رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون راهبردی قوه قضاییه: راه‌اندازی مجتمع شوق‌ زندگی در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است

14:51 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۳۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون راهبردی قوه قضاییه: راه‌اندازی مجتمع شوق‌ زندگی در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است
معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به لزوم هم‌افزایی دست‌اندرکاران در حوزه اطفال و نوجوانان گفت: مجتمع شوق زندگی نتیجه یک کار جمعی و مشترک بین دستگاه‌های متولی در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است که در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است.

خبرگزاری میزان- سید محمد صاحبکار خراسانی، معاون راهبردی قوه قضاییه، در مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی اظهار کرد: مجتمع شوق زندگی نتیجه یک کار جمعی و مشترک بین دستگاه‌های متولی در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است که در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است.

وی افزود: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که در سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید یک نقطه عطف بود که تقسیم کار ملی در حوزه اطفال و نوجوانان را مشخص کرد. افراد متعددی سال‌ها زحمت کشیدند تا قانون حمایت از اطفال و‌نوجوانان در سال ۹۹ در مجلس مصوب شد و افتتاح مجتمع‌های شوق زندگی نتیجه آن زحمات است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به لزوم هم افزایی افزود: در سال‌های قبل، دستگاه‌های مختلف در بخش‌های مختلف مستقلا کار می‌کردند، اما حالا همه بخش‌ها در کنار هم و به صورت یکپارچه و سریعتر عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: بر اساس اصول مدیریتی اگر ما بتوانیم با سرعت بیشتری از نتایج کار‌ها بازخورد بگیریم، بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم. به عنوان مثال کاری انجام می‌شود در یک دستگاه و بعد به دستگاه دیگر می‌رود و دست به دست می‌شود. اما وقتی ما کنار هم باشیم و سریع‌تر بازخورد بگیریم نتیجه بهتر معلوم می‌شود و لذا با این رویکرد مجتمع‌های شوق زندگی شکل گرفته است.

 صاحبکار خراسانی به شکل‌گیری شوق زندگی در شهر مشهد با زحمات خانم عابدین‌زاده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: وی در مشهد مقدس دستگاه‌ها را هماهنگ کرد، شهرداری پای کار آمد و دولت محلی و سازمان‌های ملی جمع شدند و مفهومی به نام مجتمع شوق زندگی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف معاونت راهبردی این است که تجارب موفق را در کل قوه قضاییه گسترش دهد و حتما این تجربه موفق متناسب با اقتضائات هر منطقه در کشور گسترش خواهد یافت و اکنون در تهران سومین مجتمع شوق زندگی افتتاح می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: در پی این هستیم که با همکاری دادستانی کل کشور این رویکرد را متناسب با ویژگی‌های بومی هر استان در کشور گسترش دهیم و تا پایان سال ۱۴۰۲ هر ماه شاهد افتتاح این مجتمع‌ها در شهر‌های بزرگ خواهیم بود.

وی افزود: نکته مهم در این مجتمع‌ها حضور خیرین است. در دولت و قوه قضاییه توان محدودی داریم، اما مردم ما مردم خوبی هستند و با دلسوزی کار‌های بزرگی را انجام می‌دهند.

صاحبکار خراسانی گفت: با همکاری معاونت راهبردی، دادستانی کل کشور و وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور، برنامه‌ای تحت عنوان نشست انتقال تجارب و تعامل بین مجتمع‌های شوق زندگی برگزار خواهد شد.

وی درباره مدل اجرایی مجتمع‌های شوق زندگی هم افزود: نظارت عالیه بر عهده دادستانی هر شهر است. مدیریت اجرایی با سازمان بهزیستی کشور و شهرداری‌ها است و خیرین هم در این کار نقش دارند. البته همه بخش‌ها مثل نیروی انتظامی مکمل این کار بزرگ هستند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *