رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل|

بایدن: متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم

18:20 - 28 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۰۸۱
بایدن: متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم
رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای خود را در مورد کشورهای مختلف از جمله ایران و روسیه تکرار کرد.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفتادوهشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: اگر اجازه تقسیم اوکراین را بدهیم، هیچ کشور امنی وجود نخواهد داشت؛ ما به دنبال جهانی امن‌تر و مرفه‌تر برای همه مردم هستیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما با شرکای خود به ایستادن در کنار اوکراین و دفاع از حاکمیت آن ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به این نکته که هیچ کشوری به تنهایی قادر به رویارویی با چالش‌های جهانی نیست، گفت: آینده آمریکا با آینده جهان مرتبط است.

بایدن گفت: ما از گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضا حمایت می‌کنیم، حرکت رو به جلو از درون سازمان ملل آغاز می‌شود و ما از گسترش شورای امنیت سازمان ملل و افزایش تعداد اعضای دائمی و غیردائم حمایت می‌کنیم.

این مقام ارشد آمریکا در ادامه ادعا کرد: گام‌های مهمی برای اصلاح بانک جهانی، افزایش منابع مالی آن برای کشورهای در حال توسعه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار برداشته‌ایم.

وی افزود: سطح مشارکت خود را با هند، ژاپن و استرالیا بالا بردیم و به پیشرفت های ملموس برای مردم منطقه دست یافتیم.

جو بایدن بار دیگر با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه مدعی شد: ما متعهد هستیم که ايران هیچگونه سلاح هسته‌‎ای نداشته باشد. ما با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند، کار می‌کنیم

وی مدعی شد: ما به تلاش برای کاهش خطرات سلاح‌های کشتار جمعی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا با اتهام‌زنی علیه روسیه گفت: روسیه در حال تضعیف توافقات در مورد عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است، روسیه مسئولیت جنگ در اوکراین را بر عهده دارد و قادر به پایان دادن به آن است.

بایدن در خصوص کره شمالی نیز ادعا کرد: ما تداوم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی کره شمالی را محکوم می‌کنیم و به دیپلماسی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای متعهد هستیم

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *