رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خرید چرخ خیاطی و دار قالی مجازات جایگزین در دادگستری بیرجند شد

14:46 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
خرید چرخ خیاطی و دار قالی مجازات جایگزین در دادگستری بیرجند شد
قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند گفت: برخی از مجازات‌های جایگزین حبس سبب اشتغالزایی می‌شود.

خبرگزاری میزان-در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه و دستورات ریاست قوه قضایه بسیاری از آرای حبس محاکم قضایی با توجه به شرایط پرونده و شخص محکوم، قابلیت تبدیل به رای دیگری را دارند.

احمد قاسمی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند چندین رای مجازات حبس را طبق قانون به آرای دیگری تبدیل وگفت: کمک‌های بسیار زیادی در این تبدیل مجازات‌ها به سازمان‌های امدادی از جمله بهزیستی و مراکز توانبخشی، هلال احمر، موسسات خیریه سطح استان صورت گرفت که همه این تبدیل مجازات‌ها با رضایت کامل محکوم صورت گرفت.

در اقدامی دیگر نیز قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب بیرجند رای محکومی که مجازات وی چند سال حبس و تحمل مجازات‌های دیگر بود را به تهیه و خرید چرخ خیاطی و دار قالی تبدیل کرد.

وی گفت: با توجه به نیازمندی‌هایی که از مراجع ذیصلاح اعلام می‌شود آراء مجازات حبس محکومینی که طبق قانون واجد شرایط تبدیل مجازات حبس هستند با اخذ تعهد مبنی برعدم هر گونه ارتکاب جرم به اقدامات تعلیق مراقبتی تبدیل می‌شود.

احمد قاسمی بیان کرد: آراء جایگزین حبس صادره با توجه به نوع جرم محکوم و میزان محکومیت وی تعلیق می‌شود که معمولا در برخی موارد محکوم به تهیه و خرید کالا‌های بهداشتی و درمانی، لوازم التحریر و یا خدمات اجتماعی ملزم می‌شود که در نتیجه رضایت خود شخص را نیز به دنبال دارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب بیرجند ادامه داد: در آراء اخیر صادر شده تهیه خرید ۳ دستگاه چرخ خیاطی و سه دستگاه دار قالی به موسسه خیریه کارآفرین و اشتغالزایی و همچنین خرید لوازم التحریر از طریق بهزیستی استان و ارائه مستندات به دادگاه است.

گفتنی است در اجرای دستور دادگاه انقلاب به موسسات خیریه جهت مصرف صحیح و قانونی کمک‌های صورت گرفته، تعداد ۳ چرخ خیاطی و سه دستگاه دارقالی طی مراسمی در راستای  جوانان به افراد تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.

همچنین در آیین اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اقلام و لوازم التحریر خریداری شده پیرو دستور شعبه اول دادگاه انقلاب طی مراسمی با حضور دادستان مرکز استان به همراه تعدادی جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به نیازمندان تحویل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *