رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اقدامات قوه قضاییه در راستای روزآمدسازی تخصصی سند تحول قضایی

10:48 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اقدامات قوه قضاییه در راستای روزآمدسازی تخصصی سند تحول قضایی
نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضایی با موضوع احیاء حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضایی به میزبانی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، سلسله نشست‌های تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضایی را با محوریت دانشگاه‌های برتر حقوقی و قضایی کشور و با موضوعات ماموریت‌های قوه قضاییه در سند تحول قضایی تدارک دیده است.

بر این اساس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه قوه قضاییه و اندیشکده‌های علوم انسانی با استفاده از ظرفیت اساتید، اعضای هیئت علمی و اندیشه‌ورزان خود هر کدام یکی از هفت ماموریت سند تحول قضایی را که مطابق با وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی، شامل «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات»، «احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»، «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»، «پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی»، «اصلاح مجرمان» و «حمایت از حقوق مالکیت اشخاص» مورد بررسی تخصصی و علمی قرار می‌دهند.

هر کدام از دانشگاه‌ها پس از بحث و بررسی در خصوص ماموریت مشخص‌شده، طی جلسه‌ای مشترک با حضور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه، معاون راهبردی قوه قضاییه، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی و مدیران ستادی مربوط به آن ماموریت پیشنهاد‌های اصلاحی و جدید خود را ارائه داده و موارد پیشنهادی وارد فرآیند روزآمدسازی سند تحول قضایی خواهد شد.

در این راستا نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضایی با موضوع احیاء حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضایی به میزبانی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.

در این نشست محسنی، رئیس دانشگاه علوم قضایی و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی و برخی مدیران ستادی قوه قضاییه از معاونت‌های حقوقی و امور مجلس و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به بررسی احیاء حقوق عامه در سند تحول قضایی و پیشنهاد‌های تکمیلی برای روزآمدسازی آن پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *