میزان صلح و سازش در شورای حل اختلاف اصفهان در مرداد‌ماه ۳۴ درصد افزایش داشته است

9:56 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۷۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
میزان صلح و سازش در شورای حل اختلاف اصفهان در مرداد‌ماه ۳۴ درصد افزایش داشته است
رئیس شورا‌های حل اختلاف اصفهان از افزایش صلح و سازش ۳۴درصدی در مرداد ماه سال جاری در سطح این استان خبر داد و به برنامه‌های تدارک دیده شده برای افزایش سازش در دعاوی اشاره کرد.

حمید بهرامیان در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: با همت و تلاش اعضا و کارکنان پرتلاش شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در مردادماه سال جاری ۳۰ درصد از پرونده‌های شعب با صلح و سازش مختومه شده که نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی نرخ صلح و سازش در سطح این استان طی مرداد ماه افزود: امیدواریم با تلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف در راستای ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در جامعه، در آینده درصد بیشتر از پرونده‌های وارده را با صلح و سازش مختومه کنیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف اصفهان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که از اول سال صورت گرفته و اقدامات انجام شده از جمله بازرسی از شعبات، برگزاری دوره‌های آموزشی، استفاده از افراد توانمند در امر مصالحه درصد مصالحه شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در ماه‌های آتی روند رو به افزایش خواهد داشت.

بهرامیان نرخ رسیدگی در شعب شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در مردادماه را ۳.۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: تعداد ۶ هزار و ۴۵ فقره پرونده در این ماه با مصالحه مختومه شده است همچنین شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان موفق شدند تعداد ۲۶هزار و ۷۹۸ فقره از پرونده‌های وارده و جریانی را مختومه کنند.

وی در ادامه افزود:حوزه‌های قضایی جلگه (هرند)، مهردشت، چادگان، برخوار، گلپایگان، کرون، مبارکه، کاشان، نجف آباد، آران و بیدگل، داران و فریدن، جرقویه، فریدونشهر، زواره، اصفهان، اردستان، خوانسار و بویین میاندشت موفق به کسر موجودی پرونده‌های شعب خود در این ماه نسبت به ماه گذشته شده اند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف اصفهان گفت: حوزه‌های قضایی هرند (جلگه) ۶۰درصد، مهردشت ۵۷درصد، چادگان ۵۳درصد، نایین ۵۱ درصد، برخوار ۵۰ درصد، گلپایگان ۴۹ درصد، لنجان ۴۹ درصد، نطنز ۴۹ درصد، فولادشهر ۴۷ درصد، ورزنه (بن رود) ۴۶ درصد، باغ بهادران ۴۲درصد، کرون ۴۲درصد، مبارکه ۴۱ درصد، سمیرم ۳۸ درصد، کاشان ۳۸ درصد، نجف آباد ۳۸درصد، آران و بیدگل ۳۷ درصد، داران و فریدن ۳۷ درصد، جرقویه ۳۷ درصد، تیران ۳۵ درصد و خور و بیابانک ۳۵ درصد، بیش از  ۳۵ درصد از پرونده‌های خود را در این ماه با مصالحه مختومه کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *