قتل یک کودک فلسطینی در آمریکا

9:21 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل یک کودک فلسطینی در آمریکا
یک کودک فلسطینی شش ساله در آمریکا در پی وقوع جنایت نفرت‌محور به قتل رسید.

خبرگزاری میزان – یک مادر و کودک فلسطینی در آمریکا قربانی جنایت نفرت‌محور شدند.

به گزارش «آسوشیتدپرس و گاردین»، «جوزپ چابو»، مرد ۷۱ ساله آمریکایی با حمله به خانه یک زن فلسطینی ۳۲ ساله در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی، وی و پسر شش ساله‌اش را هدف حمله با سلاح سرد قرار داد.

کودک شش ساله فلسطینی بر اثر جراحات ناشی از ۲۶ ضربه چاقو جان باخته و مادرش به دلیل جراحات به بیمارستان منتقل شد.

دفتر کلانتری شهر محل وقوع حادثه، اعلام کرد که این زن با پلیس تماس گرفته و گزارش داد که صاحبخانه‌اش با چاقو به وی و فرزندش حمله کرده است؛ مرگ کودک مذکور در بیمارستان اعلام شد.

دفتر کلانتری همچنین، گفت که «چابو» در محل حادثه دستگیر شد و با وجود سکوتش درباره این جنایت، براساس شواهد موجود، او با اتهام‌های قتل درجه یک، تلاش برای قتل و جنایت نفرت‌محور مواجه است.

اگرچه پلیس از اعلام هویت قربانیان خودداری کرد، خانواده این ۲ قربانی با حضور در کنفرانس خبری اعلام کردند که قربانیان از یک خانواده فلسطینی هستند که در سال ۱۹۹۹ به آمریکا مهاجرت کردند.

پلیس اعلام کرد که دلیل حمله به این مادر و کودک، مسلمان بودن آن‌ها و تحولات اخیر فلسطین است.

در روز‌های اخیر، پلیس آمریکا به دلیل تشدید خشونت‌های ناشی از اسلام‌هراسی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا ضمن توصیف این جنایت به‌عنوان بدترین کابوس مسلمانان آمریکا از افزایش نگران‌کننده تماس‌ها و ایمیل‌های نفرت‌محور از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد.

«جی‌بی‌پریتزکر»، فرماندار دموکرات ایلینوی با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که از جوامع مسلمان و سران مذهبی آن‌ها حمایت خواهد شد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز در این باره بیانیه‌ای منتشر کرده و مدعی شد که چنین اقدام‌های نفرت‌انگیزی جایی در آمریکا ندارند.

«کریستوفر رای»، رئیس دفتر تحقیقات فدرال آمریکا به افزایش تهدیدات داخلی به دلیل آنچه «محیط متشنج» خواند، اذعان کرده و خواستار افزایش هوشیاری شد و از پلیس آمریکا خواست تا به تبادل اطلاعات ادامه دهد.

رئیس دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، می‎گوید که این اداره از زمان آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شاهد افزایش تهدیدات بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ برای مدت طولانی شاهد اشکال افراط‌گرایی خشونت‌آمیز بوده است، ادعا کرد که اف‌بی‌آی متعهد است به مقابله با این تهدیدها، چه در آمریکا و چه در خارج از کشور ادامه دهد.

این سازمان پیشتر گفته بود که اگرچه اطلاعات خاص و معتبری که نشان‌دهنده یک تهدید خاص باشد ندارد، اما به دقت رویداد‌های در حال وقوع را رصد می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *