رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
اجمالی| نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

روزآمدسازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی شد؛ درخواستی از نخبگان/ آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی/ توضیحاتی درباره علت بازداشت تبعه سوئدی/ جزییات جدید از پرونده مهدی یراحی

10:22 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
روزآمدسازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی شد؛ درخواستی از نخبگان/ آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی/ توضیحاتی درباره علت بازداشت تبعه سوئدی/ جزییات جدید از پرونده مهدی یراحی
توضیحات درباره روزآمدسازی سند تحول قضایی، آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی و بازداشت تبعه سوئدی، جزییات جدید از پرونده مهدی یراحی و برخی دیگر از موضوعات جدید قضایی از جمله مباحثی بود که در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

خبرگزاری میزان- نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران امروز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه برگزار شد.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده پخش شد.

 سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری اظهار کرد: از دولت عراق برای برگزاری مراسم پرشور اربعین و میزبانی از زوار میلیونی ایران از سوی قوه قضاییه تقدیر و تشکر می‌کنم. برگزاری این مراسم نشان داد که عمق عشق، علاقه، همدلی و همزبانی ملت‌ها در ابراز ارادت به ساحت اهل بیت(ع) مانند شمع فروزانی است که به رغم خواست دشمنان و برنامه ریزی‌های پیچیده آنها هرگز خاموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: از یاد نبرده‌ایم که دشمنان چه برنامه‌ریزی برای سرد شدن عزاداری اهل بیت داشتند و اکنون این حقیقت برملا شده که تمام این برنامه‌ریزی‌ها با شکست مواجه شده است.

سخنگو درباره سند تحول قضایی گفت: در متن سند تحول قضایی پیش بینی شده است که با توجه به قرار گرفتن در سال‌های انتهایی اجرایی شدن سند تحول قضایی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول دائمی در قوه قضاییه اکنون لزوم ارتقا و روزآمد سازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است و طی فراخوان صورت گرفته از تمامی صاحب نظران و کارشناسان امر چه در داخل و چه در بیرون قوه قضاییه خواستار همکاری هستیم.

تشکیل دبیرخانه برای روزآمدسازی سند تحول قضایی

سخنگوی قوه قضاییه درباره سند تحول قضایی گفت: در متن سند تحول قضایی پیش بینی شده است که با توجه به قرار گرفتن در سال‌های انتهایی اجرایی شدن سند تحول قضایی و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول دائمی در قوه قضاییه اکنون لزوم ارتقا و روزآمدسازی سند تحول قضایی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است و طی فراخوان صورت گرفته از تمامی صاحب نظران و کارشناسان امر چه در داخل و چه در بیرون قوه قضاییه خواستار همکاری هستیم.

وی افزود: از همه نخبگان و دلسوزان درخواست داریم با قوه قضاییه همکاری کنند و نظرات خود را به ما ارائه دهند. به همین جهت دبیرخانه‌ای تشکیل شده تا همه نظرات را جمع آوری کند و مردم با استفاده از سامانه‌ها به ویژه سامانه معاونت راهبردی قوه قضاییه و خبرگزاری میزان می‌توانند پیشنهادات خود را نسبت به تحول قضایی مطرح کنند.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

 

 

توضیحات ستایشی درباره راه‌اندازی سامانه‌ای برای دسترسی خبرنگاران به پرونده‌های مهم
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۲:۴۰

ستایشی درباره آخرین اخبار از راه‌اندازی سامانه‌ای برای دسترسی خبرنگاران به پرونده‌های مهم گفت: این پایگاه بعد از تایید مرکز آمار و فناوری اطلاعات، معاونت راهبردی و مرکز رسانه قوه قضاییه در دسترس خبرنگاران قرار می‌گیرد. این سامانه پس از رفع خلاها و نواقص و تدوین دستورالعمل نحوه دسترسی به این سامانه بزودی در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد. در مورد رفع محدودیت‌های قانونی در دسترسی به این سامانه هم گاهی نیاز به تصویب قانون است.

جزییاتی جدید از پرونده مهدی یراحی
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۲:۰۵

ستایشی درباره آخرین جزییات پرونده مهدی یراحی گفت: پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. اتهام وی تشویش اذهان عمومی و ساخت و انتشار فیلم‌هایی برخلاف عفت عمومی است. پرونده نامبرده پس از تفهیم اتهام و تحقیقات مقدماتی با صدور قرار جلب دادرسی  و متضمن کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است. در حال حاضر  وی بر اساس قرار تامین بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد.

توضیحاتی درباره علت بازداشت تبعه سوئدی
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۲:۰۲

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت سوئد هفته گذشته اعلام کرده که یک شهروند این کشور بیش از یک سال است که در ایران بازداشت شده است، گفت: این تبعه سوئدی جرایمی را در سرزمین جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده که بر اساس آن جرایم رسیدگی‌های مقدماتی صورت گرفته و وی با قرار قانونی به زندان اعزام شده است. تحقیقات در حال نهایی شدن است و در ایام پیش رو پرونده وی با تصمیم نهایی دادسرا به دادگاه صالح ارسال خواهد شد.

بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان کالا سال گذشته تعیین تکلیف شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۱:۴۹

ستایشی با بیان اینکه با ورود سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد، گفت: فروش اموال تملیکی رشد ۵۰۰ درصدی و اعاده کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۰۰ درصدی است.  ۳۰ نفر از مدیران سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گمرکات و تعزیرات که مرتکب قصور و تقصیر و جرم شده‌اند به مراکز انضباطی و قضایی معرفی شده‌اند.

پرونده دو جاسوس فرانسوی به کجا رسید؟
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۱:۳۴

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی گفت: پرونده پس از بررسی و تحقیق جامع با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده و در وقت رسیدگی است. وکلای متهمان در دو نوبت پرونده را مطالعه کرده‌اند.

حل معضل ثبتی ۴۰ ساله منطقه آباده طشک
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۱۱:۰۸

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پس از سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان فارس یکی دیگر از مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه با تلاش مستمر و قابل تقدیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دادگستری فارس به ثمر نشست و معضل ثبتی ۴۰ ساله منطقه آباده طشک حل و اسناد این املاک صادر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *