فلسفه وجودی اداره توسعه حل اختلاف، ایجاد انس و الفت در جامعه است

13:12 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۶۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
فلسفه وجودی اداره توسعه حل اختلاف، ایجاد انس و الفت در جامعه است
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حیات انسان به انس، الفت و محبت و معرفت وابسته است و فلسفه وجودی شورا‌های حل اختلاف نیز حل دعاوی، شکاف و انشقاق در بین احاد جامعه است. 

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، گفت: شورا‌های حل اختلاف، میانجیگری و داوری، سه رکن اداره توسعه حل اختلاف می‌باشند که در مسیر اصلاح ذات البین و حل اختلافات مردم بر پایه صلح و سازش گام بر می‌دارند.


رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: توصیه قران، حل و فصل هر گونه شقاق و شکاف در جامعه بر مبنای صلح، گذشت و کدخدامنشی است که این امر فلسفه وجودی شورای‌های حل اختلاف است. 


وی با ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام، گفت: سخن از سه حال خارج نیست؛ یا صدق است و یا کذب و یا وجه سومی دارد و آن کذبی است که زمینه ساز اصلاح بین افراد است لذا از آن نهی نشده بلکه به حل اختلافات بین افراد در صورت لزوم سفارش هم شده است. 

 دهشیری گفت: این وجه سوم، نیاز به توریه هم ندارد چراکه کذبی است که اثر مثبت دارد.


رئیس کل دادگستری استان یزد، فلسفه وجود شورا‌های حل اختلاف را حل شقاق و اختلافات بین مردم با نفوذ کلام، صبر و متانت دانست و ابراز داشت: آرامش و همدلی در جامعه با انس و الفت شکل می‌گیرد و این همان رسالت مقدسی است که اعضای شورای حل اختلاف بدان اهتمام دارند.


وی به خدمات ۷ ساله رئیس سابق اداره توسعه حل اختلاف استان یزد اشاره کرد و گفت: کاهش قابل توجه پرونده‌های مسن و زمان رسیدگی، ارتقای کمی و کیفی شورا‌ها و کسب رتبه‌های دوم و سوم صلح و سازش بین مراکز توسعه حل اختلاف کشور، در دو سال متوالی نشان از همت بلند، برنامه ریزی، کار و تلاش مضاعف این مجموعه در دوران مدیریت محمدرضا حداد دارد.


دهشیری، رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف را مدیری جوان، مدبر، اهل تحقیق و برنامه، جدی و متواضع دانست و ابراز داشت: رضایت مجموعه مدیریت ارشد استان از عملکرد علیرضا حسین بیگی در مدیریت بر حوزه قضایی میبد، باعث شد تا یک سنگر رفیع و حساس در اختیار این مدیر جوان قرار گیرد.


وی ضمن اعلام رضایت کامل از عمکرد محمدرضا حداد در سمت رئیس اداره توسعه حل اختلاف، گفت: با توجه به حسن مدیریت و پیگیری منظم و مستمر امور، دبیرخانه اجرای ماده ۲۸، دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری زندان و دیگر امور حوزه ریاست در کنار رسالت خطیر معاونت قضایی به نامبرده محول شده است.


شایان ذکر است در این نشست که باحضور اعضای شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری و برخی اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد از زحمات و تلاش‌های محمدرضا حداد، تقدیر شد و علیرضا حسین بیگی به عنوان رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف استان یزد معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *