رشد جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی

9:55 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۴۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی
هدف موج جدید جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا، فلسطینی‌ها هستند.

خبرگزاری میزان – جنایت‌های نفرت‌محور یکی از جنایت‌های به‌سرعت در حال گسترش در آمریکا است؛ این کشور در سال‌های اخیر به بهانه‌های مختلف شاهد به‌راه افتادن امواجی از این جنایت‌های مرگ‌بار بوده است.

این بار تحولات غزه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، سبب شده تا فلسطینی‌ها در آمریکا قربانی اصلی جنایت‌های نفرت‌محور روبه‌گسترش شوند.

به نظر می‌رسد که همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه با بی‌توجهی به جنایت‌های نفرت‌محور علیه فلسطینی‌ها در حال تکمیل است.

 

رشد جنایت‌های نفرت محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی‌تبار

تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی‌تبار در ورمونت آمریکا

سه دانشجوی فلسطینی‌تبار عصر روز شنبه در شهر برلینگتون ایالت ورمونت آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفته و مجروح شدند.

پلیس آمریکا اعلام کرد که این پرونده را در چارچوب «جنایت با انگیزه نفرت» بررسی می‌کند؛ در بیانیه پلیس آمریکا آمده است که ۲ نفر از این سه دانشجوی فلسطینی‌تبار در وضعیت پایدار قرار دارند و نفر سوم، جراحات بسیار جدی‌تری دارد.

عامل تیراندازی که هنوز دستگیر نشده، مردی سفیدپوست است؛ براساس اعلام پلیس، وی دست‌کم چهار گلوله از سلاح کمری خود به سمت جوانان فلسطینی شلیک کرد.

پلیس آمریکا می‌گوید که این سه جوان فلسطینی که چفیه روی شانه داشتند، در حال قدم زدن در خیابان هدف تیراندازی قرار گرفتند.

اگرچه تاکنون گزارش رسمی درباره انگیزه عامل تیراندازی منتشر نشده است، پلیس تایید کرد که ۲ نفر از این دانشجو‌های فلسطینی تبار چفیه فلسطینی به تن داشتند؛ رئیس پلیس برلینگتون گفت: کسی نمی‌تواند به نفرت‌محور بودن این جنایت با دیده تردید نگاه کند.

در بیانیه‌ای که خانواده‌های این سه جوان فلسطینی‌تبار منتشر کردند، هر سه این افراد فارغ‌التحصیل دبیرستانی در کرانه باختری هستند که اکنون در دانشگاه‌های مختلف در ایالت ورمونت تحصیل می‌کنند.

در بیانیه مذکور آمده است: ما به‌عنوان والدین این دانشجویان از خبر وحشتناک هدف قرار گرفتن آن‌ها شوکه و ویران شدیم و خواستار اجرای عدالت برای آن‌ها هستیم.

کمیته ضد تبعیض عرب آمریکایی گفت: دلایل متعددی برای نفرت‌محور بودن این جنایت وجود دارد و ایالت ورمونت باید تیراندازی به این سه جوان فلسطینی را در قالب جنایت نفرت‌محور بررسی کند.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این حادثه تیراندازی قرار گرفته است.

«برنی سندرز»، سناتور مستقل ورمونت و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا، این حادثه را تکان‌دهنده و عمیقا ناراحت‌کننده خواند.

 

رشد جنایت‌های نفرت محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی‌تبار

حملات نفرت محور اخیر به فلسطینی‌ها در آمریکا

در پی آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) فلسطینی‌ها در آمریکا هدف حملات نفرت‌محور متعددی قرار گرفته‌اند.

تیراندازی به سه جوان فلسطینی در ایالت ورمونت آمریکا در حالی رخ داد که گروه‌های حقوق بشری پیشتر درباره افزایش جنایت‌های نفرت‌محور علیه مسلمانان به‌ویژه فلسطینی‌ها در آمریکا هشدار داده بودند.

در ماه گذشته، یک پسر شش ساله فلسطینی و مادرش هدف جنایت نفرت‌محور قرار گرفتند؛ پسربچه مذکور بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داد.

عامل ۷۱ ساله این جنایت در دادگاه مدعی بی‌گناهی شده است.

در عین حال، در همین ماه اکتبر، یک مرد در ایالت «ایلینوی» پس از اینکه از ۲ مرد مسلمان خواست از آمریکا خارج شوند، به آن‌ها شلیک کرد؛ وی به جنایت نفرت‌محور متهم شده است.

 

رشد جنایت‌های نفرت محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی‌تبار

شیکاگو؛ کانون جنایت‌های نفرت‌محور علیه فلسطینی‌ها در آمریکا

شهر شیکاگو در ایالت ایلینو آمریکا به دلیل استقرار یکی از بزرگ‌ترین جوامع فلسطینی در این شهر به شکل جدی‌تری با رشد جنایت‌های نفرت‌محور علیه مسلمانان مواجه شده است.

براساس داده‌های اداره پلیس شیکاگو، تعداد موارد گزارش شده از جنایت‌های نفرت‌محور در سال جاری تا پایان اکتبر از تعداد کل گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ فراتر رفته است.

تا ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۳، دست‌کم ۲۵۶ مورد جنایت نفرت‌محور گزارش شد؛ در سال ۲۰۲۲ کلا ۲۰۶ مورد از این جنایت‌ها در شیکاگو ثبت شده بود.

رشد جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا

گزارش‌های مربوط به جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا نشان می‌دهد که این جنایت‌های به بالاترین حد خود رسیده است؛ عمده قربانیان این روند مسلمانان هستند.

یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است؛ اگرچه رشد جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا در سال‌های اخیر در مسیر رشد کلی قرار داشته است.

براساس داده‌های «اف‌بی‌آی» که در ماه اکتبر منتشر شد، جنایت‌های نفرت‌محور در آمریکا به بالاترین حد خود از زمان جمع‌آوری اطلاعات در این باره از سال ۱۹۹۱ رسیده است.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی گفت که در حال جمع‌آوری داده‌ها درباره رشد جنایت‌های نفرت‌محور است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، مسلمانان در آمریکا می‌گویند که ترس فزاینده‌ای از جنایت‌های نفرت‌محور را تجربه می‌کنند.

مدیر یکی از سازمان‌های فعال در زمینه مبارزه با جنایت‌های نفرت محور می‌گوید که این سازمان مملو از گزارش‌ها در این باره شده است.

به گفته وی، آخرین باری که آمریکا این روند را شاهد بود، به سال ۲۰۱۵ و اعلام ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا از سوی دونالد ترامپ باز می‌گردد.

 

رشد جنایت‌های نفرت محور در آمریکا؛ تیراندازی به ۳ دانشجوی فلسطینی‌تبار

رشد جنایت‌های نفرت‌محور برای مسلمانان؛ یادآور اسلام‌هراسی پس از ۱۱ سپتامبر

مسلمانان در آمریکا در پی رشد جنایت‌های نفرت محور در حال تجربه مجدد اسلام‌هراسی مشابه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در این کشور هستند.

جنایت‌های نفرت‌محوری که علیه مسلمانان در آمریکا رخ می‌دهند، طیف گسترده‌ای از جنایت‌ها را در بر می‌گیرند؛ از آزار و اذیت کلامی تا خشونت‌های فیزیکی و تیراندازی‌های مرگ‌بار.

نکته مهم در این روند، بی‌اعتمادی مسلمانان به پلیس آمریکا است؛ آن‌ها از گزارش‌دهی این موارد به پلیس آمریکا به دلیل بی‌اعتمادی به این نهاد خودداری می‌کنند.

رشد جنایت‌های نفرت‌محور و اسلام‌هراسی در آمریکا علاوه بر مسلمانان، جامعه این کشور را نیز در معرض خطر جدی قرار داده است.

زنان و دختران مسلمان به دلیل داشتن حجاب بیشتر در معرض جنایت‌های نفرت‌محور قرار دارند و از آسیب‌پذیری بیشتری در موضوع اسلام‌هراسی رنج می‌برند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *