رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه موتوری مردم باید تسریع شود

14:32 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۱۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه موتوری مردم باید تسریع شود
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف کاهش مدت زمان فرایند دادرسی است، گفت: تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه موتوری مردم باید تسریع شود، نکته دیگر نیز اهمیت نگهداری از حق‌الناس و مال‌مردم است.

خبرگزاری میزان- جلسه بررسی وضعیت خودرو‌های توقیفی در پارکینگ شورای هماهنگی مواد مخدر صبح امروز با حضور فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، دادستان عمومی و انقلاب و مسئولان ذی‌ربط تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد گفت: مقرر شد کارگروهی که در دستورالعمل تعیین شده از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده، جلسه‌ای را در این هفته تشکیل و این جلسه هر ماه نیز برگزار شود تا نظارت بیشتری در خصوص خودرو‌های توقیفی، نحوه نگهداری و نحوه ترخیص وسایل نقلیه صورت پذیرد. 

وی ادامه داد: هدف این است که مدت زمان فرایند دادرسی کاهش یابد و تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه موتوری مردم تسریع شود و نکته دوم، نگهداری از حق‌الناس و مال مردم است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: توقیف خودرو‌ها به‌وسیله دادگستری و برخی از دستگاه‌های مسئول مانند سازمان تعزیرات، ستاد اجرایی فرامین امام (ره)، سازمان اموال تملیکی و فراجا صورت می‌گیرد و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: دستورالعمل رئیس قوه قضاییه مبنی بر ساماندهی فرامین توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه صادر و به واحد‌های قضایی ابلاغ شده که باید بر اساس این دستورالعمل رفتار شود. 

اهداف مهم دستورالعمل رئیس قوه قضاییه 

۱- تعیین تکلیف سریع در خصوص اموال توقیفی تا اموال مردم در پارکینگ نماند، افت قیمت پیدا نکند، خسارت نبیند، تخریب نشود و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

۲- در این دستورالعمل به‌خاطر حفظ اموال مردم و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی یا تخریب مواردی پیش‌‎بینی شده است که از این آسیب‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *