گفت‌وگو|

ضرورت تقویت شورا‌های حل اختلاف در سند تحول قوه قضاییه/ باید روند رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه شود

9:35 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۸۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ضرورت تقویت شورا‌های حل اختلاف در سند تحول قوه قضاییه/ باید روند رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه شود
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با اشاره به ضرورت کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی بر تقویت شورای حل اختلاف در سند تحول قوه قضاییه تأکید کرد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با میزان، درباره بروزرسانی سند تحول قوه قضاییه بیان کرد: برای همه ارگان‌های سازمانی سند تحول لازم است، قوه قضاییه هم مرجعی است که تعداد زیادی از مردم به آن رجوع می‌کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: در بروزرسانی سند تحول قوه قضاییه باید به سرعت دادن رسیدگی به دعوا‌ها توجه خاصی شود و این موضوع نیازمند آن است که آنچه نفع مردم است اتفاق بیفتد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات رئیس قوه قضاییه در دوران ریاست بر این قوه ادامه داد: سند تحول باید به گونه‌ای هدف‌گذاری و بروزرسانی شود که مردم منتفع شده و دچار مشکل نشوند.

سنگدوینی با اشاره به ضرورت کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در سند تحول قوه قضاییه گفت: در برخی موارد خاص همچون تولید و اشتغال باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود.

این نماینده مجلس شورای حل اختلاف را مرجع مناسبی برای رسیدگی به دعاوی مردم دانست که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نقش مؤثر داشته باشد و بر تقویت این شورا‌ها در سند تحول قوه قضاییه تأکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *