داستان «فلسطین کوچک» در آمریکا؛ تبعیض علیه فلسطینیان از غزه تا شیکاگو

8:11 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۹۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
داستان «فلسطین کوچک» در آمریکا؛ تبعیض علیه فلسطینیان از غزه تا شیکاگو
آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین متحد رژیم صهیونیستی، در تحمیل درد و رنج بر فلسطینی‌ها به اندازه این رژیم مسئولیت دارد.

خبرگزاری میزان – در حالی که رژیم صهیونیستی با تداوم جنایت‌گری خود علیه غزه، کارزار چند دهه‌ای آوارگی اجباری و قتل‌عام فلسطینی‌ها را تحت حمایت آمریکا پیش می‌برد، مردم فلسطین در سراسر جهان همچنان بر تعهد خود برای دفاع از سرزمینشان اصرار داشته و ایستادگی می‌کنند.

در این میان، ساکنان فلسطینی بریج‎ویو در شهر «کوک» شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، از راه دور برای حمایت از هموطنان خود اقدام‌های متعددی را زیر سایه تهدیدهای مرگ‌بار انجام داده‌اند.

آن‌ها در اعتراض به جنایت‌های غزه، بار‌ها دست به اعتصاب زده یا تجمع و تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

فلسطین کوچک کجاست؟

در حاشیه شهر «کوک» شیکاگو، منطقه‌ای به نام بریج‎ویو قرار دارد که به فلسطین کوچک مشهور است؛ دهه‌ها است که یکی از بزرگ‌ترین جمعت‌های فلسطینی در آمریکا در این منطقه زندگی می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، نسل‌های فلسطینی بیش از یک قرن است که در این منطقه شیکاگو ساکن شده‌اند؛ ورود فلسطینی‌ها به این منطقه اگرچه از اوایل ۱۹۰۰ آغاز شد، اما موج آوارگی ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی از ۱۹۴۸ بر تعداد فلسطینی‌های ساکن این منطقه و دیگر مناطق اطراف اضافه کرد.

 

آمریکا همدست جنایت‌های رژیم صهیونیستی از غزه در فلسطین تا فلسطین کوچک در شیکاگو

 

یکی از ساکنان بریج‎ویو می‌گوید که هر مهاجری یک داستانی دارد؛ اما داستان ما مهاجران فلسطینی متفاوت است، زیرا سرزمینمان اشغال و ما به اجبار آواره شده‌ایم.

طی بیش از ۱۰۰ روز گذشته، فلسطین کوچک به صدای غزه در آمریکا، متحد و شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

اکنون بیلبورد‌های برافراشته شده در فلسطین کوچک، خواهان آتش‌بس در غزه هستند.

ساکنان بریج‎ویو با وجود دریافت تهدید‌های جدی به دلیل نصب تابلو‌هایی با مضامین توقف خشونت و جنگ علیه غزه، می‌گویند که حاضر به برداشتن این تابلو‌ها نیستند و این تنها کاری است که می‌توانند برای سرزمین تحت رنج خود انجام دهند.

سایه مرگ بر زندگی ساکنان فلسطین کوچک

چند روز پس از آغاز دور جدید یورش جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) خبری درباره قتل یک کودک ۶ ساله فلسطینی در شیکاگو آمریکا منتشر شد؛ قتلی وحشیانه که موجی از انزجار را در سراسر جهان به راه انداخت.

صاحب‎خانه آمریکایی در ۲۶ اکتبر (۹ آبان) با انگیزه جنایت نفرت‌محور با چاقو به منزل مستاجر فلسطینی رفته و یک مادر و کودک را هدف قرار داد؛ پسربچه شش ساله بر اثر جراحات جان خود را از دست داد، اما مادرش پس از گذراندن دوره درمان بهبود یافت.

پدر این کودک فلسطینی که هنوز در شوک حادثه دلخراش برای تنها فرزندش است، می‌گوید که هنوز منتظر بازگشت او به خانه است؛ با وجود این، وی می‌گوید که رنجی که ما می‌کشیم در قیاس با رنج والدین داغدار در غزه هیچ است.

از آن زمان تاکنون، فلسطینی‌های ساکن بریج‎ویو، معروف به فلسطین کوچک بیش از هر زمان دیگری سایه مرگ را بر زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

۱۸ هزار فلسطینی ساکن بریج‎ویو، با وجود فاصله هزاران کیلومتری با سرزمین مادری خود، از پیامد‌های جنگ غزه در امان نمانده‌اند.

اکنون والدین فلسطینی در بریج‎ویو به کودکان و فرزندان خود دفاع شخصی می‌آموزند؛ به آن‌ها تاکید می‌کنند که در صورتی که هدف حمله واقع شدند، بی‌توجه به خطر مرگ برای والدین به درون خانه بروند و پناه بگیرند.

ساکنان بریج‎ویو می‌گویند که این حجم نفرت از فلسطینی‌ها از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بی‌سابقه است.

 

آمریکا همدست جنایت‌های رژیم صهیونیستی از غزه در فلسطین تا فلسطین کوچک در شیکاگو

فلسطین کوچک و رنجی که از کیلومتر‌ها دورتر می‌آید

ساکنان فلسطینی بریج‎ویو می‌گویند که زندگی در شرایط داشتن آب و برق و مواد غذایی به آن‌ها احساس عذاب وجدان می‌دهد؛ آن‌ها تاکید دارند که زندگیشان به دلیل از دست دادن اعضای خانواده در غزه هرگز مانند گذشته نخواهد شد.

یکی از ساکنان فلسطینی بریج‎ویو می‌گوید که اگرچه همدلی اقلیت‌های آسیایی و لاتین تبار آمریکا مایه دلگرمی است، اما از اینکه اعضای خانواده‌مان را از دست می‌دهیم، به شدت در هراس هستیم و رنج می‌بریم.

آمریکا؛ مامور رژیم صهیونیستی برای دشوار کردن زندگی فلسطینی‌ها

ساکنان فلسطین کوچک تاکید دارند که آمریکا در حال انجام ماموریت محول‎شده از سوی رژیم صهیونیستی برای آزار آن‌ها از روش‌های مختلف است.

براساس آمارها، از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از یک میلیون فلسطینی در آمریکا زندانی شده‌اند؛ یعنی از هر دو مرد فلسطینی یک نفر زندانی شده است.

یکی از فلسطینی‌های ساکن آمریکا می‌گوید: اینجا فقط چهره رژیم صهیونیستی عوض شده است؛ وگرنه ما همچنان تحت تبعیض و شکنجه قرار داریم، با این تفاوت که زندانبان عوض شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *