، از جمله افرادی که دارای بیماری‌های مزمن هستند و کسانی که دارو‌های روان‌گردان مصرف می‌کنند.

 در مطالعه‌ای که سال گذشته منتشر شد، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که میزان مرگ‌و‌میر در زندان‌های تگزاس که فاقد تهویه مطبوع هستند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از زندان‌هایی است که از سیستم‌های تهویه برخوردار هستند.

طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، قرار گرفتن در معرض گرما اغلب در کالبد شکافی شناسایی نشده است.

در این گزارش آمده که اضطراب ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی یا تنفسی را افزایش دهد که شایع‌تر از گرمازدگی است.

بسیاری از زندان‌ها فاقد تهویه مطبوع برای پایین نگه داشتن دما در طول موج گرما هستند و زندانیان دسترسی محدودی به سیستم‌های خنک کننده و یخ  دارند.

شکایت زندانیان از گرمای هوا در زندان‌ها

مدافعان حقوق زندانیان استدلال می‌کنند که مرگ زندانیان نیاز به تهویه مطبوع در سراسر سیستم زندان‌های آمریکا را برجسته می‌کند.

«امیلی شلتون»، بنیانگذار گروه حمایت از زندانیان اوکلاهاما، گفت که ده‌ها شکایت از گرمای بیش از حد در زندان‌ها دریافت کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *