زندان‌های آمریکا؛ مرگ افراد در بازداشت و نبود اطلاعات کافی

9:19 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۷۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا؛ مرگ افراد در بازداشت و نبود اطلاعات کافی
مرگ و میر در زندان‌های آمریکا همچنان در حال تشدید شدن است و اداره زندان‌های آمریکا پاسخگویی کافی در این زمینه ندارد.

خبرگزاری میزان - برخی از اعضای کنگره آمریکا خواستار تحقیق درباره گرمای شدید در زندان‌های ایالتی هستند. 

در همین حال محققان می‌گویند میزان مرگ و میر در زندان‌های تگزاس احتمالا به گرما مرتبط است.

این یک مشکل در بیشتر ایالت‌های آمریکاست، اما تگزاس به‌خصوص وضعیت بدتری دارد و تنها در کمتر از یک سوم زندان‌های این ایالت تهویه هوا وجود دارد.

محققان بر این عقیده هستند که افزایش نرخ مرگ و میر در زندان‌ها احتمالا مربوط به گرما است و بودن در یک زندان با دمای بالا، تعریف مجازات ظالمانه و غیرعادی است.

۱۴ نماینده دموکرات کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اداره زندان‌های این کشور، برای تحقیق در مورد زندان‌های ایالت‌هایی مانند تگزاس درخواست داده‌اند.

نامه‌ای که آن‌ها نوشتند به شکست‌های مکرر تگزاس در گسترش تهویه مطبوع در زندان‌ها اشاره کرده است؛ مقامات زندان تگزاس می‌گویند تا سال آینده ۵۰ هزار تخت مجهز به تهویه مطبوع خواهند داشت، اما این آمار هنوز هم نزدیک به ۱۰۰ هزار زندانی را از گرمای شدید تگزاس بی‌نصیب می‌گذارد. 

زندان‌های تگزاس شاهد افزایش نرخ مرگ و میر بوده‌اند؛ در ماه جولای، بیش از ۲۰ مرگ اضافی به ازای هر ۱۰۰ هزار زندانی در مقایسه با ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ثبت شده است.

۲۷۱ مرگ در زندان‌های تگزاس از سال ۲۰۰۱

یک مطالعه ۲۷۱ مورد مرگ را در زندان‌های تگزاس بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ به گرما، بیماری‌های مربوط به گرما و کمبود تهویه مطبوع نسبت داده است.

این میزان مرگ و میر در زندان ۳۰ برابر میانگین کشوری در آمریکاست.

وزارت دادگستری جنایی تگزاس یافته‌های این مطالعه را رد کرده و مدعی است که این مطالعه سن زندانیان را در نظر نگرفته و علت مرگ را ذکر کرده است.

مشکل فراگیر در سراسر آمریکا

اما بحران مرگ زندانیان تنها به زندان‌های ایالت تگزاس مربوط نمی‌شود و دیگر ایالت‌های آمریکا نیز با این بحران مواجه هستند.

زندان بدنام «فولتون» در ایالت جورجیا تنها در سال جاری مرگ ۱۰ زندانی را ثبت کرده است.

اخیرا «شاوندر دلمور»، زندانی ۲۴ ساله در زندان فولتون جان باخت و مرگ وی ششمین مورد در طول ۶ هفته در زندان فولتون به شمار می‌رود.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه جولای تحقیقات حقوق مدنی را در مورد شرایط زندان در این شهر آغاز و به خشونت، شرایط غیربهداشتی و مرگ زندانیان، اشاره کرده است.

ردیابی مرگ زندانیان در زندان‌های نیویورک

زندان‌های نیویورک و به خصوص زندان «ریکرز» از دیگر زندان‌های چالش برانگیز در آمریکا به شمار می‌روند.

از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ماه آگوست ۸ زندانی در این زندان جان خود را از دست داده‎اند.

جزیره ریکرز و سایر زندان‌های نیویورک که مدت‌ها در محاصره مشکلات متعددی قرار گرفته‌اند، از سال ۲۰۲۰ و شیوع کرونا، درگیر خشونت و بی‌نظمی بوده‌اند.

با حضور اندک نگهبانان، برخی از بازداشت شدگان مجبور هستند بدون غذا یا مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در زندان‌های نیویورک به حبس خود ادامه دهند.

۱۹ نفر در سال ۲۰۲۲ در زندان‌های نیویورک جان باختند، حتی زمانی که مقامات برای اجرای اصلاحات به منظور جلوگیری از تهدید دادگاه فدرال دست به کار شده بودند.

مرگ در بازداشت و نبود اطلاعات کافی

بر اساس گزارش جدید صندوق کنفرانس مدیریت آموزش و پروژه نظارت بر دولت آمریکا، مقامات آمریکایی اطلاعات دقیقی ندارند که سالانه چند نفر در بازداشتگاه‌های پلیس یا در حبس جان خود را از دست می‌دهند.

این گزارش با استناد به داده‌های دفتر پاسخگویی دولت آمریکا می‌گوید که دولت فدرال احتمالا در مقایسه با سایر منابع داده‌های عمومی، تنها در سال ۲۰۲۱، نزدیک به هزار مورد مرگ و میر در بازداشت را کمتر شمارش کرده است.

این سیاهچاله اطلاعاتی با وجود یک قانون فدرال از سال ۲۰۱۴ (قانون گزارش‌دهی مرگ در بازداشت که برای وادار کردن شفافیت سازمان‌های مجری قانون در مورد این موضوع وضع شد)، ایجاد می‌شوند. 

«بری اسپنسر»، مدیر ارشد برنامه اصلاحات کیفری در موسسه مدیریت آموزش می‌گوید: شهروندان آمریکایی بسیاری در زمان حبس، بازداشت و بازداشت پلیس همه روزه جان خود را از دست می‌دهند، با این حال ما نمی‌دانیم که آن‌ها چه کسانی هستند، چگونه می‌میرند، یا چگونه می‌توان از مرگ‌های بیشتر جلوگیری کرد. 

صندوق آموزش کنفرانس در بیانیه‌ای گفت: کنگره، قانون گزارش‌دهی مرگ در بازداشت را برای حل این مشکل و کاهش مرگ‌های قابل پیشگیری تصویب کرد، اما آژانس‌های اجرایی در اجرای آن کوتاهی می‌کنند.

این موضوع یک مشکل باقی می‌ماند، حتی زمانی که آژانس‌های فدرال می‌گویند در حال سرکوب عدم شفافیت در پلیس هستند. 

تنها در سال گذشته میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی را برای پیشبرد پاسخگویی در شیوه‌های پلیس و اجرای قانون و عدالت کیفری امضا کرد، اما این فرمان اجرایی نشده است.

تشدید بحران

یافته‌های گزارش «مسئله مرگ و زندگی: اهمیت قانون گزارش‌دهی مرگ در بازداشت»، در حالی به دست می‌آید که داده‌های موجود حاکی از بدتر شدن مشکل مرگ در بازداشت است.

این قانون از هر آژانس مجری قانون در سطح ایالت، قلمرو و فدرال می‌خواهد که اطلاعات مربوط به مرگ افرادی که از سوی نهاد‌های مجری قانون منتقل، بازداشت یا دستگیر شده‌اند و افرادی که در حبس جان خود را از دست داده‌اند، جمع‌آوری کند.

قرار است این اطلاعات با جزئیات مربوط به زمان و مکان مرگ، اطلاعات شخصی فرد متوفی، شرایط مربوط به مرگ و نهادهای اجرایی درگیر به دادستان کل آمریکا ارائه شود.

اما تاکنون هیچ گزارشی با وجود اجرایی شدن این قانون فدرال تهیه و ارائه نشده است.

به نظر می‌رسد مشکل مرگ و میر در زندان‌های آمریکا بدتر می‌شود؛ حتی قبل از شیوع کرونا، داده‌های موجود حاکی از بدتر شدن مشکل مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بود.

تعداد مرگ و میر در زندان‌های محلی آمریکا بیش از هر زمان دیگری ثبت شده است؛ در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹ در زندان‌های محلی آمریکا جان باختند که ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.

بالاترین میزان مرگ زندانیان در انتظار محاکمه

نرخ مرگ و میر برای افرادی که در زندان‌های آمریکا هستند، اما محکوم نشده‌اند «به بالاترین حد خود رسیده است.»

اداره آمار دادگستری آمریکا می‌گوید حدود ۷۷ درصد از هزار و ۲۰۰ نفری که در سال ۲۰۱۹ در زندان‌های محلی این کشور جان خود را از دست داده‌اند، در زمان مرگ خود به جرمی محکوم نشده بودند.

گزارش‌ها از ۱۸۴ مورد مرگ در زندان‌های محلی آمریکا در اثر مسمومیت با مواد مخدر یا الکل نیز رکوردی را به ثبت رسانده است.

این آمار نیز بیشترین میزان در ۲۰ سالی است که اداره آمار دادگستری آمریکا داده‌های مرگ و میر در زندان‌های این کشور را جمع‌آوری می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *