رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری استان یزد: کار در دستگاه قضایی مصداق عملی جهاد در راه حق است

15:30 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۸۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری استان یزد: کار در دستگاه قضایی مصداق عملی جهاد در راه حق است
رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مهریز کار در دستگاه قضایی را جهاد در راه حق عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا دشتی پور به سمت رئیس دادگستری شهرستان مهریز منصوب شد.

در متن حکم انتصاب رئیس دادگستری شهرستان مهریز آمده است: «امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومان و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف موفق باشید».

در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری مهریز از تلاش‌های مرتضی حدادزاده تقدیر و محمدرضا دشتی پور به عنوان رئیس دادگستری شهرستان مهریز معرفی شد.

غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان مهریز، اظهار کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت قضایی گرچه وظیفه قوه قضاییه است، اما این قوه به تنهایی نمی‌تواند براین رسالت خطیر فائق آید و تصویب قوانین عادلانه، نیروی انسانی کارآمد، تامین منابع مالی متناسب با ماموریت‌های قوه، ضابطین مقتدر و آگاه عام و خاص و از همه مهمتر ارتقاء حس مسئولیت و جلب مشارکت مردم در همه امور است که باید جدی گرفته شود.

وی تأکید کرد: در تحقق مقاصد اجتماعی و امور جمعی، کمک مردم و جلب مشارکت همه اقشار و صنوف و دستگاه‌ها الزامی است و نمی‌توان فقط با امور سلبی و برخورد‌های قهری موضوعات مهم جامعه را مدیریت کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی به نوعی مصداق عملی جهاد در راه حق است، گفت: اجرای عدالت، نیازمند مشارکت همه ارکان حاکمیت است.

وی از شهرستان مهریز با پیشینه بیش از ده هزار ساله به عنوان یکی از مراکز تاریخی و طبیعت گردی بکر استان یاد کرد، و گفت: وفاق و همدلی و اتحاد مردم و مدیران این شهر زبانزد است و این امر می‌تواند زمینه ساز تسریع در توسعه و پیشرفت استان را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد از ۵ سال و ۲ ماه ۲۰ روز ریاست و فعالیت  حداد زاده بر دادگستری مهریز به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: برای هر مدیر در دستگاه قضایی کسب این مقدار رضایتمندی از دوران مدیریت باعث افتخار است. 

وی افزود: حدادزاده از تیر ماه ۹۷ در این حوزه قضایی کار خویش را آغاز کرد و در این دوران، هم ریاست شعبه حقوقی، هم مستشاری دادگاه انقلاب و هم قضاوت در شورای حل اختلاف را عهدار بود و مضافا علاوه بر مدیریت امور اداری تحت امر خویش، در بسیاری از کمیسیون‌های شبه قضایی شهرستان نیز مشارکت داشت.

دهشیری با اشاره به صدور ۱۲ هزار ۹۰۰ رأی متقن توسط رئیس سابق دادگستری شهرستان مهریز در زمان تصدی ریاست این دادگستری، ابراز داشت: صدور متوسط ماهانه ۲۰۸ رأی قضایی و انشاء حکم کار بسیار سختی است که نیاز به جد، جهد، تلاش و مداقه در اوراق پرونده و بررسی سایر عوامل و امورات مرتبط دارد.

وی از کاهش ۲۸ درصدی موجودی پرونده‌ها در ۵ سال دوران تصدی رئیس سابق دادگستری به عنوان یک کار ارزشمند یاد کرد و بیان کرد:  مرتضی حدادزاده یک قاضی خوشنام و مدیر متعهد، متخلق به اخلاق حسنه، صبور، پر کار، وپیگیر و خوش فکر و با صفای ذهن بود که با نشان دادن مسوولیت پذیری و خلاقیت خویش اکنون عهده دار ریاست دادگستری پر جمعیت‌ترین حوزه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری با معرفی دشتی پور به عنوان یک قاضی فاضل و با تجربه، گفت: بازگشت یک مقام قضایی از دادگاه‌های عالی مرکز استان و قبول ریاست دادگستری شهرستان در نوع خود، نوعی ایثار است که باید از این ایثار و از خودگذشتگی تقدیر کرد.

وی افزود: رئیس جدید دادگستری شهرستان مهریز ۱۷ سال سابقه کار قضایی دارد و با توجه به سابقه خدمت قضایی ۶ ساله در مهریز با فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه و مشکلات این حوزه قضایی کاملا آشنایی دارد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان مهریز گفت: در سایه همراهی، همدلی و همت همه کارکنان اداری و قضایی و تعامل سازنده مجموعه مدیران شهرستان شکل گرفت.

مرتضی حدادزاده در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان مهریز، افزود: موقعیت خاص شهرستان و قرار گرفتن در دالان ورودی شهرستان، شرایط خاصی را از حیث پرونده‌های دادگاه انقلاب ایجاد کرده است که تلاش وافری صورت گرفت تا بتوان جمعیت کیفری شهرستان مهریز کنترل شود.

وی با اشاره به خدمت پنج ساله خویش در شهرستان مهریز، اظهار کرد: در بدو کار این دادگستری از حیث منابع انسانی، فقیر‌ترین حوزه قضایی استان محسوب می‌شد و از لحاظ فضای فیزیکی نیز از شرایط خوبی برخوردار نبود، اما با حمایت‌های مقام‌های ارشد قضایی استان در این سنوات، هم مشکل منابع انسانی و هم کمبود‌های فضای فیزیکی تا حدودی مرتفع شد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان مهریز  به حدیثی از امام سجاد (ع) که می‌فرماید از ظلم بر کسی که جز خداوند یاوری ندارد بپرهیز، اشاره کرد و گفت: این امر نشان میدهد که عدالت ورزی چقدر ارزشمند است و ظلم بر مظلومین چگونه می‌تواند انسان را سرنگون نماید.

وی شیرینی کار قضاوت را تلاش در جهت گره گشایی از کار مردم ذکر کرد و گفت: در طول مدت خدمت در این شهرستان، با همدلی، همکاری و همراهی همه کارکنان اداری و قضایی دادگستری و در سایه انس و الفت و تعامل سازنده همه مدیران شهرستان گام‌های خوبی برداشته شد.

گفتنی است در این آیین که باحضور امام جمعه شهرستان مهریز و بهادران و بقیه مقامات محلی برگزار شد از خدمات پنج ساله مرتضی حدادزاده تقدیر و محمدرضا دشتی پور نیز به عنوان رئیس جدید دادگستری مهریز معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *