۱۴۰ پرونده قصاص در استان خوزستان به صلح و سازش ختم شد

14:23 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۴۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۴۰ پرونده قصاص در استان خوزستان به صلح و سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از صلح و سازش در ۱۴۰ پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی در جلسه کارگروه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهار داشت: ۱۰۶ مورد از این سازش‌ها در پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» و ۸ مورد نیز طی پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» محقق شده است. 

وی افزود: این ۱۴۰ مورد مصالحه با همکاری اعضای کارگروه صلح استان، کارگروه مشترک اداره کل زندان‌ها و مرکز توسعه حل اختلاف استان و نیز تلاش و دلسوزی صلح‌یاران استان انجام شده است که جای قدردانی دارد. 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین از راه‌اندازی ۱۰ شعبه صلحی شورای حل اختلاف در زندان‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات این کار آماده شده است و اعضای آن از قبل فعالیت‌های خیرخواهانه خود را آغاز کرده‌اند و نتایج قابل قبولی نیز حاصل شده است. 

دهقانی اظهار داشت: تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص، نقش قابل توجهی در کاهش جمعیت کیفری دارد و چنانچه به صلح و سازش و رضایت طرفین ختم شود، اجر دنیوی و اخروی را نیز به دنبال داشته و موجب و ترویج بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه می‌شود. 

وی بر اهمیت تقدیر از تلاش‌گران عرصه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: در این تقدیر‌ها نباید از قضاتی که خالصانه و در راستای کاهش اختلافات تلاش نموده و پیش از ارجاع پرونده به دادگاه و صدور رأی، به این اختلافات خاتمه می‌دهند، غافل شد و این تلاش‌گران باید به نحو مقتضی مورد تقدیر قرار گیرند. 

در ادامه این جلسه، اعضای کارگروه به ارائه گزارشی از عملکرد خود در حوزه صلح و سازش پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *